Dag Tweakerts,
Op dit moment host ik een kleine 20 website's op een desktop pc voor voornamelijk familie en vrienden. Om het geheel wat betrouwbaarder te maken en uit te breiden wil ik een servertje samenstellen die op een glasvezel verbinding komt te draaien. Omdat ik niet echt zeker weet wat er nou echt hardwarematig noodzakelijk is heb ik dit topic gestart. Hopelijk hebben jullie wat advies voor mij!
Mijn huidige keuze is als volgt:
Voorwaarden zijn: mogelijkheid om een aantal virtuele servers te draaien, raid 5 opstelling, kast met minstens 6 hd bays. Het besturingssysteem zal ubuntu server edition zijn.
Heeft iemand zelf een server thuis draaien met een substantieel aantal website's er op? Wat is overkill en wat kan beter?
Bedankt voor jullie adviezen!
edit: het is ook de bedoeling hosting aan te gaan bieden met Cpanel
Op dit moment host ik een kleine 20 website's op een desktop pc voor voornamelijk familie en vrienden. Om het geheel wat betrouwbaarder te maken en uit te breiden wil ik een servertje samenstellen die op een glasvezel verbinding komt te draaien. Omdat ik niet echt zeker weet wat er nou echt hardwarematig noodzakelijk is heb ik dit topic gestart. Hopelijk hebben jullie wat advies voor mij!
Mijn huidige keuze is als volgt:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-8320 Black Edition | € 124,60 | € 124,60 |
| 1 | ASRock 970 Pro3 R2.0 | € 56,- | € 56,- |
| 1 | MSI Radeon HD5450 1GB | € 24,- | € 24,- |
| 3 | WD Red SATA 6 Gb/s WD10EFRX, 1TB | € 54,90 | € 164,70 |
| 1 | Xigmatek Talon | € 69,99 | € 69,99 |
| 1 | Kingston HyperX Beast KHX24C11T3K2/8X | € 59,99 | € 59,99 |
| 1 | Cooler Master GM G550M | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 120GB | € 56,- | € 56,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 606,23 | |
Voorwaarden zijn: mogelijkheid om een aantal virtuele servers te draaien, raid 5 opstelling, kast met minstens 6 hd bays. Het besturingssysteem zal ubuntu server edition zijn.
Heeft iemand zelf een server thuis draaien met een substantieel aantal website's er op? Wat is overkill en wat kan beter?
Bedankt voor jullie adviezen!
edit: het is ook de bedoeling hosting aan te gaan bieden met Cpanel