Hoi, mijn abonnement loopt eind mei af en ik mag dus verlengen en/of een nieuwe telefoon uitzoeken. Ik heb nou een Samsung Galaxy S3 maar deze moet ik weer inleveren ivm toestellease.
Dingen wat ik belangrijk vind in de keuze van een nieuw toestel:
Dingen wat ik belangrijk vind in de keuze van een nieuw toestel:
- Moet lekker in de hand liggen en aangezien ik veel muziek luister wil ik ook makkelijk nummers kunnen kiezen op het scherm met de telefoon in 1 hand. Ook een redelijke grip op het toestel vind ik belangrijk zodat deze niet alle kanten op glipt. Hier heb ik met de S3 wel last van.
- Geluidskwaliteit moet goed zijn. Zowel belkwaliteit vind ik belangrijk in iets lawaaierige omgevingen. Maar ook de geluidskwaliteit voor als ik muziek luister op mijn telefoon met een koptelefoon.
- Aangezien ik ook veel browse op de telefoon vind ik een groot scherm op een telefoon wel prettig mits de telefoon nog handzaam blijft als telefoon zeg maar.
- Ik maak veel gebruik van mail, kalender en functies voor geluidsprofielen snel in en uitschakelen. Dus een prettige gebruikersinterface is wel wenselijk
- Een goede camera is mooi meegenomen, maar ik zal niks qua fotobewerking er mee gaan doen of de foto's überhaupt voor drukwerk etc gaan gebruiken. Wel zou een redelijke microfoon op de telefoon voor het schieten van korte filmpjes wel prettig zijn.
- Duidelijke weergave in zonlicht situaties. Op mijn Galaxy S3 is bijna niks te zien met veel zonlicht. Ook al heb ik de helderheid op max staan.
- HTC One M8 vanwege de degelijke kwaliteit van de behuizing en de gebruikersinterface die mij wel prettig lijkt (geen ervaring mee overigens).
- Samsung Galaxy S5 - Schermkwaliteit schijnt heel goed te zijn. Degelijke camera. Alleen ben ik niet heel gecharmeerd van Touchwizz en de S3 lag heel slecht in de hand.
- LG G3 - Nog niet veel over bekend. Maar is misschien de moeite waard om op te wachten?