Toon posts:

Lage snelheid met Grabit!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik als computerleek kom er niet meer uit/snap het niet meer. Ik download met grabit en mijn snelheid blijft hangen op 1mb per sec, ik ging er altijd vanuit dat dit normaal is tot ik vandaag van een vriend begreep (ook telfort) dat hij veel hogere snelheden behaald!
Ik heb een telfort abonnement en daarnaast een betaald abonnement bij supernews, ik heb een speedtest gedaan en daar komt 9,8Mbps uit! Ik heb inmiddels de virus en firewall uitgezet en een andere tip was de maximale poorten benutten (in mijn geval 30) welke ik ook heb gedaan, echter geen resultaat! Is er iemand die mij kan helpen of uitleggen waarom dit het simpelweg is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:35
Wat voor internet verbinding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10 19:45
het is niet de maximale poorten benutten maar het maximum aantal treads dat je snelheid verhoogt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-10 11:32
Als ik zo even een snelle rekensom doe komt 9.8Mbps aardig in de buurt van de 1MB/s, dus ik vermoed dat het allemaal prima klopt en het hier een gevalletje notatie betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb telfort standaart, 3 mbit/s upload en 30 mbit/s download en maak gebruik van een experia box middels een wifi verbinding!
Wat mij trouwens opvalt is dat de download snelheid heel af en toe wel eens piekt naar 2 mb per sec en wanneer ik andere zaken download (via de browser) dan liggen de snelheden vaak ook veel hoger.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2014 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:35
Je haalt dus maat 9,8 van de 30 mbps. Daar ligt je probleem, niet in grabit.
Ik zou contact opnemen met telfort, volgens mij kunnen zij aangegeven wat ze verwachten als snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Of je WiFi is gewoon ruk. Test eens bekabeld.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:54

Umbrah

The Incredible MapMan

Wifi kan een beperking zijn, test eens een lokale file transfer over wifi (een of andere PC/laptop op de router met een kabeltje, en vervolgens via een networkshare gewoon een file overpompen). Alternatief: sluit wifi uit.

Hoeveel van de 30mbit upload haal je werkelijk? Op welke waarden is je modem ingetrained? Ik heb een 73mbit (theoretisch) BT lijn, en ik heb erg veel geluk dat m'n modem intraint op 65mbit. Over wifi haal ik hooguit 12mbit maar dat komt door m'n buren voor 2,4GHz, en de bouw van het appartement voor 5GHz.

Niet-newsgroup downloads, zoals: gewoon een of ander windows update bestand: hoe snel downloaden die? Of een steamgame?

Overigens, laat die firewall en virusscanner alstjeblieft aanstaan, maar zorg wel dat je er niet meer dan één hebt. Windows Defender (indien 8 of hoger) of security essentials met een goede Windows firewall & UPnP router zou voldoende moeten zijn.

In andere woorden, sluit elementen van je infrastructuur stuk voor stuk uit; test andere protocollaria, leer het verschil bit/byte (9,8Mbps is vrij precies 1MBps als je protocol overhead meerekent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:49
jopie schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 23:54:
Je haalt dus maat 9,8 van de 30 mbps. Daar ligt je probleem, niet in grabit.
Ik zou contact opnemen met telfort, volgens mij kunnen zij aangegeven wat ze verwachten als snelheid.
waar haal je vandaan dat hij 30 mbps verbinding heeft?
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 23:47:
Beste mensen,
Ik heb inmiddels de virus en firewall uitgezet en een andere tip was de maximale poorten benutten (in mijn geval 30) welke ik ook heb gedaan, echter geen resultaat! Is er iemand die mij kan helpen of uitleggen waarom dit het simpelweg is!
Ik gok dat je verbindingen bedoeld en niet poorten?

[ Voor 38% gewijzigd door White_Collar op 15-05-2014 00:07 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:59
waar haal je vandaan dat hij 30 mbps verbinding heeft?

[...]

Ik gok dat je verbindingen bedoeld en niet poorten?
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 23:50:
Ik heb telfort standaart, 3 mbit/s upload en 30 mbit/s download en maak gebruik van een experia box middels een wifi verbinding!
Wat mij trouwens opvalt is dat de download snelheid heel af en toe wel eens piekt naar 2 mb per sec en wanneer ik andere zaken download (via de browser) dan liggen de snelheden vaak ook veel hoger.
Daar staat het :P
Ik begreep de ts in eerste instantie ook niet. Het kon beide kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 23:50:
Dat je aan abonnement van 30/3 hebt via xDSL wil niet zeggen dat je ook 30/3 haalt.
Bij xDSL is voornamelijk de afstand tot de centrale en de kwaliteit van het koper van invloed op de snelheid.
Daarnaast gebruik je WiFi, dat is al helemaal niet ideaal voor "zware" downloads.
Dus test het eerst eens bekabeld en doe bekabeld ook eens een speedtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En bovenal, zoals Slurpgeit al aangaf, hou bits en Bytes uit elkaar :o

1 Byte ( B ) is 8 bit (b).

8Mb/s is dus hetzelfde als 1MB/s

Speedtests en eigenlijk alles wat met netwerken te maken heeft meet in bits per seconde, downloadprogramma's hebben de onhebbelijke neiging in Bytes per seconde te meten. Als je op een speedtest 9.6Mb/s meet zou je dus 1.2MB/s moeten meten in een download. Let dus strak op die hoofdletters en hou ze uit elkaar!

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1