Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bestanden automatisch verdelen

Pagina: 1
Acties:

• Stinkjanus
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-11 16:40
Dag Tweakers,

Ik ben al een tijdje bezig met een flinke casus, maar ik kom er steeds maar niet uit. Ik vond het daarom wel tijd dat ik jullie eens om hulp kon vragen.

Ik wil een programmatje of een script ofzo hebben waarmee ik bestanden automatisch kan indelen in mappen op basis van naam. Het is de bedoeling dus dat ik een hot folder heb met daarin diverse bestanden, voornamelijk afbeeldingen/pdf's. De naam van deze bestanden beginnen altijd met een 4 cijferig nummer, 4000, 5000, 5500, etc. Ik wil deze bestanden automatisch indelen in mappen met de naam van dit 4 cijferige nummer. Dus een map voor alle 4000's, 5000's enzovoorts. Het liefste wordt dit getal ook direct uit de bestandsnaam gehaald, maar dit kent geen prioriteit.

Snappen jullie hiermee wat ik bedoel? Ik zou het zeer op de prijs stellen als iemand me kon helpen!

Alvast bedankt,

Stinkjanus

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Als dit redelijk statisch is, kan je toch vrij gemakkelijk een script maken dat deze files copieert/moved?

Iets als:
code:
1
move 3*.* somefoldermet3000indenaam

werkt volgens mij al min of meer. Ga je robocopy gebruiken heb je nog veel meer opties om het ook wat gecontroleerder/veiliger te maken. Maak een paar statische regels, met de formaten die je wilt filteren, en klaar.

als je een veel dynamischere oplossing zoekt, met wisselende mapnamen en 100den makken als doel, dan moet je er even voor gaan zitten, maar uit je verhaal blijkt dat (nog) niet helemaal.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

Er is wel een programma die dat voor je kan. Er zijn er volgens mij wel meer die dat kunnen.

... en gaat over tot de orde van de dag