Goedenavond,
Ik ben het spoor een beetje bijster.
Computer specs:
I7 920 stock speed
6GB Ddr3
Crucial M4 64GB SSD (OS)
1x 500GB (Data)
1x 1000GB (Games & Software)
1x 1500GB (Data)
Ik draai een legitieme Windows 7 Home premium 64 bits met SP1.
Nu heb ik al een paar weken het probleem dat ik een viertal updates gewoonweg NIET geïnstalleerd krijg.
Het gaat hier om de volgende 4 updates:
KB2871997
KB2929437
KB2952664
en de optionele update: KB2830477
Hierbij krijg ik dan de foutcode 80073712, ik heb al meerdere dingen geprobeerd, na wat google werk geeft hier onder andere op de site van Microsoft een aantal oplossingen: Foutcode 0x80073712 wordt weergegeven in Windows Update of Microsoft Update
Wat heb ik dus gedaan wat die website aangeeft:
Fixit gedraaid
Checksur gedraaid
Twee andere stappen die ik gedaan heb, heb ik problemen mee/twijfels over, hier kom ik zo op terug.
Tevens heb ik geprobeerd alle updates los van elkaar handmatig te installeren
CCleaner gedraaid
NOD32 laten scannen
Malwarebytes laten scannen
En de Malicious Software Removal Tool van Microsoft laten draaien.
Géén van deze programma's gaf iets wat een aanleiding kon zijn voor dit probleem.
Nu is het zo dat ik ook nog van de eerder genoemde pagina van microsoft de volgende twee stappen gedaan heb:
SFC /scannow uitgevoerd in een command prompt die als admin wordt uitgevoerd. Hier is hij ontzettend snel mee klaar (nog géén 5 seconden), en hij geeft dan de melding
De tweede stap waar ik problemen mee heb is de laatste stap: een upgrade uitvoeren. Ik doorloop netjes alle stappen die worden weergeven op de site van MS, dan gaat hij de compatibiliteit controleren en geeft hij aan dat ik te weinig opslag capaciteit heb (ik moet meer dan 15GB tot mijn beschikking hebben, en ik zit net rond de 9GB....) Oké wijst voor zich zou je zeggen... Maar de 4 updates bij elkaar zijn nog geen 60MB..... Tevens heb ik al schijfopruiming gedaan om ruimte te maken, maar dat heeft weinig nut gehad... De opslag locaties van mijn documenten/fotos etc. zijn allemaal al verplaatst naar mijn Data HDD's
Dit is het compatibiliteitsrapport
Hopelijk dat iemand mij hier uit de brand kan helpen
Alvast bedankt!
Ik ben het spoor een beetje bijster.
Computer specs:
I7 920 stock speed
6GB Ddr3
Crucial M4 64GB SSD (OS)
1x 500GB (Data)
1x 1000GB (Games & Software)
1x 1500GB (Data)
Ik draai een legitieme Windows 7 Home premium 64 bits met SP1.
Nu heb ik al een paar weken het probleem dat ik een viertal updates gewoonweg NIET geïnstalleerd krijg.
Het gaat hier om de volgende 4 updates:
KB2871997
KB2929437
KB2952664
en de optionele update: KB2830477
Hierbij krijg ik dan de foutcode 80073712, ik heb al meerdere dingen geprobeerd, na wat google werk geeft hier onder andere op de site van Microsoft een aantal oplossingen: Foutcode 0x80073712 wordt weergegeven in Windows Update of Microsoft Update
Wat heb ik dus gedaan wat die website aangeeft:
Fixit gedraaid
Checksur gedraaid
Twee andere stappen die ik gedaan heb, heb ik problemen mee/twijfels over, hier kom ik zo op terug.
Tevens heb ik geprobeerd alle updates los van elkaar handmatig te installeren
CCleaner gedraaid
NOD32 laten scannen
Malwarebytes laten scannen
En de Malicious Software Removal Tool van Microsoft laten draaien.
Géén van deze programma's gaf iets wat een aanleiding kon zijn voor dit probleem.
Nu is het zo dat ik ook nog van de eerder genoemde pagina van microsoft de volgende twee stappen gedaan heb:
SFC /scannow uitgevoerd in een command prompt die als admin wordt uitgevoerd. Hier is hij ontzettend snel mee klaar (nog géén 5 seconden), en hij geeft dan de melding
Dit alles dus in nog géén 5 seconden, is dit goed? Ik heb het idee namelijk dat er iets niet klopt.Systeemcontrole wordt gestart. Dit proces kan enkele minuten duren.
Verificatiefase van systeemscan wordt gestart.
Verificatie is 0% voltooid.
Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden.
De tweede stap waar ik problemen mee heb is de laatste stap: een upgrade uitvoeren. Ik doorloop netjes alle stappen die worden weergeven op de site van MS, dan gaat hij de compatibiliteit controleren en geeft hij aan dat ik te weinig opslag capaciteit heb (ik moet meer dan 15GB tot mijn beschikking hebben, en ik zit net rond de 9GB....) Oké wijst voor zich zou je zeggen... Maar de 4 updates bij elkaar zijn nog geen 60MB..... Tevens heb ik al schijfopruiming gedaan om ruimte te maken, maar dat heeft weinig nut gehad... De opslag locaties van mijn documenten/fotos etc. zijn allemaal al verplaatst naar mijn Data HDD's
Dit is het compatibiliteitsrapport
Ik ben absoluut niet wereldvreemd van Windows, maar dit gaat mij toch de pet teboven, en ik weet gewoon niet meer wat ik kan doen om dit probleem op te lossen buiten een herinstallatie, maar dat is iets waar ik op dit moment geen zin en geen tijd voor heb om te doen...De upgrade kan niet worden uitgevoerd vanwege de volgende problemen. Annuleer de upgrade, voltooi alle taken en start de upgrade vervolgens opnieuw.
De huidige versie van Windows is nieuwer dan de versie die u als upgrade wilt installeren. De upgrade kan niet worden voltooid.
Er is onvoldoende schijfruimte op partitie C:. Er is in totaal 16205 MB schijfruimte nodig. Gebruik Schijfopruiming of verplaats bestanden naar een externe locatie, zoals een cd, dvd of externe harde schijf. Start vervolgens de installatie opnieuw.
Het uitvoeren van een upgrade van Windows is van invloed op de volgende apparaten en/of programma's:
Deze programma's werken mogelijk niet goed na de upgrade. We raden u aan deze programma's te verwijderen voordat u de upgrade uitvoert. Annuleer de upgrade, open het Configuratiescherm en zoek naar 'een programma verwijderen'. (Opmerking: programma's die met * zijn gemarkeerd, kunnen na de upgrade veilig opnieuw worden geïnstalleerd.)
iTunes (Please deauthorize computer prior to upgrade)
Hopelijk dat iemand mij hier uit de brand kan helpen
Alvast bedankt!
[ Voor 16% gewijzigd door Oulewappeur op 14-05-2014 22:11 ]