Nieuwe Game PC 800-1000

Pagina: 1
Acties:

• Meizter
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-03 13:48
Even voor duidelijkheid. de videokaart en voeding die in het lijstje staan heb ik al reeds aangeschaft.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen de nieuwste spellen op high/ultra
spellen zoals Watch dogs etc.

Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
rond de 800/1000 euro ik heb al een voeding de CX750M van Corsair en een Sapphire R290X

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
alleen randapparatuur, monitor beeldschermen muis toetsenbord boxen etc.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
alle componenten behalve een voeding en videokaart.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee niet echt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Moet allemaal niet te gortig zijn.

Ga je overklokken?
Ben er nog niet zo bekend mee maar wil het wel gaan doen met hulp van andere.

Ik heb er voor de handigheid ook maar even een wensenlijstje bij gezet.!

Als jullie nog op of aanmerkingen hebben tav de lijst alle tips zijn welkom!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 189,50€ 189,50
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5€ 128,01€ 128,01
1Sapphire R9 290X 4GB GDDR5€ 439,-€ 439,-
1Toshiba DT01ACA200, 2TB€ 64,90€ 64,90
1CM Storm Enforcer€ 72,49€ 72,49
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 22,95€ 22,95
1Cooler Master SickleFlow 120 Red LED 120mm, 120mm€ 5,42€ 5,42
1Kingston HyperX Fury red HX318C10FRK2/8€ 73,14€ 73,14
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,30€ 13,30
1Corsair CX750M€ 76,-€ 76,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 121,-€ 121,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.205,71

• arcanadoom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-01-2023
je zou voor je ssd kunnen kijken naar pricewatch: Crucial M500 2,5" 240GB is prijs/gb gezien wat goedkoper en heeft stroomverliesbescherming, voor geheugen standaard advies: pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU is low voltage low profile en toch weer een 10tje goedkoper

verder kan je misschien beter een z87 mobo kopen aangezien de z97 meer voor de nieuwe haswell-refresh is volgens mij. of nog even wachten op de 4690k.

[ Voor 13% gewijzigd door arcanadoom op 14-05-2014 22:54 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:14

br00ky

Moderator Harde Waren
Disclaimer:
Ik ga uit van het principe, als het goedkoper kan zonder prestatieverlies, kies ik daar voor. Bij een budget van 800-1000 euro hoeft het dus geen 1000 euro te kosten.

CPU/Mobo/CPU-koeler:
Je hebt gekozen voor een overklokbaar systeem. Bedenk wel dat je daarmee vrij weinig winst gaat behalen in games, meer dan enkele frames zal het niet zijn. De meeste moderne games zijn immers GPU gelimiteerd en de CPU bottleneckt dus vaak niet. Overklokken doe je dus eigenlijk alleen voor de hobby.
Wat kost die hobby extra:
4670K vs. 4570 = +22
Z87/97X vs B85 bord = +50 (minimaal)
"Overklokkoeler" vs "normale koeler" = 10 euro (de EVO in je huidige build is niet geschikt om mee over te klokken).

Al met al dus een kleine 100 euro, voor slechts enkele fps.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5 (mits verkrijgbaar) + pricewatch: Intel Core i5 4570 Boxed + pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2.

GPU:
Verder, wat is de resolutie van je monitor? Als die slecht full HD is, is een 290X GPU overkill. Met een 280X kan je ook al ultra halen. pricewatch: MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB is een mooie, alleen momenteel slecht verkrijgbaar. pricewatch: Club3D Radeon R9 280X royalQueen is ook prima. Anders een GTX770, ongeveer dezelfde prestaties alleen dan uit het nVidia kamp (ik laat het verder aan de fanboys welke beter is 8)7. nvt, reeds in bezit.

Case:
Uiteraard persoonlijk. Geen idee of deze stil is (zou mijn voorkeur hebben), zoals een pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black.

RAM:
Eens met arcanadoom. Voor de looks gekozen? Dit setje heeft echter een vrij hoog voltage en latency. Beter (en goedkoper) is eigenlijk pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU. Low voltage, low profile, dus geen geknoei met je CPU koeler en strakke timings.

Voeding:
Jammer dat je die al hebt. Een kleine zoekactie hier op de site en google zal laten zien dat er CapXon condensatoren inzitten. Deze hebben de neiging vroeg of laat de geest te geven, waarbij je hele pc mee ten onder kan gaan. Ik zou die persoonlijk nooit of te nimmer in mijn builds willen hebben. De voeding is wat mij betreft het belangrijkste onderdeel van een pc.

SSD:
Eens met arcanadoom. De Samsung schrijft iets sneller, maar dat merk je niet in het dagelijks leven. Wél heeft de Crucial bescherming tegen corruptie bij stroomuitval. Dat maakt hem betrouwbaarder. En hij is goedkoper.

• arcanadoom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-01-2023
br00ky schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 13:24:
Disclaimer:
Ik ga uit van het principe, als het goedkoper kan zonder prestatieverlies, kies ik daar voor. Bij een budget van 800-1000 euro hoeft het dus geen 1000 euro te kosten.

CPU/Mobo/CPU-koeler:
Je hebt gekozen voor een overklokbaar systeem. Bedenk wel dat je daarmee vrij weinig winst gaat behalen in games, meer dan enkele frames zal het niet zijn. De meeste moderne games zijn immers GPU gelimiteerd en de CPU bottleneckt dus vaak niet. Overklokken doe je dus eigenlijk alleen voor de hobby.
Wat kost die hobby extra:
4670K vs. 4570 = +22
Z87/97X vs B85 bord = +50 (minimaal)
"Overklokkoeler" vs "normale koeler" = 10 euro (de EVO in je huidige build is niet geschikt om mee over te klokken).

Al met al dus een kleine 100 euro, voor slechts enkele fps.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5 (mits verkrijgbaar) + pricewatch: Intel Core i5 4570 Boxed + pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2.

GPU:
Verder, wat is de resolutie van je monitor? Als die slecht full HD is, is een 290X GPU overkill. Met een 280X kan je ook al ultra halen. pricewatch: MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB is een mooie, alleen momenteel slecht verkrijgbaar. pricewatch: Club3D Radeon R9 280X royalQueen is ook prima. Anders een GTX770, ongeveer dezelfde prestaties alleen dan uit het nVidia kamp (ik laat het verder aan de fanboys welke beter is 8)7).

Case:
Uiteraard persoonlijk. Geen idee of deze stil is (zou mijn voorkeur hebben), zoals een pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black.

RAM:
Eens met arcanadoom. Voor de looks gekozen? Dit setje heeft echter een vrij hoog voltage en latency. Beter (en goedkoper) is eigenlijk pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU. Low voltage, low profile, dus geen geknoei met je CPU koeler en strakke timings.

Voeding:
Jammer dat je die al hebt. Een kleine zoekactie hier op de site en google zal laten zien dat er CapXon condensatoren inzitten. Deze hebben de neiging vroeg of laat de geest te geven, waarbij je hele pc mee ten onder kan gaan. Ik zou die persoonlijk nooit of te nimmer in mijn builds willen hebben. De voeding is wat mij betreft het belangrijkste onderdeel van een pc.

SSD:
Eens met arcanadoom. De Samsung schrijft iets sneller, maar dat merk je niet in het dagelijks leven. Wél heeft de Crucial bescherming tegen corruptie bij stroomuitval. Dat maakt hem betrouwbaarder. En hij is goedkoper.
videokaart heeft hij al in bezit, verder met je eens. de fractal design is een goede kast en wordt heel vaak aangeraden. hij doet het goed in geluidsproductie en wat betreft koelprestaties is hij zelfs heel goed. (http://nl.hardware.info/r...sultaten-koeling-200-watt) het blijft een kwestie van smaak maar deze kast is een aanraden vanwege de goede prestaties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:14

br00ky

Moderator Harde Waren
arcanadoom schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 13:37:
[...]

videokaart heeft hij al in bezit,
Scherp!