[Java]Standaard implementatie van Android beveiliging[/]

Pagina: 1
Acties:
  • 432 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard3332
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-02-2020
Beste programmeurs,

Momenteel studeer ik een informatie beveiliging studie en doe ik onderzoek naar de beveiliging binnen Android. En ik vraag me eigenlijk af: welke beveiligingsmaatregelen jullie standaard implementeren, wanneer je een Android applicatie maakt? Oftewel, waar houdt je rekening mee en wat test je?

Mogelijke kwetsbaarheden
  • Onveilige data opslag
  • Sessie afhandeling
  • Injection
  • Reverse engineering
  • etc.
Ik ben zeer benieuwd waar jullie als programmeurs en beveiliging experts op letten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Ah, een doe-mijn-huiswerk topic! Daar zijn we dol op hier!

Ik begrijp eigenlijk de vraag amper. Het probleem is niet de veiligheid van de applicatie maar de veiligheid van de data op en rondom je telefoon. Die moet je afdwingen door geen verkeerde apps te installeren. Apps op smartphones worden doorgaans niet gehackt want als je gewoon root kunt krijgen op een telefoon kun je overal bij.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Reverse engineering heb je als appontwikkelaar weinig tegen te doen, je kan je source obfuscaten maar ook dan is reverse engineering goed toe te passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dit is eigenlijk niet meer dan een verkapte enquête zonder dat je zelf iets inbrengt om een discussie op gang te brengen. Je legt niet uit waarom het relevant is dat je vraag alleen betrekking heeft op Android, je hebt zelf geen mening of stelling om de discussie te starten, je dumpt eigenlijk alleen je onderzoeksvraag en hoopt blijkbaar dat je even later je huiswerk zo vanaf dit forum kan invullen. Sorry, maar je studie is iets lastiger dan dat. ;)

Met wat meer eigen inzet en wat meer discussiewaarde door zélf uit de doeken te doen wat je doet aan deze beveiligingsissues zit er nog wel wat waarde in dit topic en kun je dus een nieuw topic openen, maar in deze vorm is het niet meer dan een "maak mijn huiswerk"-vraag en daar werken we hier inderdaad niet aan mee. Dit topic gaat dus dicht.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.