• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:02
2 dagen geleden merkte ik tijdens het gamen ineens dat het spel grafisch begon te haperen, niet veel later viel de complete machine uit.
Na de reboot en even in de eventlogs gekeken te hebben zag ik niets vreemds en ging het spel weer in (WoW), weer knalde de machine in de reboot.

Na de machine open gehad te hebben, even schoongemaakt etc. maar even laten rusten.
De volgende dag startte de machine weer gewoon op maar na ongeveer een uur gamen ging hij weer.
Deze keer startte de machine wel weer maar geen beeld. Nogmaals in de reboot en hetzelfde effect.
De machine doet zijn werk verder, ik heb er een plex servertje op staan en deze was gewoon goed te benaderen, ook de shares kon ik gewoon op komen alleen geen beeld.

Ik vermoed dus dat de videokaart het probleem is maar voordat ik 200+ euro er tegen aan ga gooien was ik even benieuwd of iemand nog een idee heeft of het probleem ook wat anders kan zijn.

Config:
MSI GTX560 Ti Twin Frozr
Asus P8Z68-V iZ68
OCZ Voeding ModXStream Pro 700W
Intel Core i7 2600K
8GB Corsair Vengeance
256GB Crucial M4 SSD

• Maverick24
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-02 22:07
Als het goed is hebben je CPU/Mobo ook gewoon intergraded graphics. Trek de videokaart is uit je pc en sluit je beeldkabel op je moederbord aan.

• Carthrax
Coolreinoudnl schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 10:52:
Als het goed is hebben je CPU/Mobo ook gewoon intergraded graphics. Trek de videokaart is uit je pc en sluit je beeldkabel op je moederbord aan.
Was ik inderdaad ook van plan om vanavond dat even uit te proberen ;) Ik had er nog aan gedacht om de pc mee naar het werk te nemen maar helaas vergeten.

• Maverick24
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-02 22:07
Daarmee kan je het in ieder geval uitsluiten.

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-01 09:09
Eerst even bovenstaand proberen. Mocht dit niet het probleem zijn, je RAM controleren.

• Carthrax
Monitor aangesloten op de integrated graphics kaart, ook even wat games gestart (moesten wel direct naar lage instellingen ;)) een tijdje aangehouden en het lijkt goed te blijven.
Dus conclusie video kaart kaputt...zal je altijd zien in een maand vol extra kosten voor mij nu dit er ook nog bij :(

• Athos vk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-09-2025
Voordat de conclusie is getrokken, is het naar mijn mening altijd nog even handig om te testen wat hij doet in andere pci express sloten (of zelfs een andere pc indien mogelijk) in het motto van: je weet maar nooit. (Zo leek mijn ram defect, terwijl het de ramslots waren)

Edit: (Wel een beetje risico hier mbt andere hardware als hij ook al zo snel forced reboots doet)

[ Voor 15% gewijzigd door Athos vk op 15-05-2014 21:24 ]

• Carthrax
Ik heb uiteindelijk een nieuwe videokaart gekocht (MSI GTX770 Gaming Edition) en nog geen problemen gehad. Ik denk toch dat het de fan van de 560Ti is die niet goed meer werkt en dus te warm wordt.

Even kijken of ik ga proberen dit te fixen en de kaart bij de vrouw in de pc te zetten of dat hij de prullenbak in gaat.

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 19:02

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Je kan daar heel simpel een andere fam op modden voor zover ik weet. En i.p.v. weggooien kan je 'm ook verkopen, sommige mensen hebben er nog een doel voor. Foritain is op zoek naar een defecte kaart bijvoorbeeld.

Edit: Hier is de advertentie van Foritain: V&A gevraagd: Defecte Videokaart met flinke koeler

[ Voor 30% gewijzigd door KofjeKoppie op 19-05-2014 14:21 . Reden: toevoeging ]

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Verwijderd

Carthrax schreef op maandag 19 mei 2014 @ 13:42:
Ik heb uiteindelijk een nieuwe videokaart gekocht (MSI GTX770 Gaming Edition) en nog geen problemen gehad. Ik denk toch dat het de fan van de 560Ti is die niet goed meer werkt en dus te warm wordt.
Videokaart kan te warm worden om twee redenen, de eerste en meest voorkomende is een koeler die vol stof zit en alle warmte vasthoud. En de tweede kapotte fan en dan is het bijna altijd het lager dit is gewoon te zien (fan draait niet/amper) en vaak ook te horen (kapot lager hoor je duidelijk). Beiden zijn iig heel simpel te controleren.
Pagina: 1