Engelse Game PC ~ upper mid range

Pagina: 1
Acties:

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-02 03:30
Hallo medetweakers,

Ik ben bezig om een systeem samen te stellen voor mijn Engelse vriendin en het merendeel van de hardware zal daar dan ook vandaan (moeten) komen.
Het systeem dient met name geschikt te zijn om leuk op te kunnen gamen en een nog een lange tijd mee te gaan. Ik ben nu op het volgende uitgekomen maar hoor graag suggesties.

Al er ergens de performance een beetje valt te boosten of er iets op de kosten valt te besparen valt hoor ik het graag. Ik zal een sterretje zetten bij de onderdelen die al vast liggen.
OnderdeelNaam van onderdeelPrijs
CPU:Intel Core i5-4690 3.5GHz Quad-Core Processor (£155.99 @ Aria PC)
CPU Cooler:Gelid Solutions CC-TranQ-01-A 58.0 CFM CPU Cooler (£26.50 @ Amazon UK)
Motherboard:MSI B85-G41 PC Mate ATX LGA1150 Motherboard (£53.44 @ Amazon UK)
*Memory:Corsair 8GB (2 x 4GB) DDR3-1600 Memory (£57.36 @ Scan.co.uk)
Storage:Seagate Barracuda 1TB 3.5" 7200RPM Internal Hard Drive (£36.79 @ Amazon UK)
*Video Card:MSI Radeon R9 280X 3GB TWIN FROZR Video Card (£220.99 @ Dabs)
*Case:NZXT Phantom 410 (Black) ATX Mid Tower Case (£80.89 @ Scan.co.uk)
Power Supply:XFX 550W ATX12V / EPS12V (£56.99 @ Dabs)
Monitor:BenQ GW2450HM 24.0" Monitor(£140.25 @ Dabs)
Speakers:Bose Companion 2 Series III(£79.00 @ Peter Tyson)
Keyboard:Corsair Vengeance K70 Wired Gaming Keyboard
Mouse:Logitech G502 Wired Laser Mouse

pcpartpicker linkje
  1. CPU Voor de gameprestaties maar voor intel gegaan.
  2. CPU Cooler Zat hier iets te twijfelen tussen de budgettoppers de Gelid Transquillo en de Cooler Master Hyper 412S. Als ik het goed herinner is de Gelid net iets stiller en net iets goedkoper.
  3. Motherboard Goedkoopste no-nonsense ATX-plank die ik zo kon vinden waarvan de reviews overwegend goed zijn.
  4. Memory Deze corsair stickjes heb ik nog liggen.
  5. Storage Goedkoopste schijf die ik zo kon vinden op 7200rpm
  6. Video card Van ebay geplukt, die zijn aardig in de aanbieding nu de cryptomining markt weer wat kalmer is.
  7. Case Ben bang dat deze wel erg vast staat. Zelfs de nieuwste Phantom 240 wat een flinke slok op de borrel zou schelen is niet mooi genoeg. Had hier liever een Bitfenix outlaw of comrade gezien maar goed.
  8. Power Supply Goed merk zover ik weet, komt niet onaardig uit de reviews en de enige voeding welke ik zo zie die goedkoper is dezelfde voeding maar dan 100w minder krachtig. Liever wat speelruimte hier als er in de toekomst dingen veranderd worden binnen het systeem.
  9. Monitor VA-paneeltje maar zou volgens reviews prima op te gamen moeten zijn. En het merendeel van de andere monitoren die ik had voorgesteld werden afgekeurd op basis van hun uiterlijk.
  10. Speakers Ook hier worden het merendeel vanwege de looks afgeschoten. De pricewatch: Yamaha NX-50 2.0 (Zwart) zou kunnen maar hier vind ik zo goed als geen informatie over. De pricewatch: Boston Acoustics A 25 set (Zwart) zijn ook een optie maar die zijn in de UK wel een stukje duurder. Iemand die enig idee welke van deze drie het meest geschikt is om muziek te luisteren en het niet al te gek doet in games?
    Meer suggesties zijn uiteraard welkom maar 90% van ik hier voorstel wordt afgeschoten, het oog wil ook wat blijkbaar.
  11. Keyboard Ze zat zelf te denken aan de Roccat Arvo maar dat vond ik toch wel een smak geld voor een membraan toetsenbord. Dus toen maar op zoek naar een mechanisch toetsenbord, de Roccat Ryos, Logitech G710 en Corsair K70 zijn allen kanshebbers. Heb haar aangeraden eerst een kijkje te nemen in de winkel of een mechanisch toetsenbord uberhaupt iets voor haar is dus wellicht wordt het alsnog de Roccat Arvo. Suggesties zijn hier welkom, ook hier wordt het merendeel op basis van uiterlijk echter weer afgeschoten.
  12. Mouse Logitech G602 durf hier niet eens op zoek naar een alternatief, maar goed dat is ook een heel aardige muis.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ziet er goed uit eigenlijk, misschien een behuizing nemen met geluidsdempend materiaal?
bv. fractal define R4 of define mini of Corsair 330R? Ze zien er misschien niet speciaal uit, maar persoonlijk heb ik liever een heel stil systeem dan een fancy case :+

Ik heb zelf de Corsair K70 (zwarte kleur edition) en die vind ik echt heerlijk.

Voeding is deftig zolang je niet de CX...M versie neemt, die hebben namelijk slechtere secundaire caps (ivm levensduur)

Qua monitor raad ik deze aan: http://uk.pcpartpicker.com/part/dell-monitor-p2314h

Hierbij raadde ik vroeger altijd de Dell Ultrasharp series aan (U2312HM, U2412M etc), maar ondertussen heeft Dell al een beter model op de markt gebracht. Namelijk de volgende modellen:
pricewatch: Dell P2314H
pricewatch: Dell P2414H

Waarom ik deze monitoren aanraad?
  • Goed IPS paneel (mooie kleuren, goede kijkhoeken, beter in contrast dan vele andere IPS panelen, geen blacklight leakage)
  • Zeer lage input lag
  • Lagere prijs dan de Ultrasharp series, echter wel steeds 1920x1080 bij de grotere modellen.
  • Geweldig voor alle doelen (van gamen tot photoshop tot dagelijkste dingen tot ...)
  • Handige Features (Hoogte verstellen, 90° draaien, Tilt e.d.)
Lees (diagonaal) zeker eens deze uitstekende review:
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_p2414h.htm

Even een paar Quotes:
Flickering
"At all brightness settings the backlight output remains constant and is not cycled on and off at all. A Direct Current (DC) method is being used instead of PWM which is welcome. If users are worried about flicker or particularly susceptible to it, then you do not need to worry here."

Contrast
"The panel did excel in terms of black depth and contrast ratio for an IPS matrix, with a calibrated contrast ratio of 1010:1 measured.
For an IPS panel it was one of the best we have tested, out-performing some of Dell's other recent AH-IPS screens like the S2740L (691:1), U2413 (783:1) and U2713HM (869:1) for instance"

Brightness
"The brightness control gave us a very good range of adjustment."
-> Max. 267 cd/m2, Min. 53 cd/m2

IPS Glow
"On a black image there was a slight white glow from an angle which can be problematic on some IPS panels"
This wasn't actually too bad at all on this screen and in normal lighting conditions didn't seem to be a problem at all. The 'IPS glow' was quite minimal here which was pleasing.

BlackLight Leakage
"There was some slight leakage in the bottom left hand corners of the screen but nothing too severe, and certainly nothing you could spot during normal uses day to day."

input lag
The Dell P2414H showed an average total display lag of only 5.5ms during the initial tests. This lag was very low overall, equating to less than half a frame. We measured half the average G2G response time as 4.45ms and so we can estimate that the signal processing is approximately 1.05ms. This represents a very low lag and means the screen should be perfectly fine, even for fast FPS gaming.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Zmy0wBL443JJpYPKv5faWI7m/full.png

Grafiekje die de vergelijking CRT vs hedendaagse monitors toont
bron: http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_p2414h.htm
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TQFGhFktPuNjkaiCswsFXodi/full.jpg
We have provided a comparison above against other models we have tested to give an indication between screens. Those shown with blue bars in the bottom half represent the total "display lag" as at the time of review we did not have access to an oscilloscope system to measure the response time element and provide an estimation of the signal processing. The screens tested more recently in the top half are split into two measurements which are based on our overall display lag tests (using SMTT) and half the average G2G response time, as measured by the oscilloscope. The response time is split from the overall display lag and shown on the graph as the green bar. From there, the signal processing (red bar) can be provided as a good estimation.

[ Voor 255% gewijzigd door SmokingCrop op 15-05-2014 20:47 ]

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:56

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Moet je dan ineens alles in het engels gaan installeren ?

• Athos vk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-09-2025
Persoonlijk zou ik bij een build waarin je niet van plan bent te overclocken, een intel i5 4440 pakken (deze dus) aangezien het verschil erg klein is. (Mocht je wel voor de 4690 gaan, moet je even nakijken hoe het zit met updaten van bios, aangezien dat erg waarschijnlijk wel vereist is!)

Durf geen opmerking over de voeding te maken aangezien ik nooit zeker weet welke er last hebben van slechte capacitors, maar naar mijn weten is dit er wel 1.

[ Voor 15% gewijzigd door Athos vk op 15-05-2014 21:11 ]

• Xthemes.us
Ben zelf ook een voorstander van IPS-monitoren (ben gek op mijn eigen Hazro H27WD) en ik had initieel dezelfde suggestie gedaan maar blijkbaar zijn de Dells te lelijk om op een bureau te plaatsen (vrouwen, zucht ;)).

De voeding is helaas wel een M exemplaar, vond de prijs vergeleken met de andere voedingen ook al erg aantrekkelijk vooral omdat deze ook nog eens (semi)modulair is. Ik zal op zoek gaan naar een ander exemplaar.

Ben bang dat de keuze voor de kast al is gemaakt, Initieel werd de Bitfenix Shinobi nog goedgekeurd maar sinds ze de Phantom is tegengekomen wordt elke andere kast genegeerd. Mmh nu ik het zo nakijk is de Phantom 410 toch nog 15-20 pond goedkoper, dacht dat verschil ~5 pond was maar dat is blijkbaar meer.
Athos vk schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 21:10:
Persoonlijk zou ik bij een build waarin je niet van plan bent te overclocken, een intel i5 4440 pakken (deze dus) aangezien het verschil erg klein is. (Mocht je wel voor de 4690 gaan, moet je even nakijken hoe het zit met updaten van bios, aangezien dat erg waarschijnlijk wel vereist is!)
~£30 for 600Mhz lijkt me geen slechte deal, en daar zal vermoed ik nog een ~5 euro afgaan zodra de 4690 prijs gelijk staat aan die van de 4670. Bedankt voor de moederbord opmerking, dat zou een nare verassing kunnen zijn. Ik zal het verkooppunt mailen of ze kunnen garanderen dat het gaat werken.

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-04 13:45

mirno

私の名前はMirnoです

Ziet er goed uit, alleen het belangrijkste mist in mijn ogen.
de SSD. Zoek voor de crucial m500 of de samsung 840 EVO. Dan zit je goed ;)

Ook als tip: Bestel niet alles bij zoveel verschillende winkels ivm verzendkosten, dan ben je uiteindelijk toch nog aardig wat kwijt als dit er elke x bij komt, houdt daar rekening mee.

Eventuele behuizingen:
pricewatch: Fractal Design Define Mini
http://tweakers.net/merk/1976/bitfenix/
http://tweakers.net/serie/2601/node/

Wel even in tweakers gelinked zodat je alleen de foto's kan bekijken en model namen hebt.

Let wel op, bij de bitfenix en de Node is een ITX moederbord nodig. Is opzich geen probleem om die te vinden hoor ;)

Succes!

我的名字是Mirno

• SmokingCrop
  • Niet online
Hm die voeding van fractal is maar "zo-zo".
(goede review van 750w versie: http://www.techpowerup.co...n/Integra_R2_750W/11.html)

Qua voeding zou ik voor de XFX TS 550W gaan, is een gold certified voeding van goede kwaliteit en heeft een goede prijs en ook 5 jaar garantie: http://uk.pcpartpicker.com/part/xfx-power-supply-p1550gts3x

(btw 550W is genoeg om zelf een R9 290X te gaan draaien dus daar zit je ook wel goed naar de toekomst toe, en dat moederbord laat toch geen sli/crossfire toe ;))

[ Voor 21% gewijzigd door SmokingCrop op 15-05-2014 22:49 ]

• Xthemes.us
Voeding veranderd naar een Fractal Design Integra R2 650W, weer onbedoeld een stapje omhoog in de watts maar dit lijkt één van de goedkopere fatsoenlijke voedingen te zijn? Een goede suggestie in het 550W+ segment is uiteraard welkom.
---
En voordat ik nog maar dit post wordt er dus al een suggestie gedaan, mijn dank :)
En dat is inderdaad wel een heel aardig prijsje.
Een SSD zou zeker leuk zijn maar dan gaat de prijs wel behoorlijk omhoog voor wat in principe enkel verkorte laadtijden zijn, de framerate wordt er helaas niet hoger van.

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Xthemes.us schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 23:05:
Voeding veranderd naar een Fractal Design Integra R2 650W, weer onbedoeld een stapje omhoog in de watts maar dit lijkt één van de goedkopere fatsoenlijke voedingen te zijn? Een goede suggestie in het 550W+ segment is uiteraard welkom.
---
En voordat ik nog maar dit post wordt er dus al een suggestie gedaan, mijn dank :)
En dat is inderdaad wel een heel aardig prijsje.

[...]

Een SSD zou zeker leuk zijn maar dan gaat de prijs wel behoorlijk omhoog voor wat in principe enkel verkorte laadtijden zijn, de framerate wordt er helaas niet hoger van.
Zoals ik wel vaker zeg, een nieuw systeem zonder SSD is een 'no go' (haha engels 8).

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-03 11:12
Persoonlijk zou ik elke dag van de week gaan voor een AMD Fx-8320 of Fx-8350 boven de i5 die jij hebt geselecteerd. Veel meer bang for buck, zeker op langer termijn.

Hoewel de i5 een hogere performance heeft bij single threaded, is de AMD processor niet alleen goedkoper, maar heeft deze (veel) meer performance bij multi-threaded. Nu is het zo dat een quadcore voor nu, voor de meeste spellen, meer dan prima is. i5 wordt daarom ook nog steeds meer voor gaming gezien als i7. Echter ga jij voor een toekomstige build en ondanks dat hier veel Intel fans zijn, zeg ik: Bespaar jezelf de 60 euro en stop het op een andere plek waar je er iets uit haalt.

TL;DR Beter ga je voor een AMD FX 8320/8350 en stop je de €60,- in een SSD.

• SmokingCrop
  • Niet online
fx 8320 + ssd > i5-4690 - ssd
any day of the week :+
Alle laptops/computers hier thuis upgegrade naar SSD en dat was wss het beste wat ik met ze gedaan heb :)

[ Voor 49% gewijzigd door SmokingCrop op 15-05-2014 23:28 ]

• brammetje1994
SmokingCrop schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 23:28:
fx 8320 + ssd > i5-4690 - ssd
any day of the week :+
Alle laptops/computers hier thuis upgegrade naar SSD en dat was wss het beste wat ik met ze gedaan heb :)
Hoewel:

Is sowieso Fx 8320 > i5-4690 puur vanwege de €70 in prijsverschil. Dat is 70% meer voor twistbare performance boost.

Verwijderd

[quote]brammetje1994 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 23:23:
Persoonlijk zou ik elke dag van de week gaan voor een AMD Fx-8320 of Fx-8350 boven de i5 die jij hebt geselecteerd. Veel meer bang for buck, zeker op langer termijn.

Je hebt volkomen gelijk, maar die moederborden die er bij horen zijn zeer verouderdt. :+
Vooral als je ze gaat vergelijken met die nieuwe Z 97 moederborden.

• SmokingCrop
  • Niet online
Mja, buiten M.2 & Sata Express is er niet veel anders.
Hij is nog aan het twijfelen om wel of geen ssd te nemen, laat staan een pci express ssd die nog niet echt beschikbaar zijn.
En die m.2/express features zijn meestal enkel bij meer high end borden te krijgen en zijn ook duurder dan de B85/AM3+ borden die je voor de fx 8320 of i5 4690 zou kiezen.

bv de PCI-e 2.0 x16 sloten zijn nog altijd belange geen bottleneck.

[ Voor 14% gewijzigd door SmokingCrop op 15-05-2014 23:44 ]

• Xthemes.us
Was begonnen met AMD, maar we zijn beiden niet vies van een leuk MMO'tje en dan gaat AMD vaak wel onderuit. Bij Tera Online wat erg slecht geoptimaliseerd is kun je het verschil tussen Intel en AMD helaas goed merken, had ik eigenlijk wel in de OP mogen noemen. Bij gaming worden hier ook MMO's bedoeld en die vragen over het algemeen behoorlijk wat van de CPU.

Wat SSD betreft, dan is Ik heb een SSD in de laptop en een normale schijf in de desktop, afgezien van opstarttijden merk ik erg weinig van. Windows start wel lekker snel, visual studio/eclipse ook maar de laadtijd in Starcraft 2 als je een map laad is dan weer marginaal sneller. Ik ga er nog eens over nadenken.

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
SSD heeft voordelen, maar inderdaad is het vooral sneller booten, installeren, en andere schijfoperaties uitvoeren. Op een gelimiteerd budget zou ik altijd gaan voor de componenten die je build sneller maken en pas later een keer een SSD toevoegen.

Niet in de laatste plaats omdat bij opslag toch vaak geldt: groter = beter; ik ben erg blij dat ik destijds heb gewacht en meteen voor een 256gb versie ben gegaan - alle games en applicaties e.d. passen erop terwijl je bij een 128gb versie toch al snel tegen de grenzen aanloopt. Mijn HDD is nu dus ook echt puur en alleen opslag van data, wat ook heel fijn is bij het ombouwen van de PC (alleen de SSD heeft installaties nodig en daarop gaat alles dan ook snel).

Wel staat buiten kijf dat een SSD een prestatieboost is die je gewoon niet moet laten liggen. Ook bij alle bewerkingen binnen Windows voelt het allemaal veel meer 'snappy' aan.

Wat betreft MMO's - ga voor een Intel. Je ziet het goed, en nee, de FX is het prijsverschil NIET waard. Dat was het niet ten tijde van Ivy Bridge (toen ik mijn i5 kocht) en dat is het nog veel minder nu Haswell er is, met nog sterkere IPC waarmee het gat met de FX-serie nog groter is geworden. Bovendien is, nog steeds, het aantal games met een echte multithreaded engine nog op 1 hand te tellen, en dat is sinds 2010 niet veranderd terwijl men al minstens zo lang roept dat het er komt. Vrijwel elke game benut nog steeds 1 dikke thread die op 1 core loopt en heeft er wat kleintjes naast, daarvoor biedt een quadcore meer dan voldoende ruimte en is de meerwaarde van die 4 andere cores zeer beperkt tot nihil.

Verder noem je Starcraft 2. Laat dat nou dé game bij uitstek zijn waar AMD niet mee overweg kan.

[ Voor 16% gewijzigd door Vayra op 16-05-2014 14:09 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-04 13:45

mirno

私の名前はMirnoです

Ik merk het met het hele systeem dat ik met een SSD sneller ben,
ik klik dan wel altijd heel veel dingen tegelijk aan, en doe naast het interenetten ook nog een hoop dingen tegelijk en dan is elke halve seconde per klik toch wel een irritatie factor als je een SSD gewend bent. Dan is alles er gewoon meteen, terwijl je met een HDD toch elke keer die halve tel moet wachten, als je even snel wat aan het zoeken en vergelijken bent b.v. Dus het hangt ook af van persoonlijk gebruik en geduld.

我的名字是Mirno

Verwijderd

misschien deze behuizing:
pricewatch: Cooler Master Silencio 652S

• brammetje1994
Xthemes.us schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 23:47:
Was begonnen met AMD, maar we zijn beiden niet vies van een leuk MMO'tje en dan gaat AMD vaak wel onderuit. Bij Tera Online wat erg slecht geoptimaliseerd is kun je het verschil tussen Intel en AMD helaas goed merken, had ik eigenlijk wel in de OP mogen noemen. Bij gaming worden hier ook MMO's bedoeld en die vragen over het algemeen behoorlijk wat van de CPU.

Wat SSD betreft, dan is Ik heb een SSD in de laptop en een normale schijf in de desktop, afgezien van opstarttijden merk ik erg weinig van. Windows start wel lekker snel, visual studio/eclipse ook maar de laadtijd in Starcraft 2 als je een map laad is dan weer marginaal sneller. Ik ga er nog eens over nadenken.
Ik heb de FX8150 icm de R9 270x en kan terra op ultra draaien!

• Xthemes.us
Je kan Tera vrijwel altijd op de hoogste settings draaien maar de framerate in sommige instances gaat flink onderuit afhankelijk van je CPU. Vreemde is dat ondanks de grafische pracht de GPU bar weinig uit maakt. Er zijn diverse topics op de forums van emasse en gameforge met ervaringen op AMD/Intel systemen en zelfs de i3 processors doen het helaas beter dan de gehele AMD line-up.

Systeem is ondertussen besteld er zijn een paar kleine veranderingen gemaakt.
  • Kast Toch een vanilla NZXT Phantom in plaats van de 410. Na ze in de winkel te hebben bekeken moest het toch de originele worden. Behoorlijke smak geld maar over smaak valt helaas niet te twisten.
  • Moederbord Is een ASRock H97 Pro4 geworden inplaats van de MSI B85-G41 om out of the box comptabiliteit te kunnen garanderen.
  • Opslag In plaats van een Seagate Barracuda een Seagate SSHD. De barracuda prijs was helaas van een actie die we hebben gemist. SSHD was een tientje duurder dan de Barrucada maar op die manier toch nog een klein beetje de voordelen van een SSD. Niet echt te vergelijken maar altijd nog betere performance dan een gewone HDD.
    Een SSD zal er wel in de toekomst bijkomen als de prijzen nog verder gezakt zijn.
  • CPU Cooler Een Cooler Master Hyper 412S bleek vrijwel hetzelfde te kosten en toch weer een stukje stiller

Pagina: 1