PC installeert geen windows

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:06
Heb een raar probleem met een wat oudere pc.

Al die jaren gebruikt, toentertijd zelf in elkaar gezet, Vista geinstalleerd en een jaar of wat gebruikt. Nou is de pc een week geleden in gebruik genomen door iemand anders, dus wilde ik W7 installeren op een lege en werkende harde schijf (getest in m'n eigen pc tijdens het formatteren).

Het menu waarin je kiest wat voor installatie, partitie, taal, welk type windows (AiO disc) gaat allemaal prima, hoewel je soms wel een minuut moet wachten op het volgende scherm.
Vervolgens die bestanden kopieren van de disc, de eerste bullet tijdens het installeren, gaat prima.

De tweede stap (http://itexpertvoice.com/...in7-install-expanding.jpg) echter komt er keer op keer een error, niet specifiek bij een x aantal %. De exacte tekst van de error kan ik morgen opzoeken.

Ik heb meerdere werkende HDD's getest en meerdere W7 discs, zelfs een Vista disc, telkens kreeg ik de error.

Als ik de Vista HDD aansluit (met dezelfde install als toen ie in elkaar is gezet) waar de pc al die jaren op gedraaid heeft loopt ie als een zonnetje....pc zelf lijkt niks mis mee dus 8)7

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robobeat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 10:59
zonder error melding word het moeilijk, ben geen waarzegger :), maar in eerste instantie zou ik zeggen: schrijfproblemen, leesproblemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:16

Croga

The Unreasonable Man

Het Vosje schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 22:57:
Als ik de Vista HDD aansluit (met dezelfde install als toen ie in elkaar is gezet) waar de pc al die jaren op gedraaid heeft loopt ie als een zonnetje....pc zelf lijkt niks mis mee dus 8)7
Als je nou eens begint met die "lijkt" in een "is" te veranderen door goed te testen. Begin bijvoorbeeld eens met een memtest en een duurtest onder stress. Probeer daarna de installatie eens in minimale modus (dus geen randapparatuur, maar 1 geheugenbankje, etc.)

Het feit dat de installatie fout gaat betekend dat er wel iets mis is. dat Vista het lijkt te doen doet dat punt niet teniet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kan ook een fout zijn in de drive zelf. Schijfje misschien in orde, maar als de lens verrot is, of de datakabel, tja, dan kan je lang gaan zoeken. Test dus echt alles.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Ik vermoed zoals eerder vermeld dat een kabel van je optische drive naar je mobo gaat een boosdoener kan zijn. Of je optische drive zelf. Probeer eens met een andere optische drive / kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 21:15
Probeer eens je Windows installatie vanaf een USB stick uit te voeren, krijg je dan dezelfde melding?

Een Windows 7 installatie wil ook wel eens blijven hangen op een in de bios ingeschakelde maar niet fysiek aanwezige floppy drive.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 17:41

DeTeraarist

#Boots2Asses

Stiekem kan het ook de harde schijf zelf zijn. Toevallig van de week een windows installatie gedaan die niet wilde. Ik had al wel twijfels over de schijf, maar volgens S.M.A.R.T. tests was de schijf nog prima in orde(zegt ook niet zo veel). Toch kreeg ik foutmeldingen tijdens het installeren over beschadigde bestanden en of ik de DVD toch niet even wilde controleren op fouten. Die gecontroleerd, maar daar was niets mis mee(was een zo goed als verse disc). Toen een andere harde schijf gepakt en verrassing, geen foutmeldingen gezien.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Pagina: 1