Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentijn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-04 16:38
Hoi.

Allereerst mijn vraag:

- Met welke aansluitingen/kabels/ kan ik het beste mijn sidescreens aan mijn videokaart hangen
- Welk resultaat zal ik bereiken in eyefinity in games (kwaliteit van beeld, geen framerates.

Welke harde waren heb ik in mijn bezit

1x pricewatch: MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB
  • Aansluitingen DVI-I, HDMI, 2x Mini Display Port
1x pricewatch: BenQ GW2265HM Zwart
  • Schermdiagonaal 21,5"
  • Beeldverhouding 16:9
  • Schermresolutie 1920x1080 (Full HD 1080p)
  • Aansluitingen DVI-D, VGA, HDMI
4x pricewatch: Philips 170C6FS Zilver
  • Schermdiagonaal: 17"
  • Beeldverhouding 5:4
  • Schermresolutie 1280x1024 (SXGA)
  • Aansluitingen VGA
Echter ga ik voor een 3-screen set up, met de benq in het middden, 2 philips schermen aan de zijkant.
Ik heb gehoord dat je met bepaalde software, de amd software kan foppen zodat hij denkt dat ze alledrie 1080p zijn?
bereik ik hier een representatief resultaat mee? (ziet het er mooi uit)
ik weet het allemaal niet meer :?

Ook ben ik benieuwd welke kabels ik nodig heb om ze gewoon zo te wiren dat ik in windows gewoon mijn scherm stretch over alle 3 de schermen.
Op dit moment is mijn benq als enige aangesloten met VGA, maar ik ben van plan een HDMI 1.4 kabeltje te kopen voor 4 euro zodat ik advanced color settings heb enzo :+

Valentijn

Keep it cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 20:10

KofjeKoppie

Professioneel prutser

1080p op een scherm van 1280x1024 weergeven is sowiezo niet mogelijk volgensmij. dan valt er een deel van je scherm af. Voor zover ik weet maakt het niet uit met wat je de schermen aansluit, dit configureer je later toch softwarematig. Als je de kabels hebt liggen kan je het natuurlijk altijd proberen, kijken wat er gebeurt.

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik kan hier een zelfde soort setup maken die jij zou willen met:

2 x Benq FP937S+ (19")
1 x Benq G2220HD (21,5")
Dit werkt niet lekker, en soms bugged het met CCC

Dit is het resultaat : http://images.ncix.com/fo...4F98-96806AE588DC6ED0.jpg
(Plaatje gejat van ander forum). Dus je mist gewoon informatie.

Dit is ook mogelijk : http://www.boxrick.com/dragonage.jpg

3 x Benq G2420HDBL (24")
Dit werkt perfect maar ik kan er niet aan wennen, ik gebruik standaard gewoon extended desktop nu en game op de middelste. Bij race games is het geweldig maar met b.v. een FPS (BF4) is het ruk het zal wel wennen zijn.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentijn
KofjeKoppie schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 10:02:
1080p op een scherm van 1280x1024 weergeven is sowiezo niet mogelijk volgensmij. dan valt er een deel van je scherm af. Voor zover ik weet maakt het niet uit met wat je de schermen aansluit, dit configureer je later toch softwarematig. Als je de kabels hebt liggen kan je het natuurlijk altijd proberen, kijken wat er gebeurt.
Zolang ik ze als sidescreen in gamen gebruik denk ik dat het niet zo erg is dat er iets af valt?

En over die kabels, wat is de beste manier om die 2 vga's erop aan te sluiten? Dvi - 2x vga of 2x displayport - VGA adaptertjes?
prutser001 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:26:
Ik kan hier een zelfde soort setup maken die jij zou willen met:

2 x Benq FP937S+ (19")
1 x Benq G2220HD (21,5")
Dit werkt niet lekker, en soms bugged het met CCC

Dit is het resultaat : http://images.ncix.com/fo...4F98-96806AE588DC6ED0.jpg
(Plaatje gejat van ander forum). Dus je mist gewoon informatie.

Dit is ook mogelijk : http://www.boxrick.com/dragonage.jpg

3 x Benq G2420HDBL (24")
Dit werkt perfect maar ik kan er niet aan wennen, ik gebruik standaard gewoon extended desktop nu en game op de middelste. Bij race games is het geweldig maar met b.v. een FPS (BF4) is het ruk het zal wel wennen zijn.
Wat bedoel je met bugged met CCC? De eerste mogelijkheid is precies wat ik bedoel

Keep it cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

Valentijn schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 16:46:
[...]

Zolang ik ze als sidescreen in gamen gebruik denk ik dat het niet zo erg is dat er iets af valt?
Geen flauw idee of sidescreen een game specifieke term is ?
Maar normaal maakt eyefinity gewoon van je 3 schermen 1 grote, en dat zou inhouden dat je hud (ammo teller, armor, leven etc...) die bijna altijd aan de randen word gezet dan weg zou vallen.
LIjkt me niet practisch ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentijn
Ik kan nu kiezen

1. Ik koop een mini displayport - vga adapter voor 21 euro

2. ik gebruik het meegeleverde mini displayport - hdmi koppelstuk, koop een hdmi - dvi koppelstuk en gebruik daarachter weer het meegeleverde dvi - vga koppelstukje - 6 euro

Of verlies ik hierdoor teveel signaal sterkte en is optie 1 beter

Keep it cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf speel ik mijn games in Surround met een EVGA 780ti Superoverclocked edition. En ik speel met een resolutie van 5040x1050 het zijn dus 16:10 schermen met per scherm een resolutie van 1650x1080 werkt perfect. Full HD raad ik je niet aan want ik zit toch 3 meter van de schermen af. Voor je GPU is het ook veel zwaarder als je 3 full hd schermen hebt. Ik draai Battlefield 4 niet op ultra maar op high met een stock FPS van 60 met V-Sync aan. Echt zware games zijn niet aan te raden je hebt behoordlijk van Tearing als je V-Sync uitzet. V-Sync zet ik uit omdat ik anders 30 fps haal. Ik vind daarom 45 FPS veel beter dan stock 30. In sommige games zoals AC Black Flag draait mijn PC met V-sync continu van 60 naar 30 en dat stoort behoorlijk aan je ogen. Maar goed over de schermen. Ik gebruik de volgende drie schermen: Samsung 223bw. Zijn goedkope schermen maar werken naar behoren.

Als je gaat gamen in eyefinity raad ik je aan om dezelfde schermresoluties te gebruiken. Ander krijg je behoordlijk veel gezeur met Bezel correctie etc en dat wil je niet. Wat ook nog een nadeel is de voet van het scherm. Als je ene scherm hoger is dan de ander kan dat vervelend zijn om mee te werken. Voor gamen is het al helemaal een ramp.

Aansluiting
Ik gebruik de volgende aansluiting op mijn kaart

Twee keer een DVI aansluitingen en een HDMI DVI converter. Ik maak geen gebruik van een Display Port.

==================================================
Met jouwn schermresoluties is het moeilijk om te gamen in eyefinity. Vooral de Bezel randen word een uitdaging

Je kan ook gewoon op een scherm spelen en de andere schermen gebruiken voor internet of wat anders. Echt de zwadere games draai ik gwn op een enkel 1650x1080 resolutie. Je hoeft alleen in een game de scherm resolutie te wijzigen van 5040 naar 1650 en je kan gwn gamen. Werkt ook bij AMD. Veel succes met je eyefinity setup
Pagina: 1