aanschaf laserprinter klein kantoor of lease?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-07 10:42

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Even situatie schetsen: startend vastgoedkantoor met 2 filialen

Het ene kantoor least een machine voor +- 60 euro per maand (duur 72 mnd, 1000 zw kopies inbegrepen en daarna ongeveer 0,6 cent per afdruk). Naar mijn mening is het toestel feitelijk overkill (maandelijkse bedrijfscyclus van dat toestel is +- 100.000) terwijl we volgens mij zeker nog niet eens een tiende nodig hebben...

Ik ben persoonlijk meer voorstander om zelf een laserprinter aan te schaffen van +- 500 euro (ok, geen A3 maar dat gebeurt sporadisch en kan ik in ander kantoor afprinten). Als het een gebruiksduur kan hebben van 5 jaar is dat ruimschoots genoeg voor mij!

Toestellen (eisen: laser, kleur, scan, kopie, fax, aut. documentfeeder):

Oki MC342dn

Brother MFC-9330CDW

Canon i-Sensys MF8580Cdw

HP Laserjet Pro 400 color MFP M475dw

en persoonlijke favoriet (omwille van toner 6000 pagina's):

Samsung CLX-6260FD

Wat vinden jullie persoonlijk: kopen of leasen?
Welk toestel is het makkelijkst in onderhoud (vervangen toner/drum/fuser/transfer belt)?

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 516179

Leasen: Het eindeloze gezeur van gebruikers over printers (9 van de 10x hun eigen fout of eenvoudig zelf te verhelpen door bijvoorbeeld op een knop te drukken) is de kostenbesparing simpelweg niet waard IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Persoonlijk zou ik een kleur en en zwart wit kopen. (tenzij je alles in kleur print)

Zelf als je zwartwit print hebben veel kleuren printers toch de neiging om daar wat kleur in te dumpen.
en zwart wit zit technisch wat eenvoudiger in elkaar en gaat daardoor (bij dezelfde bouwkwaliteit) relatief minder gauw stuk

wat betreft welke de beste is. plaats eens wat linkjes naar de specs van die dingen. nu laat je meerdere mensen allemaal zoeken naar iets wat je zo voor kan schotelen.

[ Voor 21% gewijzigd door Fish op 16-05-2014 11:38 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:35
Hoeveel druk je gemiddeld per maand af? Zonder dat gegeven kan niemand er eigenlijk iets zinnigs over zeggen... ik krijg namelijk de indruk dat dit niet veel is? Kom je aan die 1000 afdrukken die in het contract zitten of blijf je er goed onder of juist flink eroverheen? 1000 per maand is nl. wel heel weinig voor een contract moet ik zeggen... als het echt maar duizend per maand is: zelf printers aanschaffen en het eventuele risico van een defect voor lief nemen. Voor die 4300 euro in 5 jaar kan je best wel wat printers verslijten.

Is overigens de prijs waarvoor je nu huurt inclusief service en toner? (kan ik mij bijna niet voorstellen met zo'n klein contract) Of is dat echt alleen het leasebedrag? Als dat inclusief service en toner is dan heb je niets te klagen want dan is het een hele nette prijs, maar ik vermoed dat het niet all in is. Maar zelfs zonder service is het niet eens veel geld...

[ Voor 69% gewijzigd door MicGlou op 16-05-2014 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
@SKRE: ik zou voorlopig daar alleen zorgen voor de bemanning van het kantoor. Zelf ben ik ook wel vrij technisch onderlegd dus dat is niet zozeer een probleem...

@fish: kleur is toch wel een must hoor (ivm foto's projecten en dergelijke)

@MicGlou: daar zit net het probleem! Het is een opstartend kantoor (dus geen echte schatting van het verbruik maar volgens mij komt het zeker niet boven de 5000 pagina's per maand. Ik vind persoonlijk dat je zo'n toestel pas kan aanschaffen na het eerste jaar zodat je duidelijkheid hebt over het printvolume...
Eigenlijk is het contract opgesplitst in 57 euro voor het toestel en 6 euro voor het contract waar reeds 1000 zw prints inbegrepen zitten (meer wordt verrekend aan 0,006 euro en kleur aan 0,045).

Het contract is wel degelijk all-in (toners, onderdelen, uurlonen verplaatsingen,..)

Het grote probleem voor mij is dat je aan het contract vasthangt voor 6 jaar terwijl je niet eens weet of je zo'n zwaar toestel nodig hebt? Wat adviseren jullie mij?

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:11

Standeman

Prutser 1e klasse

Als je zelf het onderhoud aan zo'n ding wil doen dan is kopen altijd goedkoper dan leasen omdat je geen overhead hebt tenzij jouw uurloon verreweg die van een servicemonteur overstijgt. Maar in de tijd dat jij telefoontje heb gepleegd dat de toner vervangen moet worden, kan je ook zelf er één in gooien.

Ik denk dat je makkelijk de helft goedkoper uit bent wanneer je het zelf regelt, zeker wanneer je over 1000 pagina's per maand heen gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Standeman op 19-05-2014 12:06 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Ok, dankjewel! Weet je soms welk van bovenstaande merken eenvoudig te vervangen zijn of welke ik beter kan vermijden?

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Voor 6 tientjes per maand wil je dat gezeik toch helemaal niet hebben ? Geen geld om alles voor in onderhoud en service te hebben.

Het feit dat je hier nu al tijd instopt, kost je meer als je maandlease.

[ Voor 22% gewijzigd door KillerAce_NL op 19-05-2014 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Klopt, maar die 6 tientjes maal 72 maanden maakt toch al een aardig bedrag, niet?

Als je dan voor pakweg 500 euro een toestel aanschaft en zelf de toners vervangt, scheelt het toch weer een hele som...

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dan nog is het bedrijfsmatig peanuts. Als jij het hele traject hebt afgerond en wat incidenten met die printer hebt gehad, dan ben je al duurder uit.

[ Voor 0% gewijzigd door KillerAce_NL op 19-05-2014 13:23 . Reden: typo ]

Pagina: 1