Windows versie achterhalen van de productcode mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-05 10:10
Hallo

Een kennis van mij heeft een laptop die onlangs gerepareerd is, maar toen is er een engelse Windows op gezet ipv de originele Nederlandse.

Op de case zit alleen geen sticker meer, ze hebben de code op papier meegegeven. Maar ik weet niet voor welke Windows versie hij is.

Ik ga hem weer opnieuw installeren met een Nederlandse, maar dan moet ik wel de juiste hebben.

Kun je de versie en taal achterhalen van de productcode?
Misschien een tooltje op de microsoft website ofzo?

Ik heb er nog niks over kunnen vinden.

Bedankt,
Timberleek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:37
Kijk eens op: http://www.nirsoft.net/

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
dat is zo te zien om de key uit de windows installatie te halen.

Op de laptops staat nu alleen een engelse windows geinstalleerd, dat moet weer een nederlandse worden. Of kun je voor verschillende talen dezelfde key gebruiken?

In dat geval kan ik de huidige (engelse) key ook gewoon gebruiken voor de nieuwe installatie (mits de versie hetzelfde is natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Code op papier ... mja zal vast wel legaal zijn.

Waarrom repareren ze dat ding niet gewoon goed. stuur die laptop terug

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Heeft de reparateur de licentiesticker er afgepeuterd?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
Ja daar ben ik ook benieuwd naar, dat zou zo'n check ook wel uitwijzen waarschijnlijk.
Anders moet ik zelf even een goede key voor ze regelen, maar als dat niet hoeft is het zonde van het geld.

De vorige reparatie (schijf stuk) duurde al flink lang, dus daar hebben ze ook niet echt zin meer in. Volgens mij een of ander vaag reparatiebedrijfje ofzo (weet er het fijne niet van).

Voortaan doe ik het wel gewoon voor ze (ik wist eerst niet dat er een probleem was). Scheelt ze een hoop geld en tijd.
evilution schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 22:43:
Heeft de reparateur de licentiesticker er afgepeuterd?
Hij zit er nu niet op in elk geval, geen idee of hij er voor de reparatie al af was.

[ Voor 20% gewijzigd door timberleek op 14-05-2014 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-05 13:11

CAP-Team

XBL: CAPTeam

je kunt ook kijken of je een Nederlands language pack kunt vinden en die installeren, hoef je niet te herinstalleren.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
Ik vermoed dat er geen ultimate of enterprise versie op staat, maar wel een goed punt.

Ik dacht dat taal wijzigen uberhaupt nog niet kon, maar bij ultimate en professional kan het inderdaad wel zie ik. Ik verwacht eigenlijk home premium oid, maar een goede om in gedachte te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-04 17:01
In geval van OEM: licentiesticker weg == licentie weg.

Hoe weet je in godsnaam nu of de code die je erbij hebt, correspondeert met de aangeschafte, gelicenseerde code? (die waar je geen COA meer van hebt, brrr)

Adviseer die kennis maar om € 85 uit te geven voor een legale windows 7.

[ Voor 15% gewijzigd door Witte op 15-05-2014 11:48 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
Dat is een goede inderdaad, dat weet ik niet.

Daarom hoopte ik de key te kunnen checken, kijken of hij uberhaupt legit is.

Maar ik heb nog wat gezocht, ik zie sowieso een probleem met de key. Ik heb alleen een foto gekregen van het blaadje (ik ben daar morgen pas om zelf te kijken), volgens mij is hij ook te kort. Hij lijkt 4x5 tekens, maar een product key is 5x5.

Allemaal heel bijzonder....
Anders zet ik er wel gewoon een nieuwe, goede licentie op, zijn we van dat (mogelijke) gezeik meteen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:39
Bellen met Microsoft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-04 17:01
"Hallo hier Justin"
"Dag met Micrsoft blabla"
"Ik heb hier een code die volgens mij 5 cijfers tekort is, en ik weet ook niet welke versie. Kunt u me door de windows activatie heen te loodsen"

Succes!

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
Dat van de lengte weet ik nog niet zeker, dat ga ik morgen eerst bekijken als ik daar ben. Dat werkt een stuk beter als vage foto's.

Maar het lijkt me dat Microsoft daar ook niet heel veel mee doet eigenlijk.
Helemaal aangezien het normaal gesproken op de licentiesticker staat welke erbij hoort.

edit:

"hier Justin"

hahahaha, bewust gekozen of toeval?

[ Voor 9% gewijzigd door timberleek op 15-05-2014 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-05 22:30
Als je rechtermuisknop op Deze Computer doet en dan Eigenschappen kan je toch gewoon zien welke versie je hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-05 16:58
Hij wil niet weten wat de versie is van de geinstalleerde windows maar de versie van de code op papier...

En nee ik zou niet weten hoe je dat kunt checken.

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 16:26

Cyphax

Moderator LNX
timberleek schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 11:56:
"hier Justin"

hahahaha, bewust gekozen of toeval?
Ja je username he :D
fish schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 22:30:
Code op papier ... mja zal vast wel legaal zijn.
Dit riekt heel erg naar een niet-zo-legale licentie. Dat gebeurde ten tijde van XP heel veel en MS heeft een regeling dat, wanneer je geen legale licentie krijgt van een computerboer, je dat kunt aangeven bij MS, en dan kreeg je met korting geloof ik een licentie. Ik weet niet of ze dat nog steeds doen, maarja.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
Ja klopt, maar na de "reparatie" hebben ze er een engelse versie opgezet. Er moet weer een nederlandse op.

Ik ga wel even kijken of de code op het papiertje overeenkomt met die in de huidige installatie, maar voor hetzelfde geld is dat de originele (nederlandse) code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-05 21:11
Is het een Windows 8 laptop? Hier staan geen licentie stickers meer op de laptop, deze zit ingebakken in het systeem.
Een taal van het systeem is niet afhankelijk van de licentie code, elke taal word geaccepteerd.

Je kan via de bovengenoemde tool de key uitlezen en vergelijken met de ingevoerde code.
Komt deze overeen dan weet je dus ook welke versie je moet installeren.

Online activatie check: http://www.microsoft.com/genuine/validate/ (voor XP, Vista en 7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
Nee win 7 laptopje, hij hoort wel een sticker te hebben.
Dat tooltje kan ik wel even proberen, thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-05 21:11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
Ik ben er al uit, Wat op het briefje staat is geen product key.
Het is het serienummer van het laptop en nog een code (misschien een productnummer oid).

Ik zat toevallig de specs te bekijken, daar stond zo'n 'voer hier uw serienummer in voor meer informatie" vakje. De eerste regel ingevuld en ja hoor, het type kwam er heel mooi uitrollen.

Ik zal de key van de geinstalleerde windows nog even controleren, maar op het briefje staat dus geen key. verklaard ook de verkeerde lengte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Kijk eens in het accuvak ..

ik had een latitude met de sticker daarin. scheelt weer slijtage zullen

[ Voor 58% gewijzigd door Fish op 15-05-2014 13:26 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je hebt geen licentiesticker nodig.

Als de laptop oorspronkelijk met Windows 7 kwam, dan bevat de BIOS een SLIC 2.1 en heb je genoeg aan een generieke SLP key en merkspecifiek OEM certificate.

Tijdens de installatie van Windows sla je de activatie over en nadien installeer je eerst het certificate met "slmgr -ilc C:\certificate.xrm-ms" en dan de key met "slmgr -ipk XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
Het mysterie is opgelost, de code stond inderdaad onder de accu. weliswaar niet met de oude vertrouwde groenige sticker, maar samen met andere codes (zoals serienummer) in het accuvak geprint

Het ging om een nederlandse win7 starter installatie.
Pagina: 1