Hallo medetweakers,
Ik ben bezig om een systeem samen te stellen voor mijn Engelse vriendin en het merendeel van de hardware zal daar dan ook vandaan (moeten) komen.
Het systeem dient met name geschikt te zijn om leuk op te kunnen gamen en een nog een lange tijd mee te gaan. Ik ben nu op het volgende uitgekomen maar hoor graag suggesties.
Al er ergens de performance een beetje valt te boosten of er iets op de kosten valt te besparen valt hoor ik het graag. Ik zal een sterretje zetten bij de onderdelen die al vast liggen.
pcpartpicker linkje
Ik ben bezig om een systeem samen te stellen voor mijn Engelse vriendin en het merendeel van de hardware zal daar dan ook vandaan (moeten) komen.
Het systeem dient met name geschikt te zijn om leuk op te kunnen gamen en een nog een lange tijd mee te gaan. Ik ben nu op het volgende uitgekomen maar hoor graag suggesties.
Al er ergens de performance een beetje valt te boosten of er iets op de kosten valt te besparen valt hoor ik het graag. Ik zal een sterretje zetten bij de onderdelen die al vast liggen.
| Onderdeel | Naam van onderdeel | Prijs |
|---|---|---|
| CPU: | Intel Core i5-4690 3.5GHz Quad-Core Processor | (£155.99 @ Aria PC) |
| CPU Cooler: | Gelid Solutions CC-TranQ-01-A 58.0 CFM CPU Cooler | (£26.50 @ Amazon UK) |
| Motherboard: | MSI B85-G41 PC Mate ATX LGA1150 Motherboard | (£53.44 @ Amazon UK) |
| *Memory: | Corsair 8GB (2 x 4GB) DDR3-1600 Memory | (£57.36 @ Scan.co.uk) |
| Storage: | Seagate Barracuda 1TB 3.5" 7200RPM Internal Hard Drive | (£36.79 @ Amazon UK) |
| *Video Card: | MSI Radeon R9 280X 3GB TWIN FROZR Video Card | (£220.99 @ Dabs) |
| *Case: | NZXT Phantom 410 (Black) ATX Mid Tower Case | (£80.89 @ Scan.co.uk) |
| Power Supply: | XFX 550W ATX12V / EPS12V | (£56.99 @ Dabs) |
| Monitor: | BenQ GW2450HM 24.0" Monitor | (£140.25 @ Dabs) |
| Speakers: | Bose Companion 2 Series III | (£79.00 @ Peter Tyson) |
| Keyboard: | Corsair Vengeance K70 Wired Gaming Keyboard | |
| Mouse: | Logitech G502 Wired Laser Mouse | |
pcpartpicker linkje
- CPU Voor de gameprestaties maar voor intel gegaan.
- CPU Cooler Zat hier iets te twijfelen tussen de budgettoppers de Gelid Transquillo en de Cooler Master Hyper 412S. Als ik het goed herinner is de Gelid net iets stiller en net iets goedkoper.
- Motherboard Goedkoopste no-nonsense ATX-plank die ik zo kon vinden waarvan de reviews overwegend goed zijn.
- Memory Deze corsair stickjes heb ik nog liggen.
- Storage Goedkoopste schijf die ik zo kon vinden op 7200rpm
- Video card Van ebay geplukt, die zijn aardig in de aanbieding nu de cryptomining markt weer wat kalmer is.
- Case Ben bang dat deze wel erg vast staat. Zelfs de nieuwste Phantom 240 wat een flinke slok op de borrel zou schelen is niet mooi genoeg. Had hier liever een Bitfenix outlaw of comrade gezien maar goed.
- Power Supply Goed merk zover ik weet, komt niet onaardig uit de reviews en de enige voeding welke ik zo zie die goedkoper is dezelfde voeding maar dan 100w minder krachtig. Liever wat speelruimte hier als er in de toekomst dingen veranderd worden binnen het systeem.
- Monitor VA-paneeltje maar zou volgens reviews prima op te gamen moeten zijn. En het merendeel van de andere monitoren die ik had voorgesteld werden afgekeurd op basis van hun uiterlijk.
- Speakers Ook hier worden het merendeel vanwege de looks afgeschoten. De pricewatch: Yamaha NX-50 2.0 (Zwart) zou kunnen maar hier vind ik zo goed als geen informatie over. De pricewatch: Boston Acoustics A 25 set (Zwart) zijn ook een optie maar die zijn in de UK wel een stukje duurder. Iemand die enig idee welke van deze drie het meest geschikt is om muziek te luisteren en het niet al te gek doet in games?
Meer suggesties zijn uiteraard welkom maar 90% van ik hier voorstel wordt afgeschoten, het oog wil ook wat blijkbaar. - Keyboard Ze zat zelf te denken aan de Roccat Arvo maar dat vond ik toch wel een smak geld voor een membraan toetsenbord. Dus toen maar op zoek naar een mechanisch toetsenbord, de Roccat Ryos, Logitech G710 en Corsair K70 zijn allen kanshebbers. Heb haar aangeraden eerst een kijkje te nemen in de winkel of een mechanisch toetsenbord uberhaupt iets voor haar is dus wellicht wordt het alsnog de Roccat Arvo. Suggesties zijn hier welkom, ook hier wordt het merendeel op basis van uiterlijk echter weer afgeschoten.
- Mouse Logitech G602 durf hier niet eens op zoek naar een alternatief, maar goed dat is ook een heel aardige muis.
MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD