Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bepaalde velden voorbedrukt papier afdrukken

Pagina: 1
Acties:

• tel2
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 06:43
Ik zit met het volgende vraagstuk. Wij hebben voorbedrukt papier en willen bepaalde velden op dit papier invullen via een printer. Dit zijn klantgegevens. Uit ons ERP pakket kunnen wij een export naar Excel maken met deze gegevens.

Ik ben op zoek naar software waarmee we zo eenvoudig mogelijk vanuit dit Excel document een klant kunnen kiezen en vervolgens deze gegevens op het voorbedrukte papier kunnen printen. Het printen moet dan op de juiste plek op een pagina gebeuren. We moeten dus per veld (eenmalig) kunnen aangeven waar dit op de pagina geprint moet worden.

Ik zat aan de optie afdrukken samenvoegen in Word te denken maar vraag me af of hier geen andere sotware voor is.

• Msel
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 10:29

Msel

...

Als de tekst elke keer op dezelfde plek in het briefpapier moet komen:

Maak een sjabloon in Word. Voeg een scan in van het briefpapier en voeg het in als watermerk op de achtergrond.

Nu kun je tekstvakjes maken op de plekken in het briefpapier waar tekst moet komen. Vervolgens verwijder je de achtergrond en heb je een werkend sjabloon.

• tel2
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 06:43
Msel schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 16:16:
Als de tekst elke keer op dezelfde plek in het briefpapier moet komen:

Maak een sjabloon in Word. Voeg een scan in van het briefpapier en voeg het in als watermerk op de achtergrond.

Nu kun je tekstvakjes maken op de plekken in het briefpapier waar tekst moet komen. Vervolgens verwijder je de achtergrond en heb je een werkend sjabloon.
Ok....
Maar nu wil ik vanuit Excel een klant kunnen kiezen en de gegevens van deze klant moeten dan in de tekstvakjes komen. Het hoeft niet perse in Word......

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

In dat geval doe je er goed aan om eens te kijken naar de (mail)merge options die binnen Office zitten... in combinatie met de tips van Msel

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Bartender van seagull software, ook al is dat misschien wat profesioneler. maar is bij uitstek gemaakt voor dit soort dingen

Je moet gewoon zoeken naar label print software (en dit is dan een a4 label)

[ Voor 24% gewijzigd door Fish op 14-05-2014 19:02 ]

Iperf

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Heeft dat erp-pakket geen printoptie die teconfigureren is?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Wel erp pakket heb je dan eigenlijk en eventueel welke plugins/options/etc

Zowiezo. je he bent op zoek naar software om andere niet erp software geschikt te krijgen voor een office pakket. zoek dan gelijk naar 1 (flexibele) eindoplossing als het niet in je pakket zit

[ Voor 58% gewijzigd door Fish op 14-05-2014 21:06 ]

Iperf

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

tel2 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 16:36:
[...]

Ok....
Maar nu wil ik vanuit Excel een klant kunnen kiezen en de gegevens van deze klant moeten dan in de tekstvakjes komen. Het hoeft niet perse in Word......
Wat jij moet doen is bij de functioneel beheerder van dat ERP pakket aan de bel trekken dat je een specifiek rapport wilt, danwel een zgn brievenboek op basis van klantgegevens. Wat je nu wilt doen is een hakkietakkie oplossing buiten het systeem om, terwijl juist het systeem dat je hebt daar uitermate geschikt voor is. Bovendien haal je je zo niet de woede van de beheerder op de nek als er iets in het systeem verandert, jullie excel oplossing daardoor ineens niet meer werkt en je bij hem aanklopt ;)

En ik kan het weten, zit alweer 12 jaar in de ERP wereld en heb tig van die dingen gemaakt.

Welk ERP pakket is het? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 11:29

Iooryz

iooryz

Een fatsoenlijk ERP pakket moet dat toch gewoon zelf kunnen? Al dan niet met een extra module/plugin voor reporting. Of print er momenteel helemaal niets uit dat systeem (paklijsten, facturen, voorraadcontrole raporten). Welk pakket gebruik je?
Pagina: 1