• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:05
Ik ga een tweede D5100 kopen, en heb er tweedehands een gevonden voor 250. Dat leek me een prima prijsje en ik ga hem morgen ophalen.

Waar moet ik op letten? Ik was van plan mijn eigen d5100 met lenzen sowieso mee te nemen. Maar wat moet ik testen/bekijken?

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26
Je hebt de camera zelf, waar je al een tijdje mee fotografeert. Dus ik neem aan dat je heel goed weet hoe alles moet aanvoelen en functioneren. Of mis ik iets?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Muldert
Klopt deels. Maar verstand van spiegels, AF, sensors, vlekken, stofjes etc heb ik weinig kaas gegeten.

De algehele werking testen zal geen punt zijn.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:28
Let op het aantal kliks dat ermee gemaakt is.

Verwijderd

Nikon heeft een optie Image Dust Off ref photo Lock mirror up for cleaning bedoel ik. Als ik jou was zou ik even in de handleiding opzoeken hoe je die kunt gebruiken en dan even checken of de sensor schoon is. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2014 22:56 ]

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-01 12:10
En gewoon de algehele toestand, normale gebruikssporen, krasjes enzo zijn ok maar als er stukjes af zijn, naden scheef of openstaan knopjes zwaar of niet gaan dan is de body stevig gebruikt.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

• Jolke
Verder natuurlijk een aardig contact opbouwen met de verkopen. Als dat gehaast en snel moet, dan klinkt dat al niet goed... maar dat is natuurlijk niet specifiek voor camera verkoop :)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:15
Serienummer even controlen op https://www.stopheling.nl/ (is er ook als app trouwens). En/of even door Google gooien om te kijken of hij ergens opduikt op een fotografieforum als gestolen.

Wie weet is de camera wel gestolen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 16-05-2014 08:41 ]

• Muldert
Thanks! Goede tip van het serienummer ook!

• Jolke
Idd, goeie tip, geldt ook voor andere producten.

• Muldert
Nogmaals bedankt! Heb de camera net gehaald. Inderdaad 1000 clicks met nog anderhalf jaar garantie voor maar 250 euro. En niet eens gestolen ;-)

Ook bedankt voor de mirror lockup tip!

• Jolke
Nette prijs zeg. Veel plezier ermee d:)b
Pagina: 1