Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

op zoek naar router met bereik tot 15m in nieuwbouwhuis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Zoals ik in de titel al aangeef ben ik op zoek naar een router of AP wat bereik geeft tot en met de tuin. Ik heb daar onder een overkapping een wifi speaker staan waarop ik dus graag ontvangst heb. Ik heb nu een wlr4000 van sitecom en zodra de buitendeur dicht is is het signaal weg. Ik woon in een goed geisoleerde tussenwoning met vloerverwarming en problemen van dien. Ik heb al gekeken naar een wlr8000 van sitecom maar misschien hebben jullie nog andere ideeen?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Sitecom links laten liggen. Op smallnetbuilder kijken naar reviews, en die in huis zetten.
vervolgens een kabel naar de eerste verdieping en daar de sitecom aan de achterkant van het huis neer zetten, in Ap modus. Hoe je een router als AP in moet zetten lees je hier: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"Goed geisoleerd" en tuindeur dicht maakt het verschil?

Hoezeer die WLR4000 een low-end prutding is ligt het ws daar niet aan, eerder aan HR++ glas. Dat houdt iedere vorm van RF tegen :o

Waarschijnlijk zul je linksom of rechtsom een antenne buiten moeten plaatsen...

Oslik blyat! Oslik!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 17:27
Heb je de mogelijkheid om een kabel naar buiten te trekken? Zo ja, trek die en koppel daar een Outdoor Access Point aan. Dan heb je buiten overal goed bereik! Vooral nu de zomer natuurlijk er weer is:

Linkje: http://www.wifishop.nl/ou...mi-professioneel/cid=3448

[ Voor 17% gewijzigd door Kavaa op 16-05-2014 22:17 ]

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Verwijderd

En wat bedoel je met "15 meter bereik". Hoe "snel" moet het daar zijn? Je weet toch, dat hoe verder je komt vanaf de router, hoe traager het wordt? Dus hoe "traag" mag of moet het volgens jou zijn?

Hoeveel buren heb je op de plek van ontvangst? Hoeveel storing is daar? Alles speelt mee. Je kan zo een antenne neerzetten die 5 km ver kan reiken, maar ho maar dat er wat bitjes overheen gaan.... Ja, misschien ping bitjes....

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:49

immetjes

HIER is BERN-E

Ik sta hier nu in m'n achtertuin met ipad3 met een netgear r7000 op 5GHz. tuindeur dicht en HR++ glas. Vol ontvangst. Ping is 50ms en download met 53mb/s. Signaal moet ook nog door 1 Y-tong blok muur.

Met de deur open een ping van 15ms en download hetzelfde of zelfs iets minder.

O ja: dit is in een Vinexwijk met 24 2.4Ghz zenders. Veel mensen hebben Ziggo dus zal er ook wel wat 5Ghz zijn.

Wat is trouwens een sitecom WLR-8000? Bedoel je WLR-8100? Lees gewoon dit bij de buren. Lijkt me duidelijk.

[ Voor 55% gewijzigd door immetjes op 17-05-2014 23:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon aan een laan dus niet in een buurt ofzo. Voor en achter mij geen huizen alleen zijwaarts. Als ik in de tuin sta met de deur dicht ontvang ik ongeveer 7 netwerken van omliggende buren. Die van mijzelf incluis. Hoe verder ik naar de overkapping ga die dus op 15m staat. Hoe minder het wordt. Ik wil dus wireless muziek streamen naar een box onder de overkapping dus het bereik moet meer dan voldoende zijn. Ik heb niet echt een mogelijkheid om een kabel naar buiten te trekken tenzij ik dit via het stroomnetwerk doe. Het is inderdaad de isolatie die het signaal de das om doet. Als de deur open is is het ontvangst in de tuin wel redelijk. Zodra de deur dicht is dan is het signaal bijna weg.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik woon aan een laan dus niet in een buurt ofzo.
:?

Of je nu in een laan, steeg, landweg of plantsoen woont, heb je buren dus woon je in een buurt. Het gaat hier niet om een waardeoordeel van hoe chique je woont maar puur om hoe het qua WiFi in de omgeving zit 8)7
Ik heb niet echt een mogelijkheid om een kabel naar buiten te trekken tenzij ik dit via het stroomnetwerk doe.
Oh?

Het gaat enkel om een antenne dat buiten hoeft te hangen met een dun coaxkabeltje naar AP. Dat kan door een gat die je met een huis/tuin/keukenboor kunt maken in de muur. Of je kunt de antenne aan de buitenzijde van een raam plaatsen met gaatje door kozijn of zelfs zonder gaatje in de tochtstrip gedrukt. Of.. of... of...

Waar er een wil is, is er een weg.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat er totaal niet om dat ik aan wil geven dat ik chique woon. Maar in een woonwijk zoals bij mijn ouders vang je buiten 60 + signalen op. Maar leuk dat jij daar zo uitgebreid op wil reageren. Verder ga ik geen gaten in mijn kozijnen boren alleen omdat ik wifi bereik wil. Ik vroeg om een router die dit kon halen of een andere oplossing. Voor een outdoor AP heb ik ook een stroompunt nodig dus dan is alleen dat gaatje boren ook geen optie. De netgear is een leuke optie. Ga ik eens naar kijken.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2014 @ 18:53:
Het gaat er totaal niet om dat ik aan wil geven dat ik chique woon. Maar in een woonwijk zoals bij mijn ouders vang je buiten 60 + signalen op. Maar leuk dat jij daar zo uitgebreid op wil reageren. Verder ga ik geen gaten in mijn kozijnen boren alleen omdat ik wifi bereik wil. Ik vroeg om een router die dit kon halen of een andere oplossing. Voor een outdoor AP heb ik ook een stroompunt nodig dus dan is alleen dat gaatje boren ook geen optie. De netgear is een leuke optie. Ga ik eens naar kijken.
Hoeft niet per se: Wikipedia: Power over Ethernet ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Goede "semi" professionele AP's worden gewoon over de bestaande UTP kabel gevoed. Dus geen extra kabel trekken. Alleen een UTP, maar die moet toch wel anders kan je niet communiceren met je AP.
Pagina: 1