Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 10:11
Voor een projectje is mij aangeraden een Pico PSU te gebruiken. Nou ben ik zeker geen electricien of iets wat daar ook maar in de verste verte op lijkt. Nou ben ik ook niet thuis in de pico psu wereld dus het is feest. Nou ben ik benieuwd omdat je normaal een pico psu niet kan booten, zonder je moederbord te gebruiken. Nou heb ik een probleem, ik ga geen moederbord gebruiken. Maar wel 120+ mm fans. Nou is mijn vraag, is het mogelijk een normale powerswitch te gebruiken? Zoals deze of kan het alleen maar met een flipflop?

De componenten die op de picopsu worden aangesloten zijn 4x 120mm of 1x 200mm fans en eventueel nog een fancontroller(tje) en misschien een aantal led/ccfl strips. Qua vermogen zou ik het wel moeten redden met een picopsu, alleen nog met aansluiten van alles zit ik met probleempje(s).

Alvast bedankt!

Grtz ThaAresX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:34

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Zonde om daar een picopsu voor te gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik zou eens wat meer vertellen over het project, en waarom die pico psu. Zoals ik het nu lees (en sebastius met mij zo te zien) heb je alleen 12V nodig. Aangezien een pico psu 12V nodig heeft ontgaat mij het nut van dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
Het is een projectje om een DIY airco te maken. Ik heb alleen stroom nodig om de fan(s) aan te sturen. Maar ik moet natuurlijk ook een manier hebben om deze aan en uit te zetten vandaar een power knop. Het is bijna hetzelfde als een PC alleen dan zonder de moederbord en dergelijke. Er moet gewoon een aan en uit knop op zitten die zowel de fans als de eventuele fancontroller aanstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom dan overkill in de vorm van een PicoPSU?

Zou een simpele 12V voeding niet volstaan?

Als je er toch alleen maar ventilatoren op aan gaat sluiten...

Wellicht heb je nog een 12V adapter in de rommelvoorraadbak liggen

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2014 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:27
Pico PSU doet niks meer dan doorvoer van de 12V lijn, als je de goedkopere variant gebruikt die enkel 12V als input aan kan. Gebruik je de duurdere wide input variant dan zet de PicoPSU zelf de input om naar 12V, maar dat zou enkel nuttig zijn als je enkel een hogere spanning dan 12V tot je beschikking hebt, nog steeds heb je daarvoor betere oplossingen voor dan een PicoPSU. De PicoPSU is wel nuttig als je een efficiente en kleine 12V naar 5V en 3V3 voeding nodig hebt, maar daar zie ik niks van terug in je verhaal.

[ Voor 4% gewijzigd door wesleytjuh op 15-05-2014 13:20 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Volgens mij win je hier niets mee, een picoPSU heeft in principe 12V input, dus waarom een PSU ertussen om 12V om te zetten naar 12V? Zo'n PSU is handig voor de extra 5/3V, maar voor absolute 220->12 kan je beter gewoon een adapter gebruiken en een schakelaar ertussen.

Een simpele 12V adapter, pak elk random 12V schakelaar (in de auto-wereld genoeg te vinden). Enkel als je een single-push schakelaar wil hebben, zal je wat meer met electronica moeten doen (zoals een PC aan/uit).

Wesley was me voor :P

[ Voor 30% gewijzigd door SinergyX op 15-05-2014 13:24 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdivan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-06-2024
Of zoek een 2e hands xbox adapter komt 12v en 5v uit, zit ook een pwr enable pin op waar je je schakelaar op kan koppelen. Let wel op je hebt deze met en zonder fan. Die met fan maakt aardig lawaai kan ik je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
4 120mm fans en een led-strip... hoeveel vermogen denk je wel niet nodig te hebben daarvoor joh? Dat draai je met gemak op een stekkeradaptertje van 1A ofzo.

edit: En zoek een model met schakelaar, heb je dat probleem ook gelijk opgelost.

[ Voor 21% gewijzigd door mcDavid op 15-05-2014 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
Dus bijvoorbeeld een omvormer als deze zou ook al volstaan? En dan nog ergens een switch erin bouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Voor alleen 4 computerventilatoren is dat al overkill. Met een niet al te grote led-strip erbij kun je daar ook nog prima mee uit de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProAce
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:48
Het helpt als we weten welke fans en welke led strip.
Voor mij nemen 4 fans (JetFlo's) 1.6 A en een van mijn ledstrips (onderschrift) neemt 2 A.
Dat ga je dus niet redden met die omvormer
Pagina: 1