Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tweede Router werkt niet meer volledig.

Pagina: 1
Acties:

• Adinias
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-11 08:33
Hallo,

Adinias hier.

Ik zit met een groot probleem, want wij hebben een tweede router die half werkt.

Het begon gisteren, we probeerden een printer draadloos te verbinden en de printer zei dat ik de WPS knop moest indrukken, maar ik drukte per ongeluk de reset knop in. Ons hele netwerk gereset en alle poorten van mijn gameservers gereset. Ik snel weer ons draadloze netwerk instellen en ook de poorten teruggezet, alles was weer prima...

... tot 19:00 deze avond, de WiFi op mijn iPad deed het avontoe niet meer, Skype viel weg en mijn minecraft servers liepen vast. Ik kwam er net achter dat er ook geen mails meer kunnen worden ontvangen en ik heb geluk dat ik deze topic nog kan typen omdat het netwerk ieder moment weer kan uitvallen.

Nou heb ik vandaag wel heel de dag de minecraft server aan gehad en die was op een website constant de kaart aan het updaten en vanaf 18:00 was ik ook begonnen met het updaten van een spel met een downloadsnelheid van 1,5 mb per seconde.

Beneden doet de WiFi het gewoon en werkt alles prima, alles lijkt boven te zitten.

We hebben als tweede router een TP-Link TL-WR1043ND.

Wat moet ik doen om het te fixen?

Hij staat ingesteld als router.

Alvast bedankt,

Adinias.

[ Voor 3% gewijzigd door Adinias op 15-05-2014 22:33 ]

"hmmm... over lv14, huh. well, hm... judgement-wise... you're a pretty bad person."

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

De relevante info mist.. hoe heb je hem ingesteld ? Als AP/switch (zonder dhcp) of als router ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Los van de informatie...wat is je vraag?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

reiker

dan jij!

En waarom heb je überhaupt een tweede router in je netwerk nodig? :)

Zo gezegd, zo gedaan.

• Adinias
Zo, ik heb de vraag ge-update.

"hmmm... over lv14, huh. well, hm... judgement-wise... you're a pretty bad person."

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:19

lasharor

7 december 2004

Een tweede router die ingesteld staat als router zorgt voor problemen.

Ik denk niet dat iemand echt iets meer is opgeschoten met die edit.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:44
lasharor schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 22:39:
Een tweede router die ingesteld staat als router zorgt voor problemen.

Ik denk niet dat iemand echt iets meer is opgeschoten met die edit.
Ow? Op de zaak heb ik er 3, en dat is toch echt geen probleem ;)

Ik denk dat je doelt op nat en dhcp. Het klinkt inderdaad alsof je nu twee dhcp-servers hebt. Dát gaat 'm niet worden inderdaad.

Maar goed: NEED MORE INPUT!

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• reiker
  • Nu online

reiker

dan jij!

Adinias schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 22:26:

[...]
We hebben als tweede router een TP-Link TL-WR1043ND.

Wat moet ik doen om het te fixen?

[...]
Om je wat op weg te helpen, kun je hiermee beginnen: uitzoeken wat het probleem veroorzaakt :) :+
Wij hebben geen glazen bol en zoals gezegd, twee routers als router instellen in één netwerk is vragen om problemen als je niet weet wat je doet.

Door de manier waarop je je probleem beschrijft durf ik haast te stellen dat die tweede router compleet overbodig is, in elk geval op de manier zoals je 'm nu gebruikt. Maak je situatie eens overzichtelijk.

[ Voor 2% gewijzigd door reiker op 15-05-2014 22:51 . Reden: Verduidelijking :) ]

Zo gezegd, zo gedaan.

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:19

lasharor

7 december 2004

DiedX schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 22:48:
[...]

Ow? Op de zaak heb ik er 3, en dat is toch echt geen probleem ;)

Ik denk dat je doelt op nat en dhcp. Het klinkt inderdaad alsof je nu twee dhcp-servers hebt. Dát gaat 'm niet worden inderdaad.

Maar goed: NEED MORE INPUT!
Dat doe ik ook in mijn thuissituatie. Bij een router de dhcp uit en inpluggen in een van de LAN poorten. Werkt perfect zo, kan op 2 verschillende plekken met uitmuntend wifi signaal internetten :).

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Wellicht heb je het WiFi channel bij het opnieuw instellen over het hoofd gezien en staat deze nog op auto?

• Adinias
Nu jullie het zeggen, kan hij best overbodig zijn, maar dat lost het probleem niet op.
Het is wel een beetje vreemd, want mijn iPad laadt nu geen internet pagina's meer via de WiFi van de router.

Maar het is zeker 5 maanden allemaal goed geweest.

Ik gebruik de tweede router boven een sneller WiFi netwerk te hebben op de bovenverdieping, want dit was goedkoper dan een switch kopen tegelijk met een WiFi repeater.

Als ik het goed zie, is DCHP 'enabled'

Het WAN adres heb ik zojuist statisch gemaakt.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:21
Op je 'tweede' router moet DHCP uit staan. NAT moet ook uit. Je port forwards moet je doen op de 'eerste' router. Dat geeft het beste resultaat in dit geval.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Adinias
Het probleem is groter geworden: het hele internet is nu weg boven. Beneden doet alles het nog, maar boven geeft de router geen internet meer aan mijn computer en iPad.
Het ligt niet aan de DCHP, want die is nu uit. Ook heb ik NAT uitgezet, internet is niet terug.

Als ik op de router kijk, knippert het WiFi lampje, het internet icoon knippert heel snel en de LAN verbinding knippert ook heel snel.

Edit: ik zie ook geen error die de router vertelt en ik heb de router al zeker 3 keer aan en uit gedaan, ook heb ik hem al een keer gereset.

[ Voor 15% gewijzigd door Adinias op 16-05-2014 08:03 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Kansloos topic, we hebben geen glazen bol hier....
Wat je iprange op de 1e router en wat is het ip van die router.
Idem voor nummer 2.
Met die info kan je hier verteld worden wat je in moet stellen.

En de volgende keer een backup maken van je routers...

• Adinias
KillerAce_NL schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 08:16:
Kansloos topic, we hebben geen glazen bol hier....
Wat je iprange op de 1e router en wat is het ip van die router.
Idem voor nummer 2.
Met die info kan je hier verteld worden wat je in moet stellen.

En de volgende keer een backup maken van je routers...
Van router 1 is 192.168.1.1 tot 192.168.1.255 en van router 2 is 192.168.0.1 tot 192.168.0.255.

Het gekke is dat nu ik mijn PC in de aansluiting van de internet heb gedaan die recht naar beneden gaat, dat het internet het nog steeds niet doet. En ik heb al eerder zoiets meegemaakt, maar toen liep onze interactieve TV ineens vast en deed het internet het boven nog wel. Nu is het andersom, denk ik. Maar ik weet niet wat te doen...
De vorige keer namen we contact op met de provider en die zei dat dat kwam omdat ik zoveel downloadde, maar daardoor valt niet het hele internet weg, neem ik aan.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op de 2e router dhcp uitztten, vast ip geven in de range van de 1e router en netwerkkabel van de 1e router in een LAN poort van de 2e router prikken...

• reiker
  • Nu online

reiker

dan jij!

KillerAce_NL schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 08:45:
Op de 2e router dhcp uitztten, vast ip geven in de range van de 1e router en netwerkkabel van de 1e router in een LAN poort van de 2e router prikken...
Dit inderdaad. Als je die tweede router alleen inzet om je wifi bereik te vergroten, dan moet je in feite alle overbodige routerfuncties uitzetten of omzeilen. Simpelweg: de WAN - poort van je tweede router niet gebruiken en z'n DHCP - server uitschakelen.

Zo gezegd, zo gedaan.

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:08
Waarom zou DHCP uit moet staan, het zou ook gewoon prima moeten werken met DHCP aan, niet dat het overbodig is maar toch. Als router 2 een ip van router 1 ophaalt zal hij een 192.168.1.x ip adres krijgen. Router 2 deelt vervolgens zelf weer 192.168.0.x adressen uit. Tuurlijk, je kan de apparaten van .1.x niet bereiken, maar daarmee werkt het internet nog wel.

Dit kan het probleem niet zijn.

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11 20:09
markisoke schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:30:
Waarom zou DHCP uit moet staan, het zou ook gewoon prima moeten werken met DHCP aan, niet dat het overbodig is maar toch. Als router 2 een ip van router 1 ophaalt zal hij een 192.168.1.x ip adres krijgen. Router 2 deelt vervolgens zelf weer 192.168.0.x adressen uit. Tuurlijk, je kan de apparaten van .1.x niet bereiken, maar daarmee werkt het internet nog wel.

Dit kan het probleem niet zijn.
Dat is leuk, maar ik krijg het idee dat de TS 2x hetzelfde ssid gebruikt met bijbehorende key.
Hierdoor kan het voorkomen dat je een ip uitgedeeld hebt gekregen van router 1 (192.168.1.x) en connectie maakt met router 2 (192.168.0.x). Dus hoewel je gelijk hebt zolang je alles gescheiden hebt is het geen nette/juiste oplossing. Daarnaast krijg je dan een dubbele nat oplossing wat weer roet in het eten gooit met sommige applicaties of forwarden.
Dus:
DHCP uit op router 2, router 2 een vast ip geven in de range van router 1, vervolgens een kabel vanaf router 1 naar een LAN poort op router 2. Op deze manier stel je router 2 in als een access point en niet als een 2e router meer.

EDIT:
Tevens je dhcp scoop verkleinen op router 1 bijv: 192.168.1.100 tot 192.168.1.150
Dan ip's als volgt: router1: 192.168.1.1
router2: 192.168.1.2
je gateway blijft dan: 192.168.1.1

[ Voor 8% gewijzigd door Axewi op 16-05-2014 10:00 ]

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• Adinias
Het probleem is nu groter: het hele internet ligt eruit. Het lag dus niet aan de tweede router.

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11 20:09
Adinias schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 10:15:
Het probleem is nu groter: het hele internet ligt eruit. Het lag dus niet aan de tweede router.
Haal router 2 er eens tussenuit en sluit een pc/laptop aan via kabel op router 1, wat gebeurt er dan?
1) Wat is router 1 voor een router?
2) Welk ip krijg je op de pc.
3) kan je de router dan benaderen vanaf de pc.
4) kan je 8.8.8.8 pingen

Het vervelende is dat je nogal weinig informatie aanlevert, je moet je bedenken dat wij op afstand moeten inschatten hoe je netwerk in elkaar zit zowel de oude en nieuwe situatie.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Pagina: 1