Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Backup Isci target binnen een VM via DPM

Pagina: 1
Acties:

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-11 13:29

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Topicstarter
Ik loop sinds kort tegen een probleem aan op het werk, we zijn sinds kort overgegaan op DPM.
Even een korten omschrijving:
We hebben op elke Hyper-V host de DPM agent geïnstalleerd staan. Deze doet netjes de aangegeven DC back-uppen.
Binnen deze DC hangt een iSCSI target met alle data van de gebruikers, deze wordt niet mee genomen met de backup task van DPM.
Ik krijg de DPM agent ook niet geïnstalleerd op de DC aangezien deze Read Only is 8)7 ....

Weet iemand hoe ik netjes deze iSCSI target kan back-uppen? of eventueel hoe ik wel de Agent op de RDOC geïnstalleerd krijg.

Het betreft DPM 2012 R2, met server 2012 r2 en server 2012 als Hyper-V host.

Deze stappen heb ik al geprobeerd, maar biedt helaas geen oplossing...
http://technet.microsoft.com/en-us/library/ff634246.aspx

Alvast bedankt

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Crazymonkey schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 18:54:
Ik krijg de DPM agent ook niet geïnstalleerd op de DC aangezien deze Read Only is 8)7 ....

Weet iemand hoe ik netjes deze iSCSI target kan back-uppen? of eventueel hoe ik wel de Agent op de RDOC geïnstalleerd krijg.
Wat lukt er precies niet? Welke foutmelding krijg je?

Volgens het artikel wat je linkt kun je namelijjk prima een agent installeren op een RODC.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:11
wellicht ligt je probleem in het feit dat DPM 2012 SP1 geen Windows 2012 R2 kan backuppen. daarvoor heb je DPM 2012 R2 nodig

http://technet.microsoft.com/en-us/library/jj860400.aspx

A wise man's life is based around fuck you

• Crazymonkey

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Topicstarter
Question Mark schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 20:45:
[...]

Wat lukt er precies niet? Welke foutmelding krijg je?

Volgens het artikel wat je linkt kun je namelijjk prima een agent installeren op een RODC.
Heb de volgende groepen aangemaakt met de volgende namen:
DPMRADCOMTRUSTEDMACHINES$RDOC, met als member de DPM Server.
DPMRADMTRUSTEDMACHINES$RDOC, met als member de DPM Server.
En de DPM Server toegevoegd aan de groep Distributed Com Users.

Deze zijn ook netjes repliceert naar de RDOC.

Krijg de volgende fout melding:
code:
1
DPMAgentInstaller failed with errorcode =0x80070643, Fatal error during installation.

En in de logs
code:
1
2
3
4
MSI (s) (40:CC) [22:55:38:350]: Invoking remote custom action. DLL: C:\Program Files\Microsoft Data Protection Manager\DPM\bin\SetupUtilv2.dll, Entrypoint: DelRADlsTrustedMachinesGroup
 Delete Group: Failed to delete DPMRADCOMTrustedMachines$RDOC group                                                               with an errorcode= 8ac
 Delete Group: Failed to delete DPMRADmTrustedMachines$RDOC group                                                               with an errorcode= 8ac
 Delete Group: Failed to delete DPMRATrustedDPMRAs$RDOC group                                                               with an errorcode= 8ac

In de logs kan ik ook zo snel niks terug vinden...
Powershell schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 20:52:
wellicht ligt je probleem in het feit dat DPM 2012 SP1 geen Windows 2012 R2 kan backuppen. daarvoor heb je DPM 2012 R2 nodig

http://technet.microsoft.com/en-us/library/jj860400.aspx
My bad, draai inderdaad al DPM 2012 r2.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Setup probeert die groepen weer te verwijderen? Wijst mogelijk op een probleem met je groepen?
DPMRADCOMTrustedMachines and DPMRADmTrustedMachines local groups cannot exist on any Domain Controllers because they don't have a local accounts database. Manually create these groups in the domain with a "Domain Local\Security Group" context and add the machine accounts for any DPM Servers that will manage the agents. It is recommended to only specify 1 DPM Server and have that DPM server protect all Domain Controllers to avoid agent issues.

NOTE: The default when you create these groups will be to use a Global "Group Scope". The "Group Scope" must be changed to Domain local for this.

• Crazymonkey

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Topicstarter
Al een stap dichterbij, blijkbaar hoef je de dpm server niet op te geven bij de installatie van de agent. Deze kan je gewoon installeren, en dan een attach agent doen binnen DPM.

Nu nog even kijken hoe ik de rechten goed zet, de dpm server heeft geen rechten om de agent te benaderen... (Credentials kloppen wel)
Pagina: 1