• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-02 17:42

Jrz

––––––––––––

Topicstarter
Ik kwam net deze android tv tegen:

https://translate.google.....mi.com%2Fmitv&edit-text=

Ik ben het merk al vaker tegengekomen, maar hoe gaat het importeren van een tv in zn werk en wat zijn jullie gedachtes over dit model?

De 4k is nog niet op de engelse site te vinden, en het gaat om een 49" model.
3999 yuan / 470 euro

[ Voor 42% gewijzigd door Jrz op 15-05-2014 12:53 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-02 07:28
Cool ik zou ook wel willen weten hoe importeren van zoiets in z'n werk gaat!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:28
Naar garantie en service kan je wel fluiten.
Tenzij je even een pakketje van 50" naar China wilt versturen en weer terug ontvangen.

Xiao Mi heeft wat leuke mobieltjes maar daar is de kwaliteit ook niet heel goed van. Alleen is zoiets makkelijker terug te sturen voor reparatie.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Jrz schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 12:49:
wat zijn jullie gedachtes over dit model?
Het is niet veel geld voor een 4K tv dus misschien het proberen waard. Maar zoals hierboven genoemd zullen garantiehandelingen niet mee vallen.

Bij de specificaties zie ik staan dat er 3 hdmi poorten aanwezig zijn maar wordt echter niet aangeven of één of meerder hiervan hdmi 2.0 zijn. Ik ga er van uit dat dit niet het geval is waardoor het 4K zijn van de tv direct nog maar weinig toegevoegde waarde heeft aangezien je er niet op fatsoenlijke wijze 4K content op kunt aanleveren gezien de te beperkte bandbreedte van hdmi 1.4.

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:24

two

kx22 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 00:00:
Tenzij je even een pakketje van 50" naar China wilt versturen en weer terug ontvangen.

Xiao Mi heeft wat leuke mobieltjes maar daar is de kwaliteit ook niet heel goed van. Alleen is zoiets makkelijker terug te sturen voor reparatie.
kx22, als je geen hands-on ervaring hebt met Xiaomi telefoons, ga dan niet lopen roepen dat de kwaliteit niet goed is.

Jij bent typisch zo'n persoon die denkt dat alles uit China komt gewoonweg meuk is.

En ja, ik heb een Mi2s en het is echt een top telefoon. Zeeer degelijk gebouwd.

Deze TV is zeker het proberen waard. Alleen input kan idd problemen opleveren. We zullen het zien!

[ Voor 6% gewijzigd door two op 16-05-2014 07:39 ]

Signature

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:40

Ik gebruik nu al ruim 1 jaar een Mi2, nog nooit zo'n stabiele telefoon gehad. Kwaliteit is beter dan ik van Samsung galaxy S modellen gewend was...dus volgens mij zit het daar wel goed mee!!

• RobertR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-10-2025
Ik heb ook naar de Mi TV 2 zitten kijken en zou graag één willen kopen. Zou ook graag willen weten waar.

Ik lees alleen dat het eerste tv model van Xiaomi geen Engelse taalfunctie bevatte, als dat bij dit model het ook het geval is zou dat hem vrij onbruikbaar maken :/. Ook las ik dat de TV bij release binnen 7 minuten uitverkocht was (bron).

Maar de TV lijkt op verschillende YouTube filmpjes ook goed en vlot te werken!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:16

Bever!

3

liever full-hd van een kwaliteits merk dan 4k meuk

• RobertR
Bever! schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:41:
liever full-hd van een kwaliteits merk dan 4k meuk
Wat versta jij onder kwaliteit merken?

• Bever!

Bever!

3

samsung, sony, panasonic, lg

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:28

Mavamaarten

Omdat het kan!

Huh? Als je nog nooit een Xiaomi toestel hebt vastgehad, roep dan ook niet dat de telefoons slecht zijn.
Xiaomi staat net bekend om goeie, kwaliteitsvolle toestellen voor een scherpe prijs.

Het enige lastige aan Xiaomi is dat het importeren vaak gepaard gaat met extra importkosten. Bij een mobiele telefoon gaat dat om €30-40, maar ik kan me voorstellen dat je wel een pittiger bedrag gaat mogen betalen voor shipping en BTW, als je al iemand kan vinden die zo'n TV naar je toe wil sturen.

Android developer & dürüm-liefhebber

• RobertR
Dan zou ik toch maar even wat research doen voordat je, je negatief uitlaat over zoiets. Jezelf tegenspreken is ook een vak. Xiaomi, dat zelf al bekend staan om een goede kwaliteit, gebruiken in deze betreffende TV panelen van LG.

Mooi dat je niks toevoegt aan dit topic |:(

• Bever!

Bever!

3

RobertR schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:56:
[...]

Dan zou ik toch maar even wat research doen voordat je, je negatief uitlaat over zoiets. Jezelf tegenspreken is ook een vak. Xiaomi, dat zelf al bekend staan om een goede kwaliteit, gebruiken in deze betreffende TV panelen van LG.

Mooi dat je niks toevoegt aan dit topic |:(
Alsof een tv niks anders is dan een panel. En daarbij LG maakt panels in een variatie kwaliteiten van A+ tot C

[ Voor 7% gewijzigd door Bever! op 17-06-2014 17:00 ]

• RobertR
Bever! schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:57:
[...]

Alsof een tv niks anders is dan een panel.
Jij gaat specifiek in op het paneel door de vergelijking tussen een FullHD paneel van 'een kwaliteitsmerk' en een UHD paneel van 'slechte merk (volgens jou)'.

• Bever!

Bever!

3

RobertR schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 17:01:
[...]

Jij gaat specifiek in op het paneel door de vergelijking tussen een FullHD paneel van 'een kwaliteitsmerk' en een UHD paneel van 'slechte merk (volgens jou)'.
Ik zei geen paneel staan hoor, en lees die 4k blaupunkt review maar dan ben je meteen genezen van die chinese brol.

• RobertR
Je noemt inderdaad het woord paneel niet, maar je impliceert het wel gezien het feit dat het paneel toch voor het grootste deel bepaald of het een FullHD of UHD 'TV' is. Het gaat hier niet over een Blaupunkt maar over Xiaomi en het LG paneel dat zij gebruiken.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:00

mr.paaJ

generatie cmd+z

Meer dan dat gaat het om instelmogelijkheden, kwaliteit beeldverwerking, scaling en de menustructuur.
Sharp maakt ook prima schermen maar de TV's die ze de laatste tijd maken zijn om te huilen

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
RobertR schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 17:07:
Je noemt inderdaad het woord paneel niet, maar je impliceert het wel gezien het feit dat het paneel toch voor het grootste deel bepaald of het een FullHD of UHD 'TV' is. Het gaat hier niet over een Blaupunkt maar over Xiaomi en het LG paneel dat zij gebruiken.
Het paneel is inderdaad bepalend of de televisie Full HD of Ultra HD is. Maar Full HD en Ultra HD zijn geen kwaliteitslevels. Een Full HD televisie kan een veel betere kwaliteit leveren dan een Ultra HD televisie kan. De resolutie alleen is maar een onderdeel van het beeld en door de meesten zeer overgewaardeerd. Zodra de televisie een te lage bewegingsresolutie heeft, wat ongetwijfeld zo zal zijn bij deze Xiaomo televisie, is een kleine beweging op het scherm al voldoende om van die UHD resolutie een HD resolutie te maken. Is de Full HD televisie met een hoge beweingsresolutie ineens scherper.

• RobertR
@ Dimens, Dat claim ik ook niet, ben ook zeker geen expert. Ging mij alleen even om het feit dat gebruiker "Bever!" alleen even kwam ranten...

Verwijderd

Dimens schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 18:26:
[...]

Het paneel is inderdaad bepalend of de televisie Full HD of Ultra HD is. Maar Full HD en Ultra HD zijn geen kwaliteitslevels. Een Full HD televisie kan een veel betere kwaliteit leveren dan een Ultra HD televisie kan. De resolutie alleen is maar een onderdeel van het beeld en door de meesten zeer overgewaardeerd. Zodra de televisie een te lage bewegingsresolutie heeft, wat ongetwijfeld zo zal zijn bij deze Xiaomo televisie, is een kleine beweging op het scherm al voldoende om van die UHD resolutie een HD resolutie te maken. Is de Full HD televisie met een hoge beweingsresolutie ineens scherper.
Voor games een perfecte tv met op game stand maar 17ms input lage, dat is nog is eens andere koek als je kijkt naar uhd tv's die andere merken uit brengen 8)7
link

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 02:58:
[...]

Voor games een perfecte tv met op game stand maar 17ms input lage, dat is nog is eens andere koek als je kijkt naar uhd tv's die andere merken uit brengen 8)7
link
Perfect zou ik het niet per definitie noemen. Het lijkt er inderdaad op dat de input lag slechts 17ms betreft, echter is de input lag niet volledig bepalend voor de game-ervaring. Het punt dat de televisie ongetwijfeld een lage bewegingsresolutie heeft blijft namelijk staan, iets wat zeker van belang is tijdens het spelen van games.

Een FHD televisie met een hogere bewegingsresolutie en een gelijke input lag, of in sommige gevallen een hogere input lag, zullen dan voor een betere game-ervaring zorgen.
Pagina: 1