Ik denk niet dat je in NL een ROG vindt voor die prijs (of ik moet slecht kijken). De enige ASUS die in je budget zit volgens mij en die je eventueel nog als gaming kan zien is de pas verschenen N750JK met een GTX850m. Denk wel dat dat een heel mooi toestel is trouwens, maar echt gamen zal die GPU misschien wat te kort schieten.
Als je vasthoudt aan je budget + 17" lijkt MSI me zowat de beste keuze. Ik heb zelf een redelijke voorkeur voor de GS reeks omdat die lichter is (2,7kg) en 2 fans heeft voor de koeling.
pricewatch: MSI Gaming Series GS70 2PC-047NL Stealth
De GE reeks is wat goedkoper, gaat ook nog qua gewicht (3kg) en zal je waarschijnlijk ook tevreden mee zijn. Tweakers heeft er een review van ook:
pricewatch: MSI Gaming Series GE70 2PE-041NL Apache Pro
Kijk in de pricewatch maar naar de verschillende varianten. Er is veel budgettaire speling, en afhankelijk van wat je wil zal het één of het ander model interessanter zijn. Ik zou zeker voor een SSD gaan (eventueel zelf in te bouwen maar pas wel op, want bij sommige modellen is er geen slot voorzien op het moederbord als ze zelf geen SSD inbouwen).
Sommigen zouden hier ook BTO aanraden. Ik vind die persoonlijk te zwaar, niet zo "fancy" en een beetje te riskant qua kwaliteit. Maar ik heb er geen ervaring mee, dus ik moet eigenlijk mijn mond houden

Weet wel dat ook MSI veel lawaai gaat maken bij zware belasting en misschien zelfs door zijn beentjes zakt als je teveel tegelijk wil (throttle).
Op 15" inch heb je naar mijn gevoel niet veel extra keus met je budget. Ik wacht nog altijd op een Alienware14 met de nieuwe Nvidia GPUs (vind de GTX765m een beetje zonde om nog geld aan uit te geven), en andere merken zijn nauwelijks of niet te krijgen en daarom niet beter.
Welke games speel je eigenlijk? Want dat bepaalt welke GPU je best kan kiezen. Op notebookcheck kan je best eens nakijken welke GPU je voldoende prestaties levert (en pas op, "high" is daar nog op een triestige resolutie). Ik zou zelf voor een GTX860m gaan maar dat is op basis van mijn wensen. Geen idee wat die van jou zijn.
Ik hoop dat dit wat helpt, laat ook niet na zelf wat te zoeken want dat is hier eigenlijk wel een beetje de bedoeling als je je tweaker wil noemen
[
Voor 3% gewijzigd door
nokie op 16-05-2014 12:01
. Reden: extra bedenking toegevoegd ]