Bureaublad spookt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solo
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-09 23:01
Beste mensen,

Ik heb het volgende probleem.
Wanneer ik aanpassingen doe op mijn bureaublad dus, mappen verplaats/verwijder, iconen verplaats/toevoeg/verwijder/etc., gewoon 'normaal' werken op je bureaublad dan de volgende keer als ik mijn pc opstart zijn al mijn wijzigingen weer weg!
Alles staat dan weer op de oude locatie, of zelfs weg!

Hier wat info van de pc:
Windows 7, 32 bit.
Specs zijn goed genoeg.
Werkt met zwefend profiel binnen Windows Server 2012 standard domein.

Heb het indexen van het bureaublad uitgezet en de WIndows Search service ook.
Mensen op het web adviseerden dit.

Kan iemand me hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 23:45

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Handig dat je erbij vermeldt dat je met een zwervend profiel werkt, dit lijkt me namelijk de oorzaak.
Het lijkt erop dat je wijzigingen niet naar de server worden weggeschreven maar dat na opnieuw inloggen de oude situatie weer vanaf de server worden geladen waardoor je instellingen weer in de oude staat worden hersteld.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwiep
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 09:34
Ik weet niet precies hoe roaming profiles werkt maar als je gebruiker geen schrijfrechten heeft op de share waar het profiel wordt opgeslagen zou het deze symptomen kunnen opleveren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 23:45

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Roaming profiles werken als volgt:

user logt in --> profiel wordt vanaf share ingeladen
user logt uit --> profiel wordt opgeslagen op share

als hier dus bij het wegschrijven iets fout gaat krijgt de gebruiker na opnieuw inloggen dus weer zijn oude profiel voor de neus.

In de logbestanden van de server en het werkstation zou je dan iets in de logfiles moeten kunnen terugvinden.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Als je een user aanmaakt in de Active Directory en je wijst een map aan als zijn/haar home directory dan geeft AD automagisch die user full control rechten over die map. Maar het is hoe dan ook een goede eerste stap om te controleren.

Als je het profiel beheert met andere pakketten (Immidio Flex of RES) controleer dan of alle settings in die pakketten goed zijn. Een pakket als Immidio slaat profielen op in .zip files op een eigen share. Als rechten hier niet goed staan krijg je ook dit soort problemen. Of de zip files raken soms corrupt en dan krijg je ook dit soort symptomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:06

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Dit is duidelijk een configuratie probleem in active directory, misschien is je profile path niet eens geconfigureerd.

Je moet er voor zorgen dat de profile path in active directory benaderbaar is vanaf een UNC path over het netwerk.
Het veiligste is om dit via een hidden share te doen dmv een $ teken achter de share te zetten.
Zorg ervoor dat je useraccount owner is van de profiel map.

Tip: Stel in je group policy wel in dat een profiel maximaal 30 mb is, anders krijg je dramatisch lange login tijden.
De default instellingen van windows zijn helaas dat je documenten worden opgeslagen in je profiel, je kan dit uiteraard oplossen met een Home folder die word toegewezen via group policy. En maak deze map dan ook offline beschikbaar, anders zal je geen documenten meer hebben als je de netwerk kabel eruit trekt.

Ik ben zelf geen voorstander van roaming profiles, omdat de login tijden sowieso een stuk langer worden. Met een goede group policy kom je ook een heel eind.
Pagina: 1