Welke videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Esensel
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-01-2024
Beste,

Een kennis van mij heeft een HD 4870 X2 2G GDDR5 PCI-E gehad, maar deze is helaas overleden.
Op de desktop pc wordt heel veel getekend met Autocad 3D en ook behoorlijk wat met programma's gewerkt zoals Lightroom en Photoshop van Adobe.

Nu ben ik op zoek naar een kaart van deze tijd en die makkelijk de de beschreven applicaties kan draaien zonder dat er eerst oponthoud is door de berekening die gedaan moeten worden bijvoorbeeld in autocad 3D tekenen.

Budget heb ik nog niet meteen vast liggen maar zo laag mogelijk is altijd fijn.

Ik vind het behoorlijk moeilijk aangezien ik momenteel niet heel erg in de videokaart wereld zit, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Autocad heeft niet zoveel nodig hoor, de meeste kaartjes kunnen dat vlot aan. Hangt er wel vanaf hoe groot de tekening is (aantal elementen vooral). Als die oude kaart het nog goed deed dan is dit een goede vervanger denk ik: pricewatch: MSI Radeon R9 270X GAMING 2G
Is een hele grote vooruitgang en niet gigantisch duur. Zit je nog wel even goed mee volgens mij :)

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Componenten Aankoopadvies <- daar kan je meer info vinden

[ Voor 26% gewijzigd door Frozen op 14-05-2014 21:58 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-02 14:19

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 20:45:
Autocad heeft niet zoveel nodig hoor, de meeste kaartjes kunnen dat vlot aan. Hangt er wel vanaf hoe groot de tekening is (aantal elementen vooral). Als die oude kaart het nog goed deed dan is dit een goede vervanger denk ik: pricewatch: MSI Radeon R9 270X GAMING 2G
Is een hele grote vooruitgang en niet gigantisch duur. Zit je nog wel even goed mee volgens mij :)
als autocad niet zoveel nodig heeft is een 750ti dan niet iets of gewoon een 270 en dan een overclock naar 270x?

en werkt autocad niet beter met ninvidea ivm cuda?