Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Sitecom x4 router vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een vraagje met mijn sitecom x4 router.

Als ik wifi gebruik om deze router heb ik beneden perfect wifi verbinding.
Zodra ik naar boven ga met een smartphone of laptop heb ik nog wel de streepjes van de wifi.
Maar stijgt mijn png heel erg, waardoor het jaren duurt voor ik op een internet pagina ofzo zit.
Wat kan hierbij het probleem zijn??
Ik heb in het huis geen betonnen muren.
En als ik van kanalen wissel blijft het gewoon even erg.
Ook blijf ik het houden met DHCP aan of uit, dit maakt geen verschil.

Ik heb namelijk ook een linksys router met wifi g verbinding nu staan. En daarmee krijg ik door heel het huis perfect wifi signaal zonder dat mijn ping ernorm omhoog gaat.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"Sitecom x4" zegt nog niet zoveel, geef anders typenr van dat ding, iets van WL-...

Geef ook even wat uitleg over waarom je twee verschillende routers (!) in een netwerk hebt en wat hun respectievelijke rol is, en mbt de Sitecom op welk band het ingesteld staat.

Op basis van wat je hier schrijft zou het bijvoorbeeld kunnen zijn dat je de Sitecom op 5GHz hebt draaien en dat de vloer 2.4GHz (redelijk) doorlaat maar niet 5GHz. Of het zou kunnen zijn dat beide devices in 2.4GHz werken maar dat de plaatsing anders is waardoor de Sitecom op een ongunstige plek staat en de Linksys op een betere plaats. Of het zou gewoon verschil in kwaliteit antennes kunnen zijn...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Het is de sitecom wireless gigabit router x4 WLR-4000
SPecs:
Automatic Firmware update: automatically get the latest software improvements for free
802.11b/g/n Wireless Standard Protocol
Wireless speed up to 300 Mbps
802.3u 802.3i 802.3ab
Security: WEP 64 & 128 bits, WPA-TKIP, WPA-AES, WPA2, WPA-Radius
Compatible with Dynamic IP, Static IP, PPPoE, PPTP internet connections
Three internal antennas
Quality of Service (QoS)
Universal Plug & Play (UPnP)
Application Layer Gateway (ALG

en ik hb de twee router geplaats zodat ik boven wel normaal wifi heb eigenlijk.
Eigenlijk moet de sitecom de oudere router vervangen.
Maar omdat het ping telkens zo zwaar omhoog schiet, heb ik de een tweede router staan in huis.

Ook heeft deze sitecom geen 5GHz mogelijkheid alleen een 2.4GHz.
De sitecom stond op de oude plaats waar de linksys staat. Maar daarmee had ik ook gewoon goed bereik toen in door heel het huis. Maar omdat ik deze router iets te verouderd vond ben ik over gegaan naar de nieuwe.
Als ik de routers nu ookvan plek verander heb ik nog steeds het zeffde resultaat.