Dag tweakers,
mijn laptop (HP dv7 2080ed) is alweer bijna 5 jaar oud en ik wil hem over een paar weken gaan vervangen door een desktop. De reden is dat ik eigenlijk het vaakst thuis werk en af en toe redelijk wat vraag van mijn laptop. Ik zet mijn vraag hier neer omdat ik de desktop vrij veelzijdig ga gebruiken en ik niet precies weet wat de beste keuze is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
- Webdevelopment, app development (Aptana, VE, Eclipse etc..)
- Foto bewerking (Photoshop, Lightroom)
- Video bewerking (GoPro studio, Premiere, After Effects)
- Home-recording (Cubase + enkele plugins)
- Gamen (GTA V?, Trackmania, Sim City, wat oude meuk)
Ik ben overigens echt geen die-hard gamer en stel daar vooralsnog geen ultieme eisen aan, maar het moet wel lekker lopen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn laptop kostte 5 jaar geleden € 888,- en heeft nog enkele upgrades gehad. Ik mik nu op max €1000,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Crucial m4 128 GB SSD
- Tascam US144 MKII audio/midi interface
- Monitors: HP w2207h en Acer al2016w
- Logitech Z623 speakers
- Wat 3,5" harde schijven
- Brother MFC-J6910DW printer
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit was mijn voorlopige lijst:
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Gezien hij naast de open woonkamer staat en er soms sprake is van home-recording mag hij wel wat stiller zijn.
Ik heb veel overgenomen uit de BBG. De keuze op de i5 4670K is omdat ik dacht dat het overklokken wellicht interessant kon zijn voor het renderen bij video. Loont het zich heel veel om voor de i7 te gaan?
Het geheugen heb ik op 16GB gezet omdat ik graag wat virtuele machines wil draaien bij het ontwikkelen en dat er bij het home-recording verhaal soms een aantal vst plugins meedraaien.
Over de kast leest ik goede verhalen. Hij is redelijk stil en ik vind hem bovendien mooi.
Zit ik op de goede weg?
mijn laptop (HP dv7 2080ed) is alweer bijna 5 jaar oud en ik wil hem over een paar weken gaan vervangen door een desktop. De reden is dat ik eigenlijk het vaakst thuis werk en af en toe redelijk wat vraag van mijn laptop. Ik zet mijn vraag hier neer omdat ik de desktop vrij veelzijdig ga gebruiken en ik niet precies weet wat de beste keuze is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
- Webdevelopment, app development (Aptana, VE, Eclipse etc..)
- Foto bewerking (Photoshop, Lightroom)
- Video bewerking (GoPro studio, Premiere, After Effects)
- Home-recording (Cubase + enkele plugins)
- Gamen (GTA V?, Trackmania, Sim City, wat oude meuk)
Ik ben overigens echt geen die-hard gamer en stel daar vooralsnog geen ultieme eisen aan, maar het moet wel lekker lopen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn laptop kostte 5 jaar geleden € 888,- en heeft nog enkele upgrades gehad. Ik mik nu op max €1000,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Crucial m4 128 GB SSD
- Tascam US144 MKII audio/midi interface
- Monitors: HP w2207h en Acer al2016w
- Logitech Z623 speakers
- Wat 3,5" harde schijven
- Brother MFC-J6910DW printer
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit was mijn voorlopige lijst:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 184,90 | € 184,90 |
| 1 | MSI Z87-G45 Gaming | € 115,- | € 115,- |
| 1 | Gigabyte GV-R929OC-4GD | € 373,60 | € 373,60 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 83,95 | € 83,95 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,95 | € 22,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU | € 121,- | € 121,- |
| 1 | Cooler Master VS V550S | € 79,50 | € 79,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 980,90 | |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Gezien hij naast de open woonkamer staat en er soms sprake is van home-recording mag hij wel wat stiller zijn.
Ik heb veel overgenomen uit de BBG. De keuze op de i5 4670K is omdat ik dacht dat het overklokken wellicht interessant kon zijn voor het renderen bij video. Loont het zich heel veel om voor de i7 te gaan?
Het geheugen heb ik op 16GB gezet omdat ik graag wat virtuele machines wil draaien bij het ontwikkelen en dat er bij het home-recording verhaal soms een aantal vst plugins meedraaien.
Over de kast leest ik goede verhalen. Hij is redelijk stil en ik vind hem bovendien mooi.
Zit ik op de goede weg?