Gewaardeerde Tweakers,
Al enige tijd ben ik me aan het verdiepen in het upgraden van mijn geluids installatie.
Op dit moment heb ik een Onkyo 626 receiver.
Volgens Onkyo een 160w beschikbaar per kanaal (ik weet dat dit zeer optimistisch is weergegeven).
Op den duur wil ik wellicht uitbreiden naar 5.1, maar op dit moment wil ik mijn Eltax front (zeer basic) speakers gaan vervangen.
Ik kan een setje staande speakers: Teufel Ultima’s 40 mk2 overnemen voor 270 euro (5 mnd oud).
Nieuw kosten ze op dit moment 399,-
Ik heb me hierin verdiept en denk dat dit voor mijn budget een van de betere keuze’s is.
(ik wil graag staande speaker met een sterke prijs kwaliteit verhouding)
Toch heb ik hierin nog wat twijfel.
Graag jullie advies:
Is deze prijs voor de Ultima’s 40 mk2 een reële prijs?
Of zouden jullie in combinatie mijn versterker een andere keus maken (Juiste match tussen versterker en speaker).
Wellicht dat jullie vanuit jullie ervaring met verschillende speakers en receivers op een compleet ander advies komen, dit hoor ik dan graag.
Huidige gebruik van geluid:
• Films en series (70% van de tijd)
• Muziek (30% van de tijd)
Mvg
Al enige tijd ben ik me aan het verdiepen in het upgraden van mijn geluids installatie.
Op dit moment heb ik een Onkyo 626 receiver.
Volgens Onkyo een 160w beschikbaar per kanaal (ik weet dat dit zeer optimistisch is weergegeven).
Op den duur wil ik wellicht uitbreiden naar 5.1, maar op dit moment wil ik mijn Eltax front (zeer basic) speakers gaan vervangen.
Ik kan een setje staande speakers: Teufel Ultima’s 40 mk2 overnemen voor 270 euro (5 mnd oud).
Nieuw kosten ze op dit moment 399,-
Ik heb me hierin verdiept en denk dat dit voor mijn budget een van de betere keuze’s is.
(ik wil graag staande speaker met een sterke prijs kwaliteit verhouding)
Toch heb ik hierin nog wat twijfel.
Graag jullie advies:
Is deze prijs voor de Ultima’s 40 mk2 een reële prijs?
Of zouden jullie in combinatie mijn versterker een andere keus maken (Juiste match tussen versterker en speaker).
Wellicht dat jullie vanuit jullie ervaring met verschillende speakers en receivers op een compleet ander advies komen, dit hoor ik dan graag.
Huidige gebruik van geluid:
• Films en series (70% van de tijd)
• Muziek (30% van de tijd)
Mvg
[ Voor 7% gewijzigd door alberthagen op 14-05-2014 16:13 ]