Toon posts:

Verkeer over andere server routeren? VPN?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-05 02:23
Beste mede tweakers,

Ik wil 1 van mijn 2 servers als gateway of desnoods als VPN installen zodat mijn server in een nabijgelegen datacentrum kan profiteren van de connectiviteit in het andere datacentrum.
Het datacentrum met de betere connectiviteit bied helaas geen rendabele prijs voor het hosten van onze server dus wij zijn van plan om een goedkope VPS te nemen en daar Linux(Ubuntu/Debian) op te installeren(server 1).

Mijn voorkeur gaat uit om die VPS als een gateway in te stellen zodat voor de andere server en de applicaties die daar op draaien weten wat hun echte IP externe IP adres is.
Is dit mogelijk?
Zo niet dan denk ik dat ik mijn doel als nog via een VPN kan bereiken.

Misschien is het mogelijk om de VPN als normale netwerk adapter te hebben op de 2de server, zodat het voor applicaties als nog duidelijk is wat hun externe IP is.

Ik zou graag weten of dit mogelijk is, en hoe dat het heet als de 1ste server als gateway wordt ingesteld, zodat ik hier op verder kan zoeken.

Note: een aantal van deze applicaties heeft moeite met het hebben van een andere IP zo als bijvoorbeeld bij NAT het geval is.

Note: Ik ben er van op de hoogte dat er latency tussen de 2 servers is, maar dat is maar 1ms dus ik verwacht door de betere routing als nog een betere latency te behalen.

Alvast bedankt voor het lezen en meedenken :)

AMD Ryzen 9 5950X | NZXT Kraken X62 | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Trident Z RGB F4-3600C16Q-32GTZR | EVGA GeForce RTX 2080 Ti XC Ultra | Corsair AX860I | 2 x WD Black NVMe SSD SN850 2TB | 1 x Intel Optane 900P 480GB

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat kan alleen met een tunnel (vpn) van 't een of andere soort. Aangezien het om internetverkeer gaat zou ik gewoon een GRE tunneltje aanslingeren.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gijs007
Bedankt voor de reactie, ik ben van plan een PPTP Linux > Windows op te zetten.
Zijn er nog bepaalde zaken waar ik rekening mee moet houden?

AMD Ryzen 9 5950X | NZXT Kraken X62 | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Trident Z RGB F4-3600C16Q-32GTZR | EVGA GeForce RTX 2080 Ti XC Ultra | Corsair AX860I | 2 x WD Black NVMe SSD SN850 2TB | 1 x Intel Optane 900P 480GB

• Gijs007
Ik heb nu een PPTP server draaien, maar Windows routert standaard al her verkeer over die verbinding.
Ik weet niet of dit kan worden opgelost?
Ik wil dat windows het als een soort 2de netwerk/netwerkkaart ziet zodat ik bepaalde applicaties over die verbinding kan laten lopen.

Met openvpn kan dit wel i.v.m. viscoscity maar tot nu toe krijg ik openvpn niet aan de praat. :/
Ik krijg telkens de melding connection reset by peer.

[Voor 6% gewijzigd door Gijs007 op 06-06-2014 01:26]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee