Renderen van .pdf file traag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjaknut
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04 07:31
Onlangs ben ik geswitched van pc. Nu probeer ik een pdf bestand te openen maar dit duurt nu enkele seconden langer als wat ik gewend ben. Dit is zeer vervelend bij het werk wat ik doe. Ik heb al geprobeerd het een en ander up-te-daten maar dit heeft tot op heden niet geholpen.

Specs oude pc:
i5-3470 8 Gb Gt530 geen SSD
Nieuwe laptop:
i7-Q720 8 Gb HD5650 + SSD

Wat maakt dat mijn pdf files zoveel trager zijn of heeft dat weinig te maken met de specs?
Kan ik Adobe reader zodanig optimaliseren zodat zodra mijn pdf bestand geladen is ik hierin wel vlot kan werken?
Zijn er nog andere zaken waar ik op kan letten om de pc vlotter te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Adobe is in mijn ervaring altijd al vrij traag, maar waarom het nu dan trager is zou ik je niet kunnen zeggen.

Als je het echt vlotter wilt hebben, overweeg Foxit Reader eens, die is echt flink sneller dan de Adobe reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjaknut
Thanks! Foxit reader is inderdaad al wel sneller dan Adobe Reader. Helemaal vlekkeloos werkt het helaas nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Ik weet niet wat je voor pdf-bestanden bekijkt, maar met die specs zou Adobe Reader toch in een flits vrijwel iedere pdf moeten kunnen tonen.
Toegegeven, A0-posters in 300 dpi, of Illustrator-files met tientallen laagjes kunnen even duren, maar dat zijn toch echt uitzonderingen.
Het lijkt erop dat er in je laptop toch echt iets fout zit. Ik zou zeggen, kijk eens in de windows-logs. Ook interessant om te weten wélk proces dwars zit. Misschien een opdringerige virusscanner? Of ben je met malware geïnfecteerd? Of zijn je pdf-bestanden f**ked-up...
Overigens vind ik Adobe Reader zelf niet zo traag. Tuurlijk zal Foxit sneller zijn, maar ik gebruik toch liever software van de bedenker van pdf om pdf te bekijken.

[ Voor 16% gewijzigd door Witte op 15-05-2014 09:42 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjaknut
het pdf bestand heeft inderdaad wat meerdere 'laagjes' maar een andere laptop met i3 (eerste generatie) opende dit bestand bijna verder. In broncontrole staat dat mijn processor voor 1%/2% wordt gebruikt. Ram geheugen is nog een Gb beschiikbaar en 4Gb is stand by. Dit lijkt mij dus inderdaad een vreemd verhaal. vandaar dat ik deze 'hulplijn' inschakel :)