Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricovp
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-02 13:48
Hallo,

Het begon allemaal een aantal dagen geleden het internet werkte niet meer. Na even zoeken kwam ik er achter dat de DNS server van google (8.8.8.8) niet meer reageerde. Dus ik gebruikte die van onze provider (UPC) na een tijdje probeerde ik die google DNS weer terug te zetten maar deze werkte nog steeds niet ook de openDNS adressen werken niet.

Het probleem doet zich voor zowel op pc, mac en de tv. Ik heb UPC gevraagd of er iets mis was met de verbinden of dat alternatieve DNS adressen geblokkeerd worden. Zij gaven aan dat er met de verbinding geen probleem was en dat alternatieve DNS server gewoon zouden moeten werken.

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? En of de fout in het thuisnetwerk of bij de provider zit?

Alvast bedank voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:55

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat doet een nslookup nu.nl 8.8.8.8 ?
Hoe dan ook heeft UPS ook alternatieve DNS servers buiten hun (soms traag/niet reagerende) standaard. Ook hebben die niet die irritante navigatie service (als dat nog bestaat).

[ Voor 93% gewijzigd door DukeBox op 15-05-2014 16:51 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 16:50:
Wat doet een nslookup nu.nl 8.8.8.8 ?
Hoe dan ook heeft UPS ook alternatieve DNS servers buiten hun (soms traag/niet reagerende) standaard. Ook hebben die niet die irritante navigatie service (als dat nog bestaat).
Kan je wel zomaar nslookup op de DNS van google afvuren? Want ik krijg hier een timeout op de DNS van google met een nslookup 8.8.8.8 terwijl het wel degelijk werkt alhier.

@ts Heb je gewoon je router als eens uit en aan gezet? Heel low level maar ik haal het niet uit je verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricovp
Ik heb het probleem net opgelost, ik had gisteren port forwarding aangezet op de router voor een pptp verbinden. Nu port forwarding heb uitgezet werken de alternatieve DNS server weer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ricovp schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 16:59:
Ik heb het probleem net opgelost, ik had gisteren port forwarding aangezet op de router voor een pptp verbinden. Nu port forwarding heb uitgezet werken de alternatieve DNS server weer :?
Welke poort heb je waar naartoe gerouteerd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricovp
192.168.0.100 - TCP - 1723

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar, ik zie niet hoe die poort je DNS transacties kan verstoren.
Pagina: 1