Ik zit al een tijdje te klooien met bovengenoemde modem/router.
Als hij het doet, dan doet hij het goed ;-) Zowel naar buiten toe als intern over de gigabit poorten van / naar mijn home servertje. Ik haal dan ook (meer) dan de beloofde snelheid.

Pingtest.net laat een minder rooskleurig beeld zien :
http://www.pingtest.net/result/97695098.png
Helemaal top zou je dan zeggen : nou helaas niet. Om de haverklap valt de internetverbinding gewoon weg, zowel via LAN als WLAN. Dit kan soms aanhouden totdat ik handmatig de router reset. vaak kan ik nog wel lokale adressen benaderen (zoals mijn home servertje of mijn raspberry) , maar het is geen garantie.
Ik ben een beetje zoekende naar wat het probleem nou precies is.
Hieronder de signaalsterkten , ik ben nog op zoek naar vergelijkingsmateriaal. Zijn deze waarden goed genoeg ?
Tips over hoe ik het probleem kan pinpointen zijn welkom
Als hij het doet, dan doet hij het goed ;-) Zowel naar buiten toe als intern over de gigabit poorten van / naar mijn home servertje. Ik haal dan ook (meer) dan de beloofde snelheid.

Pingtest.net laat een minder rooskleurig beeld zien :
http://www.pingtest.net/result/97695098.png
Helemaal top zou je dan zeggen : nou helaas niet. Om de haverklap valt de internetverbinding gewoon weg, zowel via LAN als WLAN. Dit kan soms aanhouden totdat ik handmatig de router reset. vaak kan ik nog wel lokale adressen benaderen (zoals mijn home servertje of mijn raspberry) , maar het is geen garantie.
Ik ben een beetje zoekende naar wat het probleem nou precies is.
Hieronder de signaalsterkten , ik ben nog op zoek naar vergelijkingsmateriaal. Zijn deze waarden goed genoeg ?
Ik ben trouwens best bereid om andere netwerkapparatuur aan te schaffen, maar om die nou achter dit epc3925 gebakje te hangen lijkt mij met deze symptomen niet een stabiele oplossing.Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 6.7 dBmV 40.3 dB
Channel 2: 7.2 dBmV 40.8 dB
Channel 3: 7.2 dBmV 40.9 dB
Channel 4: 6.8 dBmV 40.4 dB
Channel 5: 6.0 dBmV 40.3 dB
Channel 6: 5.9 dBmV 40.4 dB
Channel 7: 5.8 dBmV 40.4 dB
Channel 8: 6.1 dBmV 40.3 dB
Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 46.2 dBmV