Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

HP 8710W - Code 43 videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Bladeslayer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:20
Goedemiddag,

Mijn HP8710W laptop geeft sinds vanmiddag code 43 error bij mn Quadro 3600M videokaart.

2 uur geleden crashte Solidworks, en zag bij de crash dat er al wat artifacts op het scherm verschenen. Bij de herstart crashte windows direct weer in inlog scherm (blauwscherm, foutmelding gerelateerd aan nvdispl nogiets)

In veilige modus driver verwijderd en pogingen om een nieuwe driver te installeren falen. Ik heb met display driver unistaller van Guru3d, alle driver files verwijderd. Helaas mocht dit ook niet helpen.

Daarnaast is het bootscherm van HP ook verneukt, met lichte artifacts..

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/28i2cy0.jpg

Korte google op code 43 videocard levert veel resultaten op met 8800GTX (waar deze kaart deels op gebaseerd is) conclusie is vaak dat de videokaart overleden is. Het lijkt er op alsof het hier ook aan de hand is. :/

Afgelopen half jaar waren er al vaker vreemde problemen, er kwamen random paarse strepen om mijn laptop beeldscherm. Met een extern beeldscherm waren deze echter niet te zien. Als de behuizing lichtelijk tordeerde dan waren de problemen voorbij. First guess was uiteraard dat beeldscherm brak was. Na dit scherm echter vervangen te hebben, bleef het probleem bestaan. Ik denk dus dat connectie met moederbord in dit geval brak is. :X

Tijd voor een nieuwe laptop, of hebben jullie nog suggesties hoe ik dit kan oplossen?

www.frees-it.com

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-11 02:06

auto660

1991 240 GL Brick

Die serie heeft last van soldeer waar breukjes in komen door hitte. Telkens als de videokaart warm wordt en weer af koelt zet het soldeer een beetje uit en krimpt het ook weer een beetje. Nu is het zo dat elke keer dat dat gebeurd er kans is dat er een scheurtje in het soldeer komt of een van fabrieks af bestaand scheurtje verder uitscheurt. Het probleem met het soldeer komt doordat ze toen rond die tijd over moesten gaan op loodvrij soldeer wat anders gesoldeerd moest worden (andere temperatuur enz..) en dat de fabrikanten dat nog niet erg goed onder de knie hadden en het soldeer dus te snel afkoelde en niet goed hechtte, dan krijg je dingen zoals dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.playbackups.com/photos/BGAcrack.jpg
Terwijl het zo hoort:
Afbeeldingslocatie: http://www.bga.net/Portals/0/good-collapse-eutectic-bga.png

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• Bladeslayer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:20
Ah, bedankt. Tijd om de Quadro 3600M te reflowen dus!

Als back up heb ik ook maar een 2e hands 8710W met een Quadro 1600M opgescharreld. Van het weekend de laptops maar ombouwen.

www.frees-it.com

• Maanzaad
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-08 09:44
Herkenbaar probleem. Vorige week hier ditto ervaring. De FX 3600M lijkt niet meer herkent te worden, met als gevolg dat ook hibernation niet meer mogeljke is. (Grafische kaart staat geen in sleep mode toe.)

Ik ben benieuwd hoe het bij jou intussen is afgelopen. Reflowen lijkt me nl niet echt een optie.