Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IP via andere interface (Route)

Pagina: 1
Acties:

• wverbeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 22:38
Goedenavond allen,

Ik zal maar direct met de deur in huis vallen;

Al een paar weken ben ik bezig een oplossing te vinden om een bepaalde bestemming op het internet geforceerd te benaderen via een andere interface.

> Opbouw
Laptop met 3G kaart en daarachter een stuke VPN software van Cisco.

> Probleem
Indien ik een FTP verbinding wil openen met ftp.mijnwebserver.nl zal dit een timeout geven omdat hij het via de VPN verbinding probeert. Verbreek ik de verbinding zal hij via de 3G kaart gaan en dan werkt het als een 'zonnetje'.

> Bedachte oplossing
Ik dacht dat ik met het ROUTE command een heel eind zou komen maar als ik de bestemming erin zet (als IP) en dan zeg dat hij gebruik moet maken van de 3G interface helpt dit niet.

Daarnaast heb ik geprobeert met VB/AutoIT de proxy server te veranderen en dan een poging te doen, maar ook dit is helaas niet gelukt. Krijg nog steeds dezelfde timeouts.

Doe ik iets fout en/of is het uberhaubt mogelijk 1 IP Adress te routeren via een andere interface.

Alvast bedankt, zal mij benieuwen want volgens mij doe ik iets wat niet eens kan.

[ Voor 8% gewijzigd door wverbeek op 15-05-2014 23:38 ]

Verwijderd

Dit is niet echt een programmeervraagstuk, wel?

Over welk besturingssysteem hebben we het?

Linux:
ip route add 1.2.3.4 via 5.6.7.8 dev eth1

Hier is 1.2.3.4 het IP adres van het doel, 5.6.7.8 is het gatewayadres van de gewenste interface, en eth1 is die gewenste interface.
Windows:
route add 1.2.3.4 5.6.7.8 if "naam van interface"

Zou gewoon moeten werken, als we ervan mogen uitgaan dat het source adres ook daadwerkelijk terug leidt naar die interface.

• wverbeek
Nou, oorspronkelijk was ik erg druk bezig met Visual Basic en C#,...
Maar ben een beetje overgestapt op CMD, deze roep ik dan aan via Visual Basic.

Gaat niet echt richting programmering, maar dat was het oorspronkelijk wel,. haha.

Bovenstaand heb ik dus ook geprobeerd maar werkt dus gewoon niet.
Zijn die routes direct live of moet ik de kaarten nog resetten?

Verwijderd

"Het werkt niet" is niet erg nuttig. Pak eens Wireshark erbij en kijk via welke interface de pakketjes naar 1.2.3.4 naar buiten vliegen, en bepaal ook even of daar wel een antwoord op komt (en op welke interface dat dan is).
Of als de route commando's niet worden geaccepteerd, zoek uit waarom niet. Er is altijd een goede reden voor, die foutmeldingen zijn er om je te helpen.

• wverbeek
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 23:55:
"Het werkt niet" is niet erg nuttig. Pak eens Wireshark erbij en kijk via welke interface de pakketjes naar 1.2.3.4 naar buiten vliegen, en bepaal ook even of daar wel een antwoord op komt (en op welke interface dat dan is).
Of als de route commando's niet worden geaccepteerd, zoek uit waarom niet. Er is altijd een goede reden voor, die foutmeldingen zijn er om je te helpen.
Gaan we doen, bedankt voor de informatie.
Ik hou je op de hoogte!

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-11 11:02
Als de Cisco VPN opgebouwd is en daarin is geen split-tunneling toegestaan zal dat nooit werken. Al het verkeer wordt dan door je tunnen heen gestuurd en zal de overkant van de VPN de rest routeren.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Pagina: 1