Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor studie/thuisgebruik

Pagina: 1
Acties:

• dakaza
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-07-2024
Beste Tweakers

Ik ga volgend jaar aan een ICT opleiding beginnen(HBO). En daar heb ik een laptop voor nodig. En nu ben ik alvast een beetje voor werk aan het doen maar ik word er gek van. Ik weet gewoon niet wat ik moet kiezen. En daarom vraag ik om jullie ervaring/expertise.

Mijn ideale voorkeuren zijn
-Gewicht: onder de 2700
-Goed mee te nemen het liefst: 15 inch
-Als het mogelijk is een ssd (of een laptop waar je eventueel zelf een ssd in kan zetten)
-Schermresolutie: 1280x800 (maakt mij niet zo veel uit)
-CPU: het liefst I7, I5 kan ook
- Het liefst windows. (Ik heb een windows desktop en vind het onhandig om er een MAC laptop naast te hebben)
-Batterij duur van: 5/6 uur of meer
-Hij hoeft niet perse te kunnen gamen want daar heb ik nog een mooie desktop voor.

En mijn budget is rond de 1500 euro

Ik heb zelf een paar kandidaten gevonden:
pricewatch: Gigabyte P35K-CF1
Hij is in nederland niet helemaal te verkrijgbaar maar heeft goeie specificatie's. En ze beweren dat ze ook een goeie accu heeft maar dat weet ik niet zeker.

pricewatch: Dell Precision M3800-1427
Hij is in de uitverkoop bij dell en hij heeft enorm goeie specs voor de prijs. Hij is licht en sterk gebouwd maar ik weet niet helemaal hoe het zit met de accu duur. Als je de goedkopen model heb krijg je een accu van 61 KW en ik weet niet hoe lang die mee gaat.

pricewatch: Lenovo IdeaPad Y510P-00043NL
Ik lees voor over deze laptop. Dat hij super goed is maar dat de batterij duur echt helemaal niks is. Mij lijkt die ook ideaal voor studie en zo nu en dan een spelletje.

pricewatch: Acer Aspire R7-572G-74508G25ass
En als laatste. Bij coolblue zijn mensen helemaal weg van de laptop. Hij heeft een 5 ster rating en mensen vinden het een goeie laptop. Ik weet dat die net iets minder sterk is en dat die zeker een kleine harddrive heeft maar hij lijkt me handig voor de studie omdat het een mooie combi laptop is.

Ik hoor graag wat jullie ervaring is. Ik zit vast. De ene dag word het de gigabyte en de andere dag wil ik de dell, ik weet het niet.

Grtz Dakaza

• daaf89
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-12-2023
Sinds ik een maand of wat geleden een nieuwe laptop heb gekocht (ook voor studie en thuisgebruik, maar ook als enige computer), is het belangrijkste waar je in mijn ogen op moet letten toch echt een SSD. Zeker tijdens je studie, waar je continu verplaatst naar college zalen, lokalen en thuis wil je dat hij snel opstart zodat je door kan werken. In dat geval zou je uit de gekozen laptops dus voor de Gigabyte of de Acer moeten gaan.

Een andere serie laptops die ik je wel aan kan raden is de Acer Aspire V7, daar heb ik veel goede verhalen over gehoord, en er zijn varianten van met een SSD.

• T-Ri
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-11 15:17
De dell M3800 is naar mijn inziens verreweg de beste keus.
Uitstekende bouwkwaliteit, relatief licht en een goede prijs/kwaliteit met korting!

[ Voor 90% gewijzigd door T-Ri op 15-05-2014 14:06 ]

• dakaza
T-Ri schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 13:51:
De dell M3800 is naar mijn inziens verreweg de beste keus.
Uitstekende bouwkwaliteit, relatief licht en een goede prijs/kwaliteit met korting!
Ik vond hem ook zeker mooi allen heeft hij 61 w/u en ik weet niet hoelang die dan mee gaat.
En ze zeggen dat de duurdere versie met 91w/u maar 5,5 uur mee gaat. Vind ik goed maar ik denk dat de goedkopere editie het niet zo lang vol houd. Maar ik vind de dell ook een van de grote kans hebbers. En ik weet dat je de laptop met niet al te veel moeite ook nog kan uitbreiden met een ssd.

Ik heb ook nog even gekeken naar de Acer Aspire V7 En die zit er ook heel goed uit. Bijna even goede specs als de dell. En hij heeft al een ssd. Ik denk dat deze ook goeie kans maakt.

Grtz Dakaza

Verwijderd

Waarom pak je geen Macbook Pro 13? Als student krijg je korting bij Apple, maar je moet even kijken wat goedkoper is. pricewatch: Apple MacBook Pro 13,3" (najaar 2013) 2,4GHz 8GB 256GB Goede bouwkwaliteit, goede accuduur en goede kwaliteit scherm. Processor is natuurlijk slechts een dual core omdat het een U-versie betreft. Het is een optie, lastig want je hebt een hoop keus. De Dell of een Lenovo die hebben vaak ook hoge accucapaciteiten bij bepaalde modellen.

• dakaza
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 15:05:
Waarom pak je geen Macbook Pro 13? Als student krijg je korting bij Apple, maar je moet even kijken wat goedkoper is. pricewatch: Apple MacBook Pro 13,3" (najaar 2013) 2,4GHz 8GB 256GB Goede bouwkwaliteit, goede accuduur en goede kwaliteit scherm. Processor is natuurlijk slechts een dual core omdat het een U-versie betreft. Het is een optie, lastig want je hebt een hoop keus. De Dell of een Lenovo die hebben vaak ook hoge accucapaciteiten bij bepaalde modellen.
Ik ben helaas niet echt een MAC fan. Ik hou niet zo van een mavrick OS en ik wil graag windows hebben dan heb je de minste problemen met compatibiliteit van programma's. Maar als ik ook kijk ze hebben hele mooie specs alleen wil ik graag een 15 inch en als je dan een mac wilt betaal je een hoofd prijs.

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik denk dat je aan de Acer V7 een goede keus hebt. Het is niet de snelste processor, maar de laptop schijnt daardoor wel een goede accuduur te hebben. De Acer schijnt een heel mooi scherm te hebben (met touchscreen) en is met 14" nog best compact. Dus goed mee te nemen naar je opleiding. Voor 60 euro heb je tegenwoordig al een volwaardige ssd, die je kun inbouwen en dan hou je nog meer dan 500 euro van je budget over. Daar kun je hele mooie dingen mee doen.
Pagina: 1