Hallo tweakers,
Na vele jaren wil ik binnenkort weer eens een degelijk nieuw gamesysteem maken. Eigenlijk wilde ik niet het zoveelste gamepc build topic in deze prijscategorie maken, maar ik merk toch dat iedereen verschillende wensen en eisen heeft, dus wilde graag nog wat advies inwinnen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dat zal toch voornamelijk (offline) gamen zijn
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs?
Totaal wil ik niet veel hoger dan 1800 euro gaan. Dat is inclusief monitor
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb toetsenbord, muis, dvd speler/brander, OS (Win8.1) koop ik via mijn werk en verder 3 SATA HD’s die ik erin wil zetten
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle andere componenten
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet direct
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Aangezien de PC in de huiskamer staat zou het fijn zijn als hij niet teveel herrie maakt.
Ga je overklokken?
Mogelijk in de toekomst
Wat ik heb samengesteld heb ik gedaan op basis van gelezen adviezen en reviews. Voor de voeding weet ik niet zeker of 650W overkill is? Ik ben niet van plan om er ooit een CF/SLI setup van te maken.
Hier is wat ik ervan heb gemaakt:
Verder vind ik het niet zo nuttig om (veel) duurdere componenten te kiezen die slechts marginaal iets toevoegen aan de prestaties.
Mochten jullie nog goede tips of ideeën hebben hoor ik dat graag.
Bedankt alvast!
Na vele jaren wil ik binnenkort weer eens een degelijk nieuw gamesysteem maken. Eigenlijk wilde ik niet het zoveelste gamepc build topic in deze prijscategorie maken, maar ik merk toch dat iedereen verschillende wensen en eisen heeft, dus wilde graag nog wat advies inwinnen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dat zal toch voornamelijk (offline) gamen zijn
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs?
Totaal wil ik niet veel hoger dan 1800 euro gaan. Dat is inclusief monitor
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb toetsenbord, muis, dvd speler/brander, OS (Win8.1) koop ik via mijn werk en verder 3 SATA HD’s die ik erin wil zetten
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle andere componenten
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet direct
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Aangezien de PC in de huiskamer staat zou het fijn zijn als hij niet teveel herrie maakt.
Ga je overklokken?
Mogelijk in de toekomst
Wat ik heb samengesteld heb ik gedaan op basis van gelezen adviezen en reviews. Voor de voeding weet ik niet zeker of 650W overkill is? Ik ben niet van plan om er ooit een CF/SLI setup van te maken.
Hier is wat ik ervan heb gemaakt:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 189,50 | € 189,50 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87P-D3 | € 82,98 | € 82,98 |
| 1 | MSI Radeon R9 290 Gaming 4G | € 372,05 | € 372,05 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 83,95 | € 83,95 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart | € 462,30 | € 462,30 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,95 | € 22,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 68,65 | € 68,65 |
| 1 | Seasonic G-Serie 650Watt | € 92,95 | € 92,95 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 240GB | € 92,- | € 92,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.467,33 | |
Verder vind ik het niet zo nuttig om (veel) duurdere componenten te kiezen die slechts marginaal iets toevoegen aan de prestaties.
Mochten jullie nog goede tips of ideeën hebben hoor ik dat graag.
Bedankt alvast!