Toon posts:

Upgrade pc van 4jr oud

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Na 4 jaar ben ik van plan om m'n huidige desktop te upgraden.

Huidige setup:
Processor: AMD Phenom X4 955 3.2Ghz
GPU: AMD Radeon HD 5750
Moederbord: Heb geen idee meer welk moederbord in deze setup zit
Geheugen: 8gb RAM

De desktop zal vooral gebruikt worden om te gamen, o.a. Elder Scrolls Online, Wildstar, League of Legends, ...
Het budget is een 500-600€. Kan eventueel nog iets verhoogd worden.

Ik dacht de grafische kaart als eerste te upgraden, daar dit volgens mij het zwakste onderdeel is.
De volgende upgrades zouden dan moederbord & CPU zijn, of ineens samen upgraden met GPU?

Ik had dan gedacht aan de onderdelen die voorgesteld worden in de Best-buy guide:

GPU: Gigabyte GV-R929OC-4GD
CPU: Intel Core i5 4570 Boxed
Moederbord: Gigabyte G1.Sniper B5

Eventueel SSD?

De vraag is, welke onderdelen zouden jullie upgraden, en zijn bovenstaande nieuwe onderdelen aangeraden?

Alvast bedankt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor PSU heb je? Als je daar een brak exemplaar in hebt zitten zou ik zelf niet zomaar een flinke videokaart eraan gaan hangen.

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel gebruik ik de Cooler Master Silent Pro M600.

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-04 19:21
Ik zou eerst de videokaart vervangen, loopt het dan niet naar je zin kun je altijd de rest nog doen. Qua opstarten en laden van programma's is een SSD super. Je pc zal in zijn geheel een stuk rapper aanvoelen. Voor de rest zal je er met games geen extra fps door krijgen uiteraard.

Hallo

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-04 19:07
die processor is nog prima om mee te gamen, nieuwe videokaart en een ssd pricewatch: Crucial M500 2,5" 240GB en je kunt weer een paar jaar vooruit

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-04 08:39
Die videokaart is wel zwaar overkill voor wat je er mee gaat spelen.
Processor hoeft ook niet al te high end te zijn aangezien al die games wel goed spelen op een goedkopere quadcore van Intel uit de Haswell familie en daarnaast is zo'n duur moederbord zwaar overtrokken.

Denk ook om het geheugen wat je eventueel kan meenemen vanuit je oude systeem en denk er over na om nieuw geheugen, voeding, harde schijf of SSD en een kast te kopen.
Je kan al een compleet nieuw systeem voor zo'n 600 euro krijgen en dan heb je een computer waar je die games die je noemt makkelijk op kan draaien. Misschien niet de hoogste grafische instellingen maar het doet het dan wel meer dan prima.

Relatief goedkope quadcore uit de Haswell familie van Intel, goedkoop moederbord van Gigabyte, Asus of een ander groot merk, videokaart: GTX 750/760 of een Radeon R7 270X of iets in die richting, nieuwe harde schijf misschien?, budget kast en een redelijke voeding van 520 watt oid.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:58
Ik neem aan dat je DDR3 geheugen hebt (aangezien je geen moederbord aangeeft)? Ik heb zelf namelijk nog een AMD Phenom II X4 955 draaien op een 6.5 jaar oud AM2+ bord met DDR2 ;)

Zelf heb ik er, na een schone installatie, voor gekozen om gewoon het systeempje uit te zitten tot Intel Broadwell (Tenzij AMD ineens iets uit de hoge hoed tovert). Ik zou het ook lekker laten bij een nieuwe videokaart en eventueel een nieuwe CPU Fan. Ik heb mijn X4 op zijn staart getrapt en nu standaard op 4GHz draaien.

• fiepfiep
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-11-2023
steek een ssd en een videokaart. de cpu is voldoende om te gamen. performance genoeg dan :)

• Morress
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-03 18:39
wat fiepfiep zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat ik inderdaad dan eerst gewoon de videokaart upgrade en er een SSD in steek.
Ik beschik momenteel over een Antec 1200, vrij grote behuizing dus. Ik ga er van uit dat de meeste grafische kaarten daarin passen? :-)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2014 17:12 ]

Pagina: 1