Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-01-2023
hallo allemaal ik zit met een probleempje ik wil mijn parrot mki9200 aansluiten met de lijnuitgangen van de parrot (die optie is er) op mijn autoradio jvc KD-AVX22 line ingangen om een beter geluid te krijgen en tevens kunnen telefoneren in al mijn functies van de autoradio/aux/line in/video/radio enz...

ik heb alles aangesloten (ook de mute kabel) en tot zover werkt alles prima ik krijg geluid via de parrot naar mijn autoradio als ik line in selecteer op mijn autoradio.

het probleem wat ik nu tegen kom is als ik de beide iso stekkers aansluit volgens de handleiding krijg ik geluid via het versterketje van de parrot en dat is nou net niet wat ik wil het moet via de line in van mijn jvc autoradio en dat werkt alleen als ik de iso stekker van de luidsprekers van mijn wagen rechtstreeks in de jvc autoradio inplug zoals de handleiding ook voorstelt dan werkt het prima, alleen ik krijg dan geen geluid van de parrot mki9200 met telefoneren in radio/video/cd enz.. alleen als ik line in selecteer op mijn jvc radio dan werkt het wel.

het werkt wel als ik de normale verbindingen gebruik maar ik krijg dan het geluid van de parrot versterker (belabert geluid) dus zonder de line out

het werkt ook niet als ik beide zowel line in als de twee iso stekker aansluit, de iso stekkers krijgen voorrang op de line out.

in de parrot zijn geen instellingen om alleen de line out in te schakelen.

ik hoop dat iemand de oplossing heeft.

AANSLUITING MET LINE OUT
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img838/4135/tqxh.jpg

NORMALE AANSLUITING
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img845/4321/78qx.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door gizmobinky op 14-05-2014 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ergens gaat er iets niet helemaal goed dan. De ISO-stekker voor de luidsprekers is puur luidsprekers only, daar zit geen line-out signaal bij ofzo.

Weet je zeker dat het op de manier kan die jij in gedachten hebt?

Plaatjes doen het niet trouwens. Gooi ze anders even op www.imgur.com ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik pas even je titel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
ThinkPadd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:29:
Ergens gaat er iets niet helemaal goed dan. De ISO-stekker voor de luidsprekers is puur luidsprekers only, daar zit geen line-out signaal bij ofzo.

Weet je zeker dat het op de manier kan die jij in gedachten hebt?

Plaatjes doen het niet trouwens. Gooi ze anders even op www.imgur.com ofzo.
jawel/ zie foto's/ en hij doet het ook als ik de ingang selecteer op mijn jvc radio, alleen het geluid als hij mute doet het niet in andere ingangen.

het enigste wat op het display van mijn radio komt te staan als er een gesprek binnen komt is 'telefoon' maar zonder geluid. alleen als ik de line voor de parrot selecteer in mijn radio dan wel.

als ik hem aansluit met de twee iso stekkers werkt alles perfect, maar krijg dan geluid van de parrot versterker en dat wil ik niet.

[ Voor 22% gewijzigd door gizmobinky op 14-05-2014 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Op de foto's die je laat zien lijkt het erop dat er twee verschillende kabelbomen zijn. In het tweede plaatje is immers niks terug te vinden over een line-out :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
ThinkPadd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 16:02:
Op de foto's die je laat zien lijkt het erop dat er twee verschillende kabelbomen zijn. In het tweede plaatje is immers niks terug te vinden over een line-out :?
als je goed kijkt zit er wel degelijk een line out nummer E + F waar de rode pijltjes bij staan en hij doet het ook.
in de handleiding van de parrot staat sluit de iso stekker van het geluid niet!! aan/ deze is dus overbodig volgens parrot omdat je immers line out gebruikt.
dan zit er nog een gele draad die moet aangesloten worden op de mute van de radio.

en het zij geen twee verschilende kabelboomen de iso luidspreker staat op een andere manier afgebeeld nummer G moet niet aangesloten worden luidsprekers dus.

[ Voor 23% gewijzigd door gizmobinky op 14-05-2014 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
even dit erachteraan het werkt wel alleen als ik fm radio luister en ik krijg een telefoon gesprek binnen word de radio gemute en er komt 'telefoon' op het display van de radio te staan vervolgens moet ik overschakelen naar aux op mijn autoradio (de line out van de parrot) om een gesprek te voeren.
al met al is het geluid nu prima alleen ik heb dan een waardeloze carkit die elke keer als ik wat wil aux van de radio moet selecteren om wat te berijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 647172

Je kan een extern speakertje gebruiken wat je aansluit op de isostekker. Als je gebeld wordt breekt je telefoon in en gaat dan over het speakertje. Je kan dan audio luisteren via de aux aansluiting.

Succes
Pagina: 1