Hoe heet deze functie?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gentillekes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-08-2023
Ik ben opzoek naar de mogelijkheid om op een webwinkel een automatische selectie te tonen op basis van de voorkeur van de gebruiker.

Ik heb geen idee hoe zoiets heet, dus mijn zoekresultaten zijn om te huilen....

Wat ik dus zoek is een plugin die op basis van een aantal vooraf gedefinieerde voorkeuren (checklist/dropdown oid) een aantal resultaten kan tonen.

Dit wil ik toepassen in een kleine webwinkel:
De user kan invoeren welke functies hij wil hebben (met of zonder wifi, met of zonder 3g verbinding, met of zonder camera... blabla) en krijgt aan de hand van die invoer een aantal relevante devices gepresenteerd.

Ik hoef niet te weten HOE ik een dergelijke optie implementeer, maar hoe zoiets heet, zodat ik het mijzelf kan leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
filter :p ?, in je query doe je dat met "WHERE" meestal :P (WHERE merk = 'ABC')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
Uhm, filters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:58
Umm...

Snap niet echt wat je bedoelt met 'hoe heet deze functie'...
dat is gewoon filteren..
Dat doe je op basis van uw query bv je hebt table products.. met kolommen waaronder bv OpslagCapaciteit. Hier ga je dan alles van uit lezen als mogelijke waardes en dit geef je bv weer in een selectbox... en dan doe je aan de andere kant weer een

SELECT prodid FROM products WHERE OpsLagCapaciteit=selectedvalue

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-08 18:47
Een filter met cookie opslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gentillekes
Is dat mogelijk met een wordpress-plugin?

Excuses, noob op het gebied van programming :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
Dan hoop ik dat de webwinkel voor testdoeleinden is niet in productie gaat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

gentillekes schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:22:
Is dat mogelijk met een wordpress-plugin?

Excuses, noob op het gebied van programming :P
Dat hangt er maar net vanaf wát je wil filteren.

Ik verbaas me altijd weer hoe in de Wordpress-wereld iedereen maar op zoek gaat naar plugins voor site-specifieke problemen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gentillekes
Het voordeel van wordpress is dat je die kennis dan ook niet nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

gentillekes schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:24:
Blijkbaar wel, want anders was dit topic er niet. ;)

Onderschat bovendien het beveiligingsrisico van het draaien van Wordpress niet in combinatie met betalingsgegevens. Als je zelf niet bijster goed bent in dit soort spul onderhouden zou je eigenlijk geen webwinkel moeten draaien, laat staan op iets wat essentieel blogsoftware is.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Er zijn voor Wordpress wel webwinkel pakketten die product variaties ondersteunen. WooCommerce doet het, Shopp volgens mij ook.

Zoals hierboven al meermaals gezegd; leuk dat je denkt geen specifieke kennis nodig te hebben omdat je met Wordpress werkt. Maar houdt het dan ook bij bestaande (betrouwbare) thema's en plugins. Ga niet lopen klooien in de core files van de thema's en plugins, want dan haal je jezelf een boel gezeur op de hals.
NMe schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:26: Onderschat bovendien het beveiligingsrisico van het draaien van Wordpress niet in combinatie met betalingsgegevens.
Betaalsysteem providers zoals Mollie kunnen dit probleem voor je oplossen. Je doet zelf niks met de betaalgegevens, dat scheelt nogal een boel verantwoordelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
gentillekes schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:24:
Met als gevolg dat je straks 30 plugins nodig hebt om je site te laten doen wat jij wil en je site er een minuut over doet om te laden. Bedenk je ook dat die plugins met enige regelmaat een update kunnen/moeten krijgen en ze elkaar in de weg kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 14:10
In Magento heet dit Layered Navigation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je niet faceted search? Wikipedia: Faceted search

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik snap de kritisch op de TS niet zo heel erg goed. Het hele bestaansrecht van WordPress is toch met minimale code kennis het maximale kunnen maken - door bestaande plugins te gebruiken? :p

[ Voor 11% gewijzigd door kamerplant op 14-05-2014 16:19 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
Datafeest schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 16:18:
Ik snap de kritisch op de TS niet zo heel erg goed. Het hele bestaansrecht van WordPress is toch met minimale code kennis het maximale kunnen maken - door bestaande plugins te gebruiken? :p
Ja, maar we hebben het hier over een webshop waarbij met persoonsgegevens gewerkt wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat Wordpress dit pretendeerd, maar in de praktijk is het een systeem wat is gemaakt door en gebruikt wordt door mensen met een duidelijk tekort aan kennis om een dergelijk systeem te maken/gebruiken. Dit geeft allerlei problemen die eenvoudig voorkomen hadden kunnen worden als men gewoon zou realiseren dat in sommige gevallen kennis heel erg hard nodig is om iets goed te doen.

Beetje onder het motto: Als het werkt is het toch goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Nou dat maken mensen ervan... Als ik een Wordpress website zie met meer dan 10 plugins; dan huiver ik al voor de performance en veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gentillekes
FotW schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 16:40:
[...]

Ja, maar we hebben het hier over een webshop waarbij met persoonsgegevens gewerkt wordt
Dat impliceer je. In deze 'webshop' worden producten niet direct besteld, derhalve wordt ook niet met persoonsgegevens gewerkt.

Het doel van mijn website is meer een marketingverhaal:
Een aantal producten (niet meer dan 10) met verschillende specificaties, voor verschillende klanttypen worden gepresenteerd en aan de hand van een instelbare filter wordt een productadvies getoond aan de user.

Heel eenvoudig in de opzet dus, performance van de website, beveiliging en dergelijke zijn van ondergeschikt belang. Dat is nogal een uitspraak voor een tweaker, maar deze website gaat puur om de voorkant, het proces aan de achterkant is niet zo belangrijk. Als de website lange laadtijden heeft is dat niet zo erg, indien de site gehackt wordt, geen probleem.... er worden geen gegevens van gebruikers opgeslagen, dus is de impact minimaal.
Dát bedoel ik! dankjewel!

Om de bruikbaarheid van dit topic voor anderen te verhogen, bij deze een handige plugin die dit mogelijk maakt:
https://facetwp.com/demo/cars/

[ Voor 15% gewijzigd door gentillekes op 19-05-2014 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
De lange laadtijden zijn voor je bezoekers wel erg. Tenzij het natuurlijk voor persoonlijk gebruik is. Overigens is FacetWp z'n geld meer dan waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
gentillekes schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:43:
Indien de site gehackt wordt, geen probleem.... er worden geen gegevens van gebruikers opgeslagen, dus is de impact minimaal.
Dus als via jouw site malware onder potentiële klanten verspreid wordt, dan maakt dat ook niets uit voor jouw klanten of voor de reputatie van jouw site of daaraan gekoppeld bedrijf/instantie?
Pagina: 1