Instabiele verbinding UPC ( Cisco epc3925 )

Pagina: 1
Acties:

• ongewoongewoon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
Ik zit al een tijdje te klooien met bovengenoemde modem/router.
Als hij het doet, dan doet hij het goed ;-) Zowel naar buiten toe als intern over de gigabit poorten van / naar mijn home servertje. Ik haal dan ook (meer) dan de beloofde snelheid.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3502192609.png

Pingtest.net laat een minder rooskleurig beeld zien :
http://www.pingtest.net/result/97695098.png

Helemaal top zou je dan zeggen : nou helaas niet. Om de haverklap valt de internetverbinding gewoon weg, zowel via LAN als WLAN. Dit kan soms aanhouden totdat ik handmatig de router reset. vaak kan ik nog wel lokale adressen benaderen (zoals mijn home servertje of mijn raspberry) , maar het is geen garantie.

Ik ben een beetje zoekende naar wat het probleem nou precies is.

Hieronder de signaalsterkten , ik ben nog op zoek naar vergelijkingsmateriaal. Zijn deze waarden goed genoeg ?
Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 6.7 dBmV 40.3 dB
Channel 2: 7.2 dBmV 40.8 dB
Channel 3: 7.2 dBmV 40.9 dB
Channel 4: 6.8 dBmV 40.4 dB
Channel 5: 6.0 dBmV 40.3 dB
Channel 6: 5.9 dBmV 40.4 dB
Channel 7: 5.8 dBmV 40.4 dB
Channel 8: 6.1 dBmV 40.3 dB

Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 46.2 dBmV
Channel 2: 47.8 dBmV
Channel 3: 46.8 dBmV
Channel 4: 47.8 dBmV
Ik ben trouwens best bereid om andere netwerkapparatuur aan te schaffen, maar om die nou achter dit epc3925 gebakje te hangen lijkt mij met deze symptomen niet een stabiele oplossing.

Tips over hoe ik het probleem kan pinpointen zijn welkom :)

[ Voor 4% gewijzigd door ongewoongewoon op 15-05-2014 14:22 ]

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:14

allure

Titaan fase 2/3

Volgens mij zit er in dit type modem/router een firewall welke wel eens de boel verstierd.
Je zou deze eens uit kunnen zetten en testen of dit helpt.

• ongewoongewoon
Als deze test betrouwbaar is dan is het wel een bar slecht resultaat :
Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/97695098.png

Ik zal eens met de firewall expirimenteren !

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb je toevallig nog ergens een routertje liggen? Zet anders dit ding eens in bridge mode en hang de router erachter. Dan kom je snel genoeg achter waar het probleem zit.

Oslik blyat! Oslik!

• ongewoongewoon
dion_b schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 15:41:
Heb je toevallig nog ergens een routertje liggen? Zet anders dit ding eens in bridge mode en hang de router erachter. Dan kom je snel genoeg achter waar het probleem zit.
Helaas niet , maar ik ben wel zoekende naar een nieuwe router met wat betere specs :)
Iets in deze richting : pricewatch: TP-Link Wireless-AC1750 DualBand Router - ArcherC7

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

De router/firewalling functie van dat Cisco ding zijn ruk, zacht uitgedrukt.
Als ik jou was zou ik hem in bridge zetten en een aparte router nemen. Sowieso gaat die Cisco bij een paar connecties al over de zeik, als er dan iemand gaat torrenten o.i.d. is het helemaal feest. En die firewall verstiert inderdaad een hele hoop.

Je kan ook UPC lief aankijken voor een Technicolor, die is op zich wel oké, al zou ik nog steeds een andere router nemen als ik jou was ;)

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Pagina: 1