Ik gebruik op het moment een 4 jaar oude Dell Inspiron 1764, man man man wat een ramp is dat ding. Hij is al meerdere malen gerepareerd, tevergeefs. Het geluid dat hij produceert komt overeen met dat van een opstijgende raket, hij wordt zo heet dat je hem niet op schoot kunt houden, tijdens het kijken van een videobestand via HDMI raakt hij oververhit en loopt vast, dode pixel strepen op het scherm, batterijduur van 10 minuten,... Kortom, hoog tijd voor een nieuwe!
Wat zoek ik? Een laptop die bestemd is voor de toekomst, ontzettend snel is, zware programma's kan runnen (CATIA), LANG op een batterij mee kan, redelijk stil is, robuust is (gaat mee op de fiets naar projecten),..
Vereisten:
- mat 15.6" full-HD scherm (IPS, TN,..??)
- I7 processor (4700HQ, 4700MQ, 4500U??)
- lang mee kunnen op een accu
- minimaal 256GB SSD
- dedicated video kaart
- wat vergeet ik nog?
Gewenst:
- Touchscreen (jaja, het is overbodig, maar ik vind het toch erg fijn om even lekker te laptoppen op de bank)
En dat alles voor max EUR 1300,-
Wat heb ik zelf al gevonden?
Asus N550JK-CN101H
+ de betere I7 4700HQ processor
+ IPS scherm
- geen touchscreen
Acer Aspire V7-582PG-74508G25tii
- I7 4500U processor
- glazend scherm
Lenovo Thinkpad S540 (20B3001VMH)
- I7 4500U processor
Wat valt mij op? De snelheid van de Asus is 2.4GHz en van de Acer en Lenovo 1.8GHz, is dit noemenswaardig? De videokaarten van alle 3 zijn goed en vergelijkbaar als ik me niet vergis.
Wat is jullie advies? Zijn er nog andere laptops die ik gemist heb? Zelf een SSD inbouwen is overigens ook een mogelijkheid.
Alvast heel erg bedankt!
Wat zoek ik? Een laptop die bestemd is voor de toekomst, ontzettend snel is, zware programma's kan runnen (CATIA), LANG op een batterij mee kan, redelijk stil is, robuust is (gaat mee op de fiets naar projecten),..
Vereisten:
- mat 15.6" full-HD scherm (IPS, TN,..??)
- I7 processor (4700HQ, 4700MQ, 4500U??)
- lang mee kunnen op een accu
- minimaal 256GB SSD
- dedicated video kaart
- wat vergeet ik nog?
Gewenst:
- Touchscreen (jaja, het is overbodig, maar ik vind het toch erg fijn om even lekker te laptoppen op de bank)
En dat alles voor max EUR 1300,-
Wat heb ik zelf al gevonden?
Asus N550JK-CN101H
+ de betere I7 4700HQ processor
+ IPS scherm
- geen touchscreen
Acer Aspire V7-582PG-74508G25tii
- I7 4500U processor
- glazend scherm
Lenovo Thinkpad S540 (20B3001VMH)
- I7 4500U processor
Wat valt mij op? De snelheid van de Asus is 2.4GHz en van de Acer en Lenovo 1.8GHz, is dit noemenswaardig? De videokaarten van alle 3 zijn goed en vergelijkbaar als ik me niet vergis.
Wat is jullie advies? Zijn er nog andere laptops die ik gemist heb? Zelf een SSD inbouwen is overigens ook een mogelijkheid.
Alvast heel erg bedankt!