Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-T-S
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-08 17:10

R-T-S

Zijn de rapen al gaar?

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een Samsung S2 portable HD voor backup en filetransfer doeleinden. Deze is geformateerd in exfat.
Zodra de PC (windows 7 x64) wordt uitgeschakeld met de disk nog ingeplugd (USB 2 of 3, geen verschil) en weer opgestart, wordt de schijf niet gezien door windows, pas na opnieuw inpluggen wordt deze zichtbaar.

Nu is mijn vraag, wordt dit veroorzaakt door het EXFAT verhaal of zijn er mensen met andere ervaringen? Ik ben momenteel al bezig de schijf leeg te halen om NTFS te formatten, maar als dat voorkomen kan worden... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Is waarschijnlijk de USB controller in de portable HDD, die weigert een nieuwe link op te zetten zo lang er nog stroom op dat ding blijft staan (lees, USB poort blijft powered ookal staat PC uit).

Om te testen kun je eens kijken of de drive al verschijnt in de bios, of als je boot device select doet.
Of de drive eens in en uit pluggen, terwijl de PC uit staat en kijken of hij dan vanaf moment 1 wordt gedetecteerd in windows.

[ Voor 39% gewijzigd door Swordlord op 14-05-2014 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-T-S
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-08 17:10

R-T-S

Zijn de rapen al gaar?

Topicstarter
Klinkt als een hele logische verklaring ja. Hij verschijnt inderdaad in het bios bij opnieuw opstarten. Weet je toevallig zo of dit in het bios uit te schakelen is (dus dat de stroom wordt onderbroken)? Het gaat om een asus b85 vanguard mobo.

Edit: Google leert dat er een optie moet zijn om dit uit te schakelen. Bedankt voor je antwoord!

[ Voor 17% gewijzigd door R-T-S op 14-05-2014 22:42 ]