SCSI U320 - Meer dan 2 hdd's wil niet lukken

Pagina: 1
Acties:

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:12
Ik heb een oude Dell Precision 670 dual xeon bak staan waar ik iemand blij mee wil maken. 10 jaar geleden droomde je van zo'n pc :D
Nu heb ik geen kaas gegeten van SCSI, maar ik heb 4 schijven liggen.
Maxtor Atlas 10k
Seagate Cheetah 10k
2x Seagate Cheetah 15k

Er staat nu Windows 7 op de Atlas en werkt naar behoren. Maar ik wil de twee 15k's in raid0 knallen voor iets betere performance. Array maken gaat prima, maar windows wil er niet op installeren.(moet de logs nog even bekijken, wist niet zo snel hoe)
Nu dacht ik de atlas te klonen naar de array om het maar even simpel te houden, maar dan duurt het detecteren erg lang en pakt ie er uiteindelijk maar 2. De maxtor en een seagate, dus de array failed.
Ik heb een andere kabel gedaan met hetzelfde resultaat. Heb er nog 1tje liggen maar het lijkt me dat ze gewoon werken

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe? Of is dit onmogelijk?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hij synced dan wel op u320 snelheid? Actieve terminator aan de kabel?

Jumpers op de hd's gechecked?

( los daarvan) Misschien heeft windows geen driver tijdens install voor de controller?

[ Voor 48% gewijzigd door maratropa op 14-05-2014 21:19 ]

specs

• Mikayu
Geen idee hoe ik kan checken of het op u320 snelheid loopt. Er zit een Foxcon blokje aan het eind van de kabel, dat is neem ik aan de terminator

Jumpers heb ik niet eens aan gedacht. Aan de connector kant zit er niets gejumperd en aan de andere kant zit er een hele grote. Geen idee wat dat doet, op de schijf staat abra cadabra voor mij

Tijdens de installatie moet ik de Adaptec driver installeren, dan worden de drives zichtbaar
Maar als ik er meer dan 2 aan heb hangen gaat tijdens POST al moeilijk doen.

Zal me eens even verdiepen in het jumper verhaal

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je wilt iig niet schijven op dezelfde ID hebben zitten. Dat moet je kunnen jumperen. (op 68pins schijven iig)

[ Voor 13% gewijzigd door maratropa op 14-05-2014 21:42 ]

specs

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Wat voor connector ? Bij SCA is dat niet nodig.

[ Voor 40% gewijzigd door DukeBox op 14-05-2014 22:21 ]

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:16
Wat zijn de typenummers van de harde schijven? 68p is het meest gebruikt op U320 (en SCA in servers).

Op http://www.seagate.com/fi...cheetah-15k-5-scsi-pm.pdf (geen idee of dat precies de schijven zijn die je hebt, gaat om het idee. Welke jumper je precies waar moet zetten hangt van de exacte schijf af) pagina 40 (onderaan) / 46 (PDF viewer) zie je hoe je de jumpers moet zetten. Iedere schijf moet een ander ID hebben, de controller heeft over het algemeen ID 7, dus die moet je niet gebruiken :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Mikayu
Hmm, op geen enkele disk zit een ID jumper. Vreemd dat de controller er dan toch 2 pakt...
Het zijn Cheetah 15K.4 maar ziet er hetzelfde uit. De maxtor is een Atlas 10K V, daar zit een jumper op de term power. Op de cheetah's zit daar ook niets.

Morgen maar even een paar jumpers scoren en dan verder proberen. Bedankt voor de tips zo ver

• DukeBox
  • Nu online
Sommigen hebben een andere default ID zonder jumper maar geef niet teveel uit aan die jumpers... want een oude xenon server met scsi hdd's is dat echt niet meer waard.

[ Voor 52% gewijzigd door DukeBox op 14-05-2014 22:34 ]

• Mikayu
Nee het gaat ook niets kosten, het is allemaal afgeschreven afval van het bedrijf. Ik zal ongetwijfeld ook nog wel wat jumpers in oude hdd's hebben zitten maar het is nu te donker om te zoeken. Het broertje van m'n maat die er blij mee gaat zijn is het meeste waard

• DukeBox
  • Nu online
Idd.. afval.. de gebruikte stroom niet waard ;)

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mikayu schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 22:27:
Hmm, op geen enkele disk zit een ID jumper. Vreemd dat de controller er dan toch 2 pakt...
Het zijn Cheetah 15K.4 maar ziet er hetzelfde uit. De maxtor is een Atlas 10K V, daar zit een jumper op de term power. Op de cheetah's zit daar ook niets.

Morgen maar even een paar jumpers scoren en dan verder proberen. Bedankt voor de tips zo ver
Als die maxtor een jumper op term power heeft, kan het zijn dat die dus termination doet, dus zul je die als laatste op de scsi-kabel moeten hebben.

"Getting a SCSI chain working is perfectly simple if you remember that there must be exactly three terminations: one on one end of the cable, one on the far end, and the goat, terminated over the SCSI chain with a silver-handled knife whilst burning *black* candles."

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:16
u_nix_we_all schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 16:52:
[...]

Als die maxtor een jumper op term power heeft, kan het zijn dat die dus termination doet, dus zul je die als laatste op de scsi-kabel moeten hebben.
Of je haalt de jumper er af :P Het 'foxcon-blokje' is waarschijnlijk al een terminator :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1