Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Lenovo S410

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met de Lenovo laptop ideaPad S410? Kan bijna niets vinden aan reviews op internet. Heb er tot dusver 2 gevonden die beide redelijk negatief zijn. Maargoed, 2 reviews lijken mij niet echt voldoende om hier mijn keuze op te baseren.

We zijn namelijk overgestapt naar Oxxio en nu kunnen wij ''gratis'' een iPad Air of Lenovo S410 bestellen. Vandaar specifiek de vraag naar de S410.

Heb zelf een Dell Latitude E6500 laptop die al 5 jaar oud is en al wat te verduren heeft gehad. Tot dusver werkt hij nog prima. Heb hem veel nodig op de Uni en omdat deze nog iets meer dan 2 jaar duurt leek het mij misschien verstandig om de S410 te kiezen zodat ik die altijd als reserve heb.

Graag advies!

Verwijderd

Nu moeten we raden welke specs die Lenovo S410 heeft?

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 15:25
500,000GB wat wil je nog meer :D

lijkt me een betere laptop dan wat je nu hebt. Persoonlijk vind ik tablets meer hebbedingetjes, die van mij ligt al maanden ongebruikt in de kast.

Star Citizen Referral Code

Verwijderd

Topicstarter
Dat was mijn mening ook. Een tablet lijkt me leuk speelgoed maar ik denk dat ik na een tijdje niet eens meer weet waarvoor ik dat ding kan gebruiken.

Wel jammer dat ik zo weinig kan vinden over Lenovo S410. Had überhaupt nog nooit van Lenovo gehoord.. Staat het bekend als een degelijk merk?

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ja, de e540 bijv is de enige workstation grade (bouwkwaliteit) consumentenlaptop (pricewise) afaik.
De s410 ken ik niet zoveel van en kwaliteit tussen verschillende modellen kan gigantisch verschillen (ik koop nooit meer een Acer/Fujitsu al zijn anderen over andere modellen wel zeer tevreden) maar ik zou elke dag van de week een volwaardige laptop verkiezen boven een ipad ;)

[ Voor 27% gewijzigd door eL_Jay op 16-05-2014 12:38 ]

• aaaronnn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-11 07:30
Licht er vooral aan waarvoor je hem wilt gebruiken. Voor gebruik op de Uni kun je veel beter kiezen voor een volwaardige laptop. Het maken van aantekeningen en office werkt daarop gewoon vele malen beter.

Wil je thuis op de bank wat internetten en mailen, dan is een tablet weer gemakkelijk.

Met de s410 heb ik zelf ook geen ervaring, maar de specificaties zien er best leuk uit. En Lenovo is ook een degelijk merk.

Verwijderd

Nog een 2KG dus neemt lekker mee en er zit een U-versie processor in die een laag verbruik heeft. Er is dus een goede kans dat de laptop een leuke accuduur heeft, maar dat heeft ook te maken met de accucapaciteit. iPad Air is ook een mooi product, maar minder handig voor productiviteit. Je wilt het liefste dan toch een wat groter scherm hebben, vind ik tenminste.

Verwijderd

Topicstarter
Desondanks dat mijn oude Dell laptop het ook nog prima doet, leek mij ook een nieuwe laptop de meest verstandige keuze! Ik denk dat ik daar maar zal voor gaan.

Heb hier nog een iPod touch 4e generatie liggen die ook al lange tijd stil ligt. Ik verwacht dat met een iPad hetzelfde zal gebeuren :|

Wel jammer dat de S410 een glanzend scherm heeft, niet zo'n goede ervaring mee.

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-11 11:35

pinodambini

Dr. Z. Vago

En heb je de laptop al binnen? Al ervaringen die je wil delen?

Verwijderd

ja ik ben ook benieuwd.Ik heb hem ook nu wil er geheugen bij instoppen 4gig erbij er zit al 4 gig in dus wil ik graag weten of er elk merk bij ik kan doen of moet ik er nog ergens opletten.
Voor mijn gevoel zal het zelfde merk erbij beter matchen.
Kun je zien welk geheugen er gebruikt word zonder hem los te schroeven?

• ThisIsDelusion
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-08-2024
Ik heb de Lenovo Ideapad S410 zelf, ook van Oxxio.

Ik moet echt zeggen dat het een heerlijk ding is. Alleen vind ik de interface van windows 8.1 niet fijn en onhandig, dus heb ik Classicshell gebruikt om hem de look and feel van windows 7 te geven wat meer vertrouwd voor mij is.

De iPad krijgen wij binnenkort ook, maar ik kreeg de laptop 2 weken geleden meteen na de eerste afschrijving en de iPad wachten we al 3 maanden op omdat hij niet op voorraad is.

De laptop zelf is echt snel en ook goed voor gaming !
4 gigabite RAM geheugen is echt genoeg, en als je hem connect met xbox (standaard op 8.1) dan kun je ook nog eens leuke games downloaden !

Hij voelt trouwens ook erg licht aan met zijn 1,9 kilo, dus ook heel handig voor studie (Waarvoor ik hem hoofdzakelijk gebruik)

Alleen wel het jammere van W8.1 is dat hij automatisch denkt dat je op een mobile device/ touchscreen tablet speelt waardoor je met sommige games iets mindere gameplay kan hebben bijv. Tilt to twist etc.

Succes met je keuze !

[ Voor 19% gewijzigd door ThisIsDelusion op 10-07-2014 01:49 ]

Pagina: 1