Medion Akoya E7228T (MD 99388)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Hook
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-03 21:14
Voor alles m.b.t. deze 17,3 inch laptop, denk aan:

1. Eigenaren van deze laptop
2. Potentiële kopers of geïnteresseerden
3. Tweakers die info hebben of mee kunnen helpen

Deze laptop kwam te koop op 14 mei 2014 vanuit een aanbieding bij Aldi.

http://aldi.medion.com/md99388/nl/?refPage=aldi

[ Voor 8% gewijzigd door Den Hook op 14-05-2014 22:25 . Reden: Foto lukt me niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Hook
Specificaties:

MEDION MSN nummer: MSN: 30017337 (ps staat op stikker onderzijde van je PC)
Dit Medion-Support-Number is nodig om via Medion Product-info, nieuwe stuurprogramma's enz te verkrijgen.
  • 17,3 inch touch-screen HD resolutie van 1600x900
  • Intel® Core i5-4200M processor 2,5 mhz (met turbomodus tot 3,1 Mhz) en 3Mb Smart-cache
  • 1.000 GB hybride Solid-State harde schijf met 8 GB Flash-geheugen
  • 4 GB werkgeheugen
  • Dolby® Advanced Audio™
  • 2x USB 3.0 en 2x USB 2.0
  • HDMI en VGA
  • CD-DVD-brander
  • Wi-Fi 802.11 n
  • Bluetooth 4.0
  • Li-Ion accu met 6 cellen
  • Windows 8.1 incl. update
Meer info: http://www.aldi.nl/aldi_notebook_173_48_5_781_8165.html

[ Voor 18% gewijzigd door Den Hook op 12-09-2015 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Hook
Vraag gesteld of je het intern geheugen kon uitbreiden, dit was het antwoord van Medion:

U kunt de notebook maximaal uitbreiden door 2 x 8 GB DDR3 1600Mhz te plaatsen.
Het moederbord is voorzien van 2 geheugen banken. U dient het standaard geheugen wat in de notebook zit te vervangen voor het nieuwe geheugen.

U mag het geheugen van de notebook zelf vervangen dit valt onder de garantie zolang er geen andere onderdelen afbreken. Het afbreken van onderdelen valt niet onder de garantie.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u aangaande dit onderwerp nog verdere vragen hebben, dan verzoeken wij u in uw antwoord de tot nu toe gevoerde correspondentie bij te voegen.

Met vriendelijke groet,
Medion Service Center

Mevr. L. Janssen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Als je een laptop met een touchscreen wilt is dit een prima deal. Zeker ook omdat je een krachtige i5-4200M processor krijgt en een caching SSD zodat het opstarten en openen van programma's sneller verloopt. Zelfs al heb je het touchscreen niet nodig is het ook nog een goede deal :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601426

Bij het uitpakken van de PC zat in een plastic zakje, een metalen klepje met 4 schroefjes.
Nergens heb ik in de beschrijvingen terug kunnen vinden waar deze voor is.
Heeft iemand van u een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Hook
Ik denk dat het geen "klepje" is maar een zogeheten 2.5 inch bracket.

Ik leid dat af uit de uitbreidingsmogelijkheid met een 2e harddisk of SSD, dat als volgt op de site staat aangegeven:"Door de mogelijkheid om een tweede harde schijf in te bouwen kan de capaciteit met een standaard 6,35 cm/2,5" harde schijf meer dan verdubbeld worden."

(Hier een voorbeeld dat er ook erg op lijkt: http://nl.hardware.info/productinfo/163916/corsair-ssd-bracket-25q)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelDell
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05-2024
Een korte opmerking van een eigenaar van deze laptop: het standaard meegeleverde geheugen (4Gb) is echt te weinig. Aangezien een deel (bij mij 1Gb) wordt gereserveerd voor videogeheugen blijft er te weinig (3Gb) over om Windows 8 vlot te laten draaien, zeker met geheugenvreters als Photoshop.

Het bijzetten van geheugen is geen probleem, maar jammer genoeg kun je niet bijplaatsen, alleen vervangen omdat er maar twee bankjes zijn, en beide zijn bezet. Ik heb dus nu 2 x 4Gb en ben blijven zitten met twee stuks van 2Gb die je nergens voor kunt gebruiken. Alle programma's draaien ineens een stuk vlotter aangezien het werkgeheugen meer dan verdubbeld is (3 naar 7 Gb).

Wat mij betreft de enige misser aan deze laptop.

Tis Top in Tukkerland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614188

Hallo MichaelDell,

Kun je het typenummer geven van het geheugen dat jij gebruikt als vervanging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Hook
@André13
Kijk even naar de melding van mij (Den Hook) geplaatst op vrijdag 06 juni 2014 23:18

Lijkt me helder
Pagina: 1