Toon posts:

*Geheugen vraagje over pc133 en pc100*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wasssupp fellow tweakers. heb ff een vraagje. IK wou 256 mB voor mijn moederbord(asus p3b-f) kopen maaaaaar ik daaacht misschien kan ik een pc133 halen in plaats van pc-100. pc100 is namelijk duurder dan een pc-133. Mischien kan ik hem instellen dat de pc133 toch op mijn moederbord werkt maar als een pc100. Heeft iemand enig idee of dat kan of dat ie hem niet herkent ofzo.

let me know

alvast bedankt

8DAntillianI:(
(-_-)

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
ALLE - ik herhaal - ALLE PC133 DIMMs werken ook prima als PC100. Dat dat niet zo zou werken is een grote leugen van winkels om toch nog hun PC100 voor de destijds-inkoop-prijs kwijt te kunnen raken.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Inderdaad.
Gewoon een PC133 DIMM in proppen (als je een 256MB neemt, let er op dat deze wél double-sided is) en gaan met de banaan. Als jouw bord nu op 100MHz draait zal de nieuwe PC133 DIMM ook op 100MHz draaien.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
werkt gewoon hoor!, maar 133 op 66 wil soms wel ff tegenstribbelen..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 11:16 schreef psygho het volgende:
werkt gewoon hoor!, maar 133 op 66 wil soms wel ff tegenstribbelen..
:? PC133/100/66 is DIRECT afgeleid van hoeveel ns je geheugen is... is dus gewoon hoe snel het KAN, ik zou niet weten waarom PC133 zou tegen stribbelen, de techniek is helemaal het zelfde alleen geheugen dat sneller KAN

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:50

Tjark

DON'T PANIC

't kan idd tegenstribbelen. Heb er al eens vaker over gelezen in andere berichten: heeft te maken met een te steile signaalflank dat oudere bordjes (<TX/LX) niet aankunnen (of zoiets ;) )

Maar ik zou het iig eerst proberen en als het niet werkt terug brengen.
PC133 op een PC100 plank werkt eigenlijk altijd wel (zeker op een BX bord).

*insert signature here

Verwijderd

PC133 en PC100 geheugens zijn net zoals auto's.
De ene kan max 200Km/h en de ander max 150Km/h, maar alle auto's moeten 120Km/h rijden op een autosnelweg.
Dus het goedkoopste van de 2 kopen en laat ze op pc100 runnen.
[edit]
geheugens op een bx-bord runnen altijd op PC100, behalve als je overklokt.
[edit]

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 20:02
Je had het antwoord ook ff kunnen vinden door te zoeken, vrijwel elke dag is hierover wel een topic :P

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Op zondag 10 juni 2001 11:56 schreef TjarkVerhoeven het volgende:
't kan idd tegenstribbelen. Heb er al eens vaker over gelezen in andere berichten: heeft te maken met een te steile signaalflank dat oudere bordjes (<TX/LX) niet aankunnen (of zoiets ;) )
Het TX bordje in mijn 2e compu pakt de 256 Mb PC133 DIMM uit mijn 1e comp fijlloos hoor... geen enkel probleem. (Natuurlijk werd hij wel trager want met meer dan 64 Mb cache gaat bij een TX de L2 cache uit, maar dat terzijde).

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:07
Ik heb hier ook nog een 440lx boardje staan, en daar heb ik pas 128mb 133Mhz extra ram bijgeplugt, maar dat geeft toch wat problemen.
Onder windows lijkt alles goed te gaan, maar zo gauw er een 3d spel wordt gestart schakeld ie na een paar minutjes spelen weer terug naar de desktop.

133mhz op een 100mhz mobo zal altijd wel werken lijkt mij(heb ik zelf ook).
Pagina: 1