Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, mijn abonnement loopt eind mei af en ik mag dus verlengen en/of een nieuwe telefoon uitzoeken. Ik heb nou een Samsung Galaxy S3 maar deze moet ik weer inleveren ivm toestellease.

Dingen wat ik belangrijk vind in de keuze van een nieuw toestel:
  • Moet lekker in de hand liggen en aangezien ik veel muziek luister wil ik ook makkelijk nummers kunnen kiezen op het scherm met de telefoon in 1 hand. Ook een redelijke grip op het toestel vind ik belangrijk zodat deze niet alle kanten op glipt. Hier heb ik met de S3 wel last van.
  • Geluidskwaliteit moet goed zijn. Zowel belkwaliteit vind ik belangrijk in iets lawaaierige omgevingen. Maar ook de geluidskwaliteit voor als ik muziek luister op mijn telefoon met een koptelefoon.
  • Aangezien ik ook veel browse op de telefoon vind ik een groot scherm op een telefoon wel prettig mits de telefoon nog handzaam blijft als telefoon zeg maar.
  • Ik maak veel gebruik van mail, kalender en functies voor geluidsprofielen snel in en uitschakelen. Dus een prettige gebruikersinterface is wel wenselijk
  • Een goede camera is mooi meegenomen, maar ik zal niks qua fotobewerking er mee gaan doen of de foto's überhaupt voor drukwerk etc gaan gebruiken. Wel zou een redelijke microfoon op de telefoon voor het schieten van korte filmpjes wel prettig zijn.
  • Duidelijke weergave in zonlicht situaties. Op mijn Galaxy S3 is bijna niks te zien met veel zonlicht. Ook al heb ik de helderheid op max staan.
Telefoons welke ik op mijn vizier heb:
  • HTC One M8 vanwege de degelijke kwaliteit van de behuizing en de gebruikersinterface die mij wel prettig lijkt (geen ervaring mee overigens).
  • Samsung Galaxy S5 - Schermkwaliteit schijnt heel goed te zijn. Degelijke camera. Alleen ben ik niet heel gecharmeerd van Touchwizz en de S3 lag heel slecht in de hand.
  • LG G3 - Nog niet veel over bekend. Maar is misschien de moeite waard om op te wachten?
Ik ben niet bekend met Windows Phone als OS maar wel gecharmeerd van de Nokia toestellen. Misschien dat de Nokia Lumia 930 ook wat is?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 11:16:

• Samsung Galaxy S5 - Schermkwaliteit schijnt heel goed te zijn. Degelijke camera. Alleen ben ik niet heel gecharmeerd van Touchwizz en de S3 lag heel slecht in de hand.
Een hoesje en een andere launcher (geen root of dat soort zooi voor nodig) maken een wereld van verschil. Deze 2 dingen vond ik ook de enige nadelen van mn Note 2, maar de gratis Nova Launcher er op en een dun maar gripvast Nillkin hoesje van nog geen 10€ incl verzenden en heb er niets over te klagen.
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 11:16:
• LG G3 - Nog niet veel over bekend. Maar is misschien de moeite waard om op te wachten?

De G3 krijgt weer volume knoppen aan de achterzijde. Als de S3 niet lekker in de hand lag kan die of een oplossing of een drama zijn. Probeer een G2(dummy) even vast te houden in een winkel. Anders loop je misschien tegen het zelfde probleem aan als met de S3 en dat is zonde van het geld,

Verwijderd

Als muziek en geluid het belangrijkste zijn en je wilt bellen met oordopjes in kun je het best voor de Z2 van sony gaan.

Met jou wensen:
1. Ergonomie & muziekkwaliteit
2. Geluidskwaliteit bij bellen.
3. Browsen is belangrjjk
4. Veel mailen
5. Kalenderfuncties en profiel-switch
6. goede helderheid

Zou ik gaan voor de Z30.
1. Flow-os met swype navigatie, goede speakers en 3.5 jack
2. 4 microfoons en technologie voor actieve ruisonderdrukking
3. 3x snellere browser dan op android.
4. Goede mailclient, al je mail-accounts in de blackberry hub, en een zeer goed toetsenbord.
5. Goede kalenderfuncties, en makkelijk switchen van profiel.
6. De helderheid is net als de resolutie(720p) wat minder op de Z30

Nadeel is wel, als je android wilt, dat dit die UI niet heeft, en slechts een runtime van 4.2.2 of 4.3 draait

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2014 18:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 17:58:
Als muziek en geluid het belangrijkste zijn en je wilt bellen met oordopjes in kun je het best voor de Z2 van sony gaan.

Met jou wensen:
1. Ergonomie & muziekkwaliteit
2. Geluidskwaliteit bij bellen.
3. Browsen is belangrjjk
4. Veel mailen
5. Kalenderfuncties en profiel-switch
6. goede helderheid

Zou ik gaan voor de Z30.
1. Flow-os met swype navigatie, goede speakers en 3.5 jack
2. 4 microfoons en technologie voor actieve ruisonderdrukking
4. Goede mailclient, al je mail-accounts in de blackberry hub, en een zeer goed toetsenbord.
6. De helderheid is net als de resolutie(720p) wat minder op de Z30

Nadeel is wel, als je android wilt, dat dit die UI niet heeft, en slechts een runtime van 4.2.2 of 4.3 draait
Bedankt voor je feedback! Ik ga de filmpjes eens bekijken. Ik moet wel zeggen dat ik bang ben dat de hoeveelheid apps welke voor Blackberry beschikbaar zijn gaan tegenvallen. Nou is dit niet een prio, maar ik ben wel van plan om 2 jaar plezier van het toestel te hebben en ondersteuning qua vernieuwende apps is toch mooi meegenomen.
PricewatchJunk schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 11:49:
[...]

Een hoesje en een andere launcher (geen root of dat soort zooi voor nodig) maken een wereld van verschil. Deze 2 dingen vond ik ook de enige nadelen van mn Note 2, maar de gratis Nova Launcher er op en een dun maar gripvast Nillkin hoesje van nog geen 10€ incl verzenden en heb er niets over te klagen.

[...]

De G3 krijgt weer volume knoppen aan de achterzijde. Als de S3 niet lekker in de hand lag kan die of een oplossing of een drama zijn. Probeer een G2(dummy) even vast te houden in een winkel. Anders loop je misschien tegen het zelfde probleem aan als met de S3 en dat is zonde van het geld,
Bedankt voor je feedback! Hoesje + andere launcher is nog een idee idd. Ik neem het mee in mijn overweging.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:08:
[...]

Bedankt voor je feedback! Ik ga de filmpjes eens bekijken. Ik moet wel zeggen dat ik bang ben dat de hoeveelheid apps welke voor Blackberry beschikbaar zijn gaan tegenvallen. Nou is dit niet een prio, maar ik ben wel van plan om 2 jaar plezier van het toestel te hebben en ondersteuning qua vernieuwende apps is toch mooi meegenomen.
Je kan via SNAP bijna alle 1.2Miljoen android apps installeren.
Met updates zit het aardig goed bij blackberry.
BBos7 ondersteunen ze erg lang en hebben ze onlangs een update gegeven.
Voor BBos10 hebben ze 3 updates afgelopen jaar uitgebracht, en zit er in ieder geval nog een volgende versie(10.3) in de pijpleiding.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:53
Heb je de vergelijking tussen de HTC M8, Sony Z2 en Samsung S5 op Tweakers al gelezen, en beweegt dat je in een bepaalde richting?

• lennartbee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:56
Als je niet persé het nieuwste van het nieuwste wilt kan ik je de Nexus 5 aanraden. Ik heb hem sinds kort zelf en hij bevalt mij prima. Ik gebruik hem vooral voor mijn email en het scherm is echt heel duidelijk, ook nog in direct zonlicht.

Bijkomend voordeel is dat hij goedkoop is waardoor je waarschijnlijk je abbonement goedkoper kunt krijgen.

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:13
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 17:58:
...
...
Sorry dat ik het zeg, maar dit soort 'informatie' heeft de TS natuurlijk niets aan. Bij punt drie ruk je in mijn ogen de informatie nogal uit zijn verband. De bron die je aanhaalt heeft een fancy infographic maar geeft amper zinvolle informatie. Als je een redelijke indicatie wil hebben van de prestaties van de browser op bijvoorbeeld de Z30 kun je beter hier naar kijken: http://www.gsmarena.com/blackberry_z30-review-1009p9.php. Zoals je kan zien kan de browser op de Z30 goed meekomen maar er is absoluut geen sprake van dat de BB browser een factor 3x sneller is dan 'een' Android browser (en dan ontbreken de nieuwste high-end toestellen nog in die grafieken).

Punt 4 en 5 zijn ook lekker subjectief en nietszeggend, wat maakt de mailclient, BB hub, het toestenbord of de kalenderfuncties dan zo goed of beter dan wat er bij iOS of Android te vinden is? Een concrete onderbouwing heeft de TS meer aan.

Als je het mij vraagt is de keuze voor een toestel met BB10 een miskoop en trekken aan een dood paard. Ik acht de kans vrij groot dat Blackberry ergens binnen twee jaar de stekker uit BB10 trekt en zich definitief gaat richten op services. Ze krijgen de BB10 toestellen tegen (of onder) kostprijs al amper verkocht (de verkopen DALEN in een GROEIENDE smartphone markt, het merendeel zijn BB 7 toestellen) en ik zie weinig signalen waarom die toestellen binnenkort wel gaan verkopen.

De ingebouwde Android runtime is leuk, maar daarmee draaien ze ook gelijk hun eigen app-store de nek om. SNAP klinkt ook heel interessant, maar het grootste bezwaar is dat er geen ondersteuning is vanuit Google. Met een beetje pech blokkeert Google straks de boel en daar zit je dan, dan ben je overgeleverd aan 3rd party app-stores of schimmige websites om je .apk's te downloaden. Overigens werkt een deel van de Android applicaties niet (notificaties) of maar beperkt en daarnaast is de UI van Android applicaties anders dan van native BB10 apps wat voor verwarring kan zorgen. De Android apps voelen niet echt op hun plek in BB10.

Kortom, voor het geld van een nieuwe Z30 (zo'n €400) kun je leukere toestellen kopen, denk bijvoorbeeld aan de Nexus 5/LG G2 of de Galaxy S4 Black Edition welke dezelfde nep-leren achterkant heeft als de Note 3 en lekker in de hand ligt.

Misschien nog een tip voor de TS, bekijk de reviews op GSMArena eens. Daar hebben ze altijd zeer uitgebreide reviews, inclusief metingen van het scherm en luidsprekers/koptelefoon ingang. Daarnaast behandelen ze de software ook altijd zeer uitvoerig met o.a. veel screenshots.

Verwijderd

Ook al is dit een aanschaf-advies topic, en niet echt een discussie topic over producten, maar ik lees hierboven erg veel valse informatie dus reageer toch.

Ik heb een Z30, en een flagship van de vorige generatie met een snapdragon 800. En in de praktijk, is de blackberry ruim sneller met het laden van webpagina's. In games is heeft hij dan weer mindere performance dan een android met een snapdragon 800. Ook is de resolutie met 720p minder.

Over internet.
Op de reviewsite gsm-arena, is de telefoon de enige telefoon waarvan de browsersnelheid 'very-fast' wordt genoemd. Zelfs nieuwe android flagships krijgen die titel niet. Ook in HTML5 support scoort hij het beste. In de grafiekjes waar jij naar verwijst komt hij wat minder uit, omdat daarin java-script wordt gebenchmarked.
Als ik bij de nexus en z30 de cache wis, en diverse bekende websites bezoek is de z30 ongeveer een factor 2 sneller in de praktijk.

Over de android runtime en apps.
Mocht je het aantal apps-in de blackberry world als benchmark zien van hoe gezond het platform is, dan zul je zien dat het aantal apps daar relatief sterker is gestegen dan op andere platforms.
Afgelopen jaar is het aantal apps met 75% toegenomen, van 135.000 naar 235.000.
Ik denk ook mede doordat het eenvoudig voor ontwikkelaars is, om door de dalvik support een app ook in de blackberry world te plaatsen.

Als je je apps wilt uit de playstore zijn ook goed werkende alternatieven voor snap. En zelfs play-services kun je direct op het apparaat installeren. android-apps werken sinds de API-update van een paar maand geleden in 10.2.1 ook prima qua notificaties versturen naar de hub.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:53
Het lijkt me niet handig om hier een fanbois topic van te maken. Als BB10 een zinvol platform is, zou ik zeggen, link naar de website waar ze garanderen dat inderdasd tussen nu en over 2 jaar de boel nog goed werkt en onder support zit, wat de TS vraagt. Of naar een plek die uitlegt hoe je CM10 werkend krijt als vervangend OS. Er zijn te veel onzekerheden voor mij om iets zinnigs te durven roepen of dit over 2 jaar nog steeds goed werkt, dus...

Ik zou zeggen dat een BB10 toestel avontureus is, net als een Sailfish OS, Tizen of Firefox telefoon. Met een Android of iOS heb je een betrouwbaardere keuze waar je gezien gebruik en verkoop goed zit de komende jaren. Windows Phone lijkt me ook een redelijke keuze gezien hoe MS er in investeerd maar het is wel beduidend kleiner in marktaandeel wat betekend dat je bepaalde apps e.d. zult missen van bijvoorbeeld vliegvelden of sommige actie apps, maar het meest gebruikte is er wel voor.

Terug naar de vraag, ik zou voor de M8 gaan kijken en voelen hoe hij in je hand ligt en de S5 erbij pakken ter vergelijking, van beide toestellen is volgens mij een Google Play versie (aangekondigd) dus zit je niet met Touchwiz interface. Mijn vermoeden gezien je eisen kom je bij de S5 terecht omdat de M8 echt groter is door de boxen voorop die beter geluid geven, maar daypt maskt voor jou niet uit want je luisterd via oordopjes.

• Jorick
Dit is een forum, dus discussiëren lijkt mij wel degelijk zinvol, ook in een advies topic. Overdrijven is trouwens ook een vak, zoveel valse informatie bevat mijn post namelijk niet ;).

Wat betreft de browser, leuk dat die het beste scoort in de HTML5test maar het verschil met bijvoorbeeld Chrome is verwaarloosbaar klein. Ook vind ik je 'test' nietszeggend, test dan twee toestellen die qua specs gelijk aan elkaar zijn, zoals de Sony Z1 Compact (Snapdragon 800, 1280x720). De Nexus 5 heeft een hogere resolutie en moet daarom meer dan twee maal zoveel renderen. Voordeel van een hogere resolutie is dan wel weer dat je meer informatie op je scherm kwijt kan (beetje afhankelijk van de instellingen van de browser) en tekst scherper is wat prettiger leest en zorgt dat je minder hoeft te scrollen. Overigens is de maximale helderheid van de Z30 nog minder dan het toestel dat hij nu heeft waardoor de afleesbaarheid in de volle zon er niet beter op zal worden. Dan heb je bijvoorbeeld meer aan de Galaxy S5 of de HTC One M8 die beide een vrij hoge maximale helderheid hebben.
Wat ik overigens vreemd vind is dat je aangeeft dat de Z30 trager is met games, je zou verwachten dat de Z30 met dezelfde SoC als de Nexus 5 juist sneller is door de lagere resolutie maar blijkbaar is dat dus niet het geval.

Het aantal apps in een appstore zegt vrijwel niets, veel belangrijker is de kwaliteit van de applicaties. Android en iOS hebben heel veel rotzooi in de appstores staan maar daarnaast zijn er ook veel goede apps te vinden. De kwaliteit van een app wordt mede bepaalt door de mate van integratie met het OS en het volgen van de richtlijnen m.b.t. de user interface. Met alleen een Android .apk in Blackberry World zetten ben je er nog niet, je moet bijvoorbeeld ook nadenken over de look-and-feel en de navigatie die met BB10 anders is dan bij Android 4.x. Dit kost echter tijd en geld en is voor ontwikkelaars amper interessant voor een platform met een dergelijk klein marktaandeel.

Feit is dat Blackberry World nog veel kwalitatief goede applicaties mist en een grote achterstand heeft op de concurrentie. Dit probleem proberen ze op te lossen door ondersteuning voor Android in te bouwen maar dit blijft een halfbakken oplossing. Als je dan zo graag Android applicaties wil draaien dan ben je beter af met een Android toestel omdat het gewoon direct werkt en je er ook zeker van kan zijn dat dat voor de komende twee jaar ook zo zal blijven. BlackBerry heeft met BB10 een mooi OS neergezet maar jammer genoeg weten ze zich niet of niet voldoende te onderscheiden van het huidige aanbod waardoor ik denk dat het met BlackBerry OS helaas net zo afloopt als met Palm/HP WebOS.

Om terug te komen op de toestellen die de TS nu voor ogen heeft, ik weet niet precies hoeveel haast je hebt met een nieuwe mobiel maar misschien dat je kunt wachten op de aankondigingen die Google eind juni op z'n evenement gaat doen. De geruchten zijn dat Google gaat stoppen met de Nexus lijn en dat ze Android Silver gaan introduceren, een lijn van toestellen volgens de Google Experience, dus met stock android. De vraag is nog een beetje of deze toestellen dan ook in Nederland beschikbaar worden. Met de komst van Google Play Devices naar Nederland zo'n twee maanden terug heb ik in ieder geval goede hoop dat dit het geval gaat zijn :).

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Lol,
Hele rand naar blackberries hierboven dat van los sand aan elkaar houdt.
Ik ben van jaren van android (alle versies vanaf 1.6 t/m 4.4 op de nexus5 gehad). Overgestapt op zo'n blackberry 10.

De browser, is hier op de Q10 ik denk 2x sneller dan chrome op vanilla, ondanks veel zwakkere hardware.
Verder, is het os stabiel, voelt het erg licht en snel aan. En heb je inderdaad naast veel updates ook alle apps tot je beschikking.
Ook werken synchronisatie met google diensten en notificaties van android apps gewoon.

De Z30 lijkt mij een prima model voor de TS,ik heb er ook wel eens mee gespeeld.
Hij heeft slechts een 720p scherm, en een Snapdragon 600. Maar juist op de eisen die de ts verlangt blinkt hij uit. Hij is in mexico gebouwd, en heeft buiten de soc hoogwaardige (amerikaanse) technologie of componenten aan boord.
-Hij heeft zeer goede speakers,
-Blackberry clearsound hd met ruisonderdrukking met bellen.
-je hoeft geen app te missen.
-In versie blackberry os versie 10.3 zit ondersteuning voor geluidsprofielen in de uitgebreide agenda.
-Hij heeft van huis uit een goed toetsenbord.
-Je hebt de hub, om in 1x al je mails te kunnen lezen.
-het os voelt lichter en sneller dan android op gelijke hardware

Mocht je een 1080p scherm willen,
Dan is de silver editie van de s5 misschien een optie, hij ligt prettig in de hand. Is door de nieuwste hardware snel. Ook schakel je binnen vanilla snel van profielen, door van boven-naar beneden te vegen en het aan te passen. De audio jack is prima.

| live and give like no one else |

• Jorick
3x3 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 10:26:
Lol,
Hele rand naar blackberries hierboven dat van los sand aan elkaar houdt.
Ik ben van jaren van android (alle versies vanaf 1.6 t/m 4.4 op de nexus5 gehad). Overgestapt op zo'n blackberry 10.

De browser, is hier op de Q10 ik denk 2x sneller dan chrome op vanilla, ondanks veel zwakkere hardware.
Verder, is het os stabiel, voelt het erg licht en snel aan. En heb je inderdaad naast veel updates ook alle apps tot je beschikking.

Ook werken synchronisatie met google diensten en notificaties van android apps gewoon.
Goed, de browser is sneller. Echter is de hardware van de Q10 niet veel zwakker, de S4 Pro en de 800 zijn beide capabele SoC's en inderdaad de 800 is nieuwer en sneller, maar het is geen verschil tussen low- en high-end. Daarnaast wil ik wederom benadrukken dat een scherm met een aanzienlijke hogere resolutie ook z'n voordelen heeft bij het browsen, tekst is scherper/leest prettiger in je kunt meer informatie op het scherm tonen. Overigens is Android (zeker de recentere versies) ook prima stabiel en snel. Daarnaast zijn Android en iOS een stuk volwassener en is er geen noodzaak om iedere twee maanden een grote update uit te brengen om van alles en nog wat te verbeteren of toe te voegen.
De Z30 lijkt mij een prima model voor de TS,ik heb er ook wel eens mee gespeeld.
Hij heeft slechts een 720p scherm, en een Snapdragon 600. Maar juist op de eisen die de ts verlangt blinkt hij uit. Hij is in mexico gebouwd, en heeft buiten de soc hoogwaardige (amerikaanse) technologie of componenten aan boord.
Alle toestellen die in china gemaakt worden zijn troep of zo? En over wat voor componenten hebben we het dan? Wat is concreet het voordeel van die hoogwaardige componenten? Het scherm van de Z30 is bijvoorbeeld niet beter dan de Galaxy S3 die hij nu heeft en voldoet daarom ook niet aan zijn eis voor duidelijke weergave in zonlicht situaties.
-Hij heeft zeer goede speakers,
Goede speakers is nuttig als je wilt bellen in luidruchtige omgevingen maar niet echt belangrijk als je muziek luistert via een koptelefoon. En daar blinkt de Z30 nou net niet in uit:
Unfortunately, the smartphone had real trouble handling headphones and connecting them sent its distortion levels sky high. The other readings were also affected, but the differences were hard to detect with a naked ear. A pretty abysmal performance here and more than enough to bring the overall score down to unsatisfactory.
Bron: Z30 review van GSMArena, zie http://www.gsmarena.com/blackberry_z30-review-1009p7.php
-Blackberry clearsound hd met ruisonderdrukking met bellen.
Veel toestellen heb meerdere microfoons en ruisonderdrukking. De vraag is of het echt beter werkt dan concurrerende modellen.
-je hoeft geen app te missen.
-In versie blackberry os versie 10.3 zit ondersteuning voor geluidsprofielen in de uitgebreide agenda.
-Hij heeft van huis uit een goed toetsenbord.
-Je hebt de hub, om in 1x al je mails te kunnen lezen.
-het os voelt lichter en sneller dan android op gelijke hardware

...
Als het standaard toetsenbord op een Android toestel niet bevalt heb je genoeg andere toetsenborden zoals SwiftKey, Swype of Google Toetsenbord. Ook heb je meer dan genoeg aanbod van goede agenda applicaties. Daarnaast begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt met de hub en dat je al je mail in 1x kan lezen. Ik kan met gmail ook al mijn mails lezen? Wat is je punt precies? In Android heb je met het notificatiecentrum ook 1 overzicht van gemiste en ontvangen berichten/notificaties. Overigens zie ik in deze review dat de snelheid van de hub nog wel wat te wensen over laat maar daar hoor ik jullie niet over. En hoe zit het bijvoorbeeld met de performance van Android apps op je BB, werkt dat ook net zo goed als op een Android toestel? Want als ik dit lees wisselt dan nogal per applicatie. Als je dan zo graag Android applicaties wilt draaien ben je beter af met een goed Android toestel. Omdat er een groter aanbod is van Android toestellen valt er meer te kiezen en kun je makkelijker een toestel vinden die goed aansluit op je eisen/wensen. Bij een BlackBerry heb je eigenlijk alleen de keuze uit een Z30 of de Z10 (of heel misschien de Q30) en zul je moeten leven met de voor- en nadelen, iets anders is er nu niet.

Ik zag trouwens net pas dat je je toestel eind deze maand moet inleveren i.v.m. toestellease dus wachten tot eind juni op aankondigen van Google lijkt mij dan geen optie. De LG G3 gaat 27 mei gelanceerd worden (http://nl.hardware.info/n...online-en-prijs-uitgelekt) dus dat is nog wel de moeite waard om op te wachten.

De Galaxy S5 en de HTC One M8 blijven in mijn ogen ook nog steeds goede kandidaten. Touchwizz op de S5 is al beter te verteren dan voorgaande versies. Het blijft nog steeds een vrij zware skin met (te) veel opties maar gelukkig is het nu wat consistenter en meer gestroomlijnd maar kan het nog steeds niet tippen aan stock Android (daarom hoop ik ook dat de S5 en de M8 zo snel mogelijk met stock Android uit komen). Als je wilt weten of een toestel lekker in de hand ligt kun je toch echt het beste naar de winkel gaan en met de toestellen gaan spelen. Kun je gelijk ook even de Nokia's en de BlackBerry's bekijken ;).

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 07:08
Oppo Find 7(A)?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Waarom zou je in hemelsnaam muziek willen luisteren op je mobiel? Tenzij je via spotify luistert, kun je imo een telefoon wel vergeten als "geluidsdrager"

En waarom?
Het slurpt je accu behoorlijk snel leeg.
Een smartphone blind bedienen is bijna onmogelijk omdat je amper echte knoppen hebt. Harder/zachter en dan houdt het bij 99% van de telefoons wel op.
Er zijn maar een handjevol telefoons met een geluidschip die beter is dan die in de goedkope Sandisk Sansa Clip zit. Ook hebben heel wat telefoons moeite met de "zwaardere' koptelefoons en oortjes die veel weerstand hebben.

Als je veel muziek luistert, zou ik gewoon een pricewatch: Sandisk Sansa Clip+ 8GB Zwart met een extra mSD kaartje halen, rockbox erop knallen en veel luisterplezier.

Een WP telefoon kan overigens ook leuk speelgoed zijn, al moet je dan wel kijken of je bepaalde apps niet gaat missen. Zelf heb ik nog eigenlijk niks gevonden wat ik echt mis, maar iedereen heeft zo zijn eigen wensen. Iets als een Lumia 925 of 1020 zou voor TS prima zijn.

People as things, that’s where it starts.

• Jorick
Ja het liefst wil je een mobiel met verwisselbare op-amps en een gescheiden powersupply voor het audiodeel en weet ik allemaal wat je nog meer kan bedenken om de kwaliteit van je mobiel te verbeteren maar echt realistisch is dit niet. De S3 beschikt trouwens over een uitstekende Wolfson DAC en heeft daarmee ook goed geluid, zeker voor een mobiel. Ik weet zo 1-2-3 niet welke DAC de S5 of de One M8 gebruiken en hoe de kwaliteit is vergeleken met de S3.

Sinds Android 4.4 is er trouwens ondersteuning voor het tunnelen van audio naar een DSP wat zorgt voor een flinke besparing op het batterijgebruik. De Nexus 5 is één van de toestellen die het ondersteund en kan 60 uur muziek afspelen op één lading, bijna een verdubbeling ten opzichte van voorheen.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen heel erg bedankt voor de reacties! Erg interessant om te lezen ook. Als eerste gaat de Blackberry Z30 sowieso afvallen. De helderheid van het scherm vind ik op de S3 al een groot probleem en zag idd in de review op gsmarena dat de helderheid in zonlicht op de Z30 nog minder is. Ook ben ik inderdaad op zoek naar goede geluidskwaliteit om muziek te luisteren via de koptelefoon, en ook daar blinkt de Z30 blijkbaar niet in uit.

Wat betreft het muziek luisteren met een smartphone. Ik maak inderdaad gebruik van Spotify. Heb een unlimited abonnement en om snel onderweg muziek te luisteren en wat te browsen tegelijk in de trein vind ik dit ideaal. Heb op mijn Galaxy S3 nooit klachten gehad over de geluidskwaliteit voor een smartphone.

Na wat meer lezen ben ik voornamelijk erg gecharmeerd geworden van de HTC One M8. Ik ga deze en de Galaxy S5 eens in de winkel bekijken en bepalen welke mijn voorkeur heeft. Ook de LG G3 klinkt interessant. Maar ik weet niet hoe snel deze na de introductie van volgende week uit gaat komen.
Pagina: 1