Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Computer gaat na 2 sec uit en daarna weer aan

Pagina: 1
Acties:

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:55

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Topicstarter
Ik heb zelf een computer in elkaar gezet op basis van het 'budget best buy system'.
Probleem is dat de computer even aan gaat; je ziet de drie fans (voeding, cpu en kast) even draaien en dan schakelt de computer zichzelf uit. En de fans staan weer stil. Dan schakelt de computer weer aan. Etc.
De vraag is; heeft iemand een tip waar ik kan beginnen met zoeken? Oorzaak bij voeding of bij mobo?

Het systeem is een upgrade dus voeding, kast en harddisken komen uit oud systeem.
  • Intel Pentium G3420 Boxed
  • ASRock H81M-HDS
  • 2x Crucial CT51264BA160BJ
  • Enermax 385AWT Pro
De computer heeft een paar uur gewerkt. Ik heb Windows 8.1 geinstalleerd, op internet zitten surfen en wat filmpjes bekeken. Later wilde ik twee extra harddisks aansluiten en begon het probleem.

Zelf al gedaan:
  • Alle overbodige zaken er weer afgehaald.
  • Gecontroleerd of de cpu koeler goed zat (aan de onderkant van de printplaat zie ik dat de koeler goed zit).
  • Op internet zitten zoeken (maar kan dus niks vinden).

weet het niet meer

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-11 19:00
1. opstarten met 1 geheugenkaartje
2. bios resetten (jumper bij batterij connecten)

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Topicstarter
PheraX schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 09:57:
1. opstarten met 1 geheugenkaartje
2. bios resetten (jumper bij batterij connecten)
bedankt voor de tip
als ik de jumper op 'clear CMOS' zet blijft alles stil
na terugzetten van de jumper blijft het probleem (krijg nog niet eens beeld)

weet het niet meer

• mauriceb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-11 09:59
Alle onderdelen verwijderen, monitor aansluiten en proberen. Vervolgens een nieuw onderdeel plaatsen en opnieuw proberen enz...

Veel succes.

• tpb102718
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-11 14:53
Bijzonder is dat de pc het goed gedaan heeft, waardoor we redelijkerwijs kunnen uitsluiten dat het moederbord verkeerd is geplaatst, of de processor er niet juist in zit.
Omdat het probleem ontstond bij het plaatsen van extra schijven, zou het de voeding kunnen zijn, enermax staat met de pro serie niet heel erg goed bekend. Maar dit telkens opnieuw opstarten zie je ook veel bij kapotte mobo's

Wat je nog zou kunnen testen

1. opstarten met alleen 1 reepje geheugen en alleen de 20/24 ATX stekker van de voeding in het moederbord, en voeding in hdd.
2. Andere voeding proberen
3. Alles eruit, en alles er weer in. ( helpt soms om kortsluitingen of verkeerd geplaatste afstandshouders te vinden)
4. Onderdelen testen in ander systeem.

Succes!

[ Voor 7% gewijzigd door tpb102718 op 15-05-2014 13:39 ]

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Topicstarter
het is gelukt
eerst alles eruit en toen met (andere) oude voeding en ubuntu op usb stick aangezet
dat werkte
daarna steeds meer aangesloten en steeds geprobeerd en alles werkte nog steeds
??
het is mij niet duidelijk wat nou eigenlijk het probleem was?
maar goed het werkt weer, iedereen bedankt voor het meedenken :)

off topic: binnenkort mag ik alles weer opnieuw doen omdat ik niet wist dat die stock koeler van intel zo slecht is
dus toch maar een fatsoenlijke scythe besteld
tpb102718 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 13:35:
enermax staat met de pro serie niet heel erg goed bekend.
ik had juist die enermax gekozen vanwege de kwaliteit; jarenlang de favoriet bij c't

weet het niet meer

• tpb102718
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-11 14:53
Mooi dat het gelukt is! De intel stock cooler is op zichzelf niet heel slecht, maar Haswell is altijd aan de warme kant, dus je nieuwe cooler zal zeker een verbetering zijn in temps en geluid.
Vishari Beduk schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 20:14:

ik had juist die enermax gekozen vanwege de kwaliteit; jarenlang de favoriet bij c't
Enermax is ook al erg lang voedingen aan het maken, en altijd betrouwbaar geweest. (ik kom ze erg veel tegen in oudere servers) Maar de AWT Pro serie was toch een tijd niet zo goed bekend, omdat het met enermax toen slecht ging, veel berichten over slechte caps. Maar ik kan op google zo even die berichten niet vinden, alleen een tweakers review uit 2009 ;) 8)7
Anyway, je pc werkt weer en daar gaat het om!
Pagina: 1