• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:20
Ik heb mijn xtreamer sidewinder 1 (mk1) die prima met nfs werkte vervangen door een sidewinder 3.
Helaas krijg ik nfs op de sidewinder 3 niet aan de gang. :(
Ik zie wel de eerste folder (video) van mijn synology nas op de sidewinder3, maar zodra ik op de folder druk krijg ik een melding " failed" .
IK heb ook een pc met xbmc er op en die streamt prima vanaf mijn nas via nfs.
Zijn hier mensen met een sidewinder 3 (met de laatste firmware) die wel probleemloos met nfs werken?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Heb zelf geen Sidewinder 3 om het in de praktijk te testen maar het eerste waar ik aan moet denken zijn de NFS-settings in de NAS. Heb je deze al gecontroleerd en er voor gezorgd dat je nieuwe mediaspeler toegang heeft?

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:20
Ik heb iedereen gebruiker toestemming gegeven (op de plaats waar je een ip adres invult,heb ik een * ingevuld ) op de nas voor nfs rechten.
Als je naar nfs laat zoeken op de mediaspeler,ziet hij de gedeelde map met nfs rechten wel in de root ,maar niet de submappen. (failed)
Tevens heb ik via ssh de nfs instellingen voor de nas nagekeken en niets raars gevonden.
Het probleem moet volgens mij in de xtreamer zitten.

[ Voor 22% gewijzigd door jenk op 16-05-2014 17:42 ]

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-10-2025
op de plaats waar je een ip adres invult,heb ik een * ingevuld ) op de nas voor nfs rechten.
je bedoeld het ip nummer van je xtreamer......dus geen*

Verwijderd

Kijk eens naar je firewall regels. Bij DSM5.0 is dat ietwat veranderd. Als je al de DSM 5 hebt..:-)

http://gyazo.com/866b5245053ce7b9505c80e42e590c8a

NFS aanvinken en toestaan.