Beste Tweakersleden,
Een maand of 4 geleden heb ik mijn eigen PC onderdelen besteld via de Tweakers Pricewatch.
Dit heb ik gedaan door een topic daarvoor te openen en heb hier zeer goed advies gehad, mijn computer draait perfect HEEL erg fijn!
Nu gun ik dit goede advies ook aan mijn vadertje die op zijn 10 jaar oude pc zelfs youtube dingen niet meer kunt bekijken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Nieuwste versie van Linux kunnen draaien
- Snel opstarten/afsluiten (denk aan SSD?)
- Geen games
- Een zeer traditionele huis, tuin en keuken computergebruiker voor zover ik weet
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
500 euro exclusief verzondkosten en dergelijke.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
1 terabyte hardeschijf neemt hij mee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- i5 (met onboard graphics)
- Bijpassend moederbord zonder fratsen(geen overklock mogelijkheden nodig)
- SSD
- Stille kast(Corsair)?
- 8 GB 1600Mhz intern geheugen
- Simpel stil processor koelertje (gelid tranquillo rev2) (heb deze zelf ook en bevalt goed)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Liefst intel processor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Zo stil en zuinig mogelijk, grootte maakt niet uit.
Ga je overklokken?
Nee.
Met vriendelijke groet,
Zaitsev
Een maand of 4 geleden heb ik mijn eigen PC onderdelen besteld via de Tweakers Pricewatch.
Dit heb ik gedaan door een topic daarvoor te openen en heb hier zeer goed advies gehad, mijn computer draait perfect HEEL erg fijn!
Nu gun ik dit goede advies ook aan mijn vadertje die op zijn 10 jaar oude pc zelfs youtube dingen niet meer kunt bekijken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Nieuwste versie van Linux kunnen draaien
- Snel opstarten/afsluiten (denk aan SSD?)
- Geen games
- Een zeer traditionele huis, tuin en keuken computergebruiker voor zover ik weet
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
500 euro exclusief verzondkosten en dergelijke.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
1 terabyte hardeschijf neemt hij mee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- i5 (met onboard graphics)
- Bijpassend moederbord zonder fratsen(geen overklock mogelijkheden nodig)
- SSD
- Stille kast(Corsair)?
- 8 GB 1600Mhz intern geheugen
- Simpel stil processor koelertje (gelid tranquillo rev2) (heb deze zelf ook en bevalt goed)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Liefst intel processor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Zo stil en zuinig mogelijk, grootte maakt niet uit.
Ga je overklokken?
Nee.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4440 Boxed | € 149,90 | € 149,90 |
| 1 | ASRock B85M-ITX | € 66,- | € 66,- |
| 1 | Corsair Carbide 300R | € 61,- | € 61,- |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,95 | € 22,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 62,90 | € 62,90 |
| 1 | Seasonic G-Serie 360Watt | € 51,- | € 51,- |
| 1 | Crucial M500 2,5" 120GB | € 56,- | € 56,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 469,75 | |
Met vriendelijke groet,
Zaitsev
[ Voor 72% gewijzigd door Zaitsev op 15-05-2014 19:24 ]
i7 6700k - Asus Z170 Pro Gaming - Palit Gtx 1070 Jetstream - Corsair Vengeance LPX 3200 Mhz 2x8 - XFX 550W Pro - Fractal Define S - Crossover 2795QHD 1440P