• -Naamloos-
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-11-2025
Beste tweakers,

Heb sinds paar maanden een 3D tv van Philips. Maar de 3D effecten zijn toch ver buiten mijn verwachtingen. Een voorbeeld: als ik via Youtube een extreme 3D clip aanzet, is het een perfecte kwaliteit, het lijkt net dat alles op je af komt. Maar als ik een film aanzet via mijn Blue-Ray 3D apparaat, dan heb ik deze effect niet, ik wel de diepte, maar juist andersom, dat het niet op mij afkomt, maar dat ik de diepte juist in tv zie, een soort van kijkdoos effect. Zit ik nou met instellingen verkeerd? Want ik neem aan dat ik die effecten wat ik op Youtube zie ook wel op een film kan zien?

MVG

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:45

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

[GFX] -> [TB]

[ Voor 21% gewijzigd door Spike_wolf op 14-05-2014 15:11 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-01 01:04
Wat je beschrijft klopt helemaal.

De meeste films en/of tv programma's in 3D weergave zijn naar binnen gericht, in plaats van naar buiten. Hierdoor ontstaat inderdaad je kijkdoos effect ;)

Hoe het met Youtube zit weet ik niet. Mijn ouders hebben een 3D tv, maar we hebben de functie 1 of 2 keer gebruikt om het te testen ... niet echt voor dagelijks gebruik.

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 15:03

Nibbz

Postmaster General

Heb een aantal 3D films gezien, en eigenlijk is dat het standaard effect (die 'kijkdoos'). Af en toe heb je wel een scenes waar iets op je af komt, maar meestal is het toch meer diepte.

Ook wel eens gelezen dat als een film (2 uur) vol zit met dingen die op je afkomen.. je na een uur al moe in je ogen / hoofd ben. Dus een welgemaakte keuze door de productiebureau's.

13:37

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-01 11:57
Post niets als je niets nuttigs toe hebt te voegen.

[ Voor 74% gewijzigd door FeaR op 14-05-2014 17:49 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bij mijn LG kun je per bron de heftigheid van het 3D effect instellen. ZIt ergens in het menu. Dikke kans dat dat voor de Philips ook geldt. Meen dat ze de zelfde panelen gebruiken namelijk ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1