[Poll] Humble Bundle verdeling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:21
Naar aanleiding van het Humble Bundle artikel op de FP en mijn reactie daarop, hier een poll omdat ik benieuwd ben hoe men zijn centen verdeeld onder de gegadigden bij het aanschaffen van een bundel games.

Artikel: nieuws: Humble Bundle gaat experimenteren met dagelijkse bundels
Reactie: PdeBie in 'nieuws: Humble Bundle gaat experimenteren met dagelijkse bundels'

Poll: Hoe verdeel je het bedrag bij het kopen van een humble bundle
Ik koop geen Humble Bundles
Ik geef iets meer aan de ontwikkelaars
Ik geef iets meer aan het goede doel
Ik geef iets meer aan Humble Bundle
Ik verdeel het ongeveer gelijk
Anders, namelijk.....
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=390659&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-09 15:27
Ik geef meestal 2/3 aan de ontwikkelaars en 1/3 aan het goede doel.

const { signature } = await fetchProfile()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik laat het gewoon staan zoals het staat. Geen flauw hoe die verdeling is eerlijk gezegd, dus heb voor 'Anders ...' gekozen in de poll.

[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 14-05-2014 12:34 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 09:26
Ik geef meestal niets aan het goede doel. De rest laat ik dan zoals het is. Dus het overgrote deel vh geld naar de ontwikkelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
ik geef alles aan de ontwikkelaars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 15:03
Ik geef $1 aan Humble Bundle en de rest aan ontwikkelaars (of soms vergeet ik de verdeling aan te passen en dan is het dus de standaard verdeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-09 10:36

lasharor

7 december 2004

Ik geef meestal alleen het gemiddelde uit en geef dat veelal alleen aan de mensen achter Humble bundle.

Ik heb niet zoveel met die goede doelen en heb liever gewoon meer en betere games in die bundels. De meeste grote uitgevers zullen niet echt iets merken van die inkomsten die ze genereren uit de humble bundle. Die doen het alleen maar om potentiële toekomstige sales en naamsbekendheid.

Bij echte indie games laat ik de verhouding tussen humble bundle en ontwikkelaars standaard en doe ik alleen de share voor de goede doelen omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:49
Gemiddelde afgerond naar boven en daarbij gaat ongeveer 75% naar ontwikkelaars en 25% naar de Humble Tip. Goede doelen doe ik niet aan.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-09 15:36
Leuk dat je meteen de poll heb gemaakt. :)
Als ik een Humble Bundle koop, ga ik eerst uit van de "default split". Als er een game bijzit die voor mij de doorslag gaf, geef ik de bijbehorende ontwikkelaar iets meer (5-10 cent meer dan de anderen ofzo). Dat komt dan doordat de trailers mij aanspreken. De Humble Tip vind ik ook belangrijk, ik steun de site en het initiatief van de bundels ook graag. Die krijgt dan ook een paar cent extra. Vaak laat ik de goede doelen met rust. Als er bijvoorbeeld 2 goede doelen zijn en ik vind de ene veel beter dan de andere (ik weet even geen voorbeeld) dan wil ik daar ook nog wel eens wat verschuiven naar bijvoorbeeld 2:1 of 1:0.
Uiteindelijk kom ik dan meestal op "iets meer naar de ontwikkelaars". Dat vind ik "wel zo eerlijk", omdat zij er het meeste werk aan hebben gehad en ik dat best wil steunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-09 14:50

Arrogant

S.F.W.

Anders, namelijk..... alles naar de ontwikkelaars / Humble Bundle.

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 17:39

RyuuPro

That Damn Fly

Anders, namelijk..... hetzelfde als Arrogant hierboven zegt.
(Bij mij 80% ontwikkelaars, 20% Humble Bundle.)

Kaze Ni Nare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:21
Grappig om te zien dat we de ontwikkelaars toch het meeste gunnen :)
Je zou verwachten dat het goede doel hier een flinke boost van krijgt. Maar aan de andere kant, het zijn voornamelijk buitenlandse (onbekende) goede doelen, dus wellicht dat dit een soort van "wantrouwen" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 20:40
Ik geef het meeste aan het goede doel.

Kan ik tenminste zeggen aan die figuren op straat dat ik al aan goede doelen geef :)
En het mooie is dan, het is ook nog zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik persoonlijk geef meestal 70-30 aan ontwikkelaars en humble. 30 procent is in lijn met online stores zoals steam en App store en vind ik daarom een redelijk vergoeding. Ze zorgen er immers voor dat alles downloadbaar is (where applicable) en voor de toffe bundles (die ik dan weer braaf koop).

De reden dat er bij mij niets naar het goede doel gaat is omdat het vaak meerdere amerikaanse goede doelen zijn, waarvan het voor mij al lastig om te zien hoe er met het geld wordt omgegaan. Daarnaast zit er dan weer vaak een goed doel tussen wat ik persoonlijk niet zou steunen. En dan nog het feit dat ik persoonlijk niet zo van de goede doelen ben en zelf ook nauwelijks wat aan goede doelen geef, maar dat heeft voor een deel ook te maken met het feit dat ik student ben. Als ik een goed doel (of iets wat daar op lijkt) wil ondersteunen doe ik dat wel als vrijwilliger door mij in te zetten voor het goede doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 16:04

solique

Fire is all I need

Ik kom vaak rond de 75-20-5 uit, meeste naar de ontwikkelaars.
Doelen het minst omdat de doelen die ik wil steunen hier in NL al ondersteun.
De doelen bij bundles zijn vaak US only dus voor ons onduidelijk hoe/wat.

WoT - Steam - Last.fm - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Eigenlijk altijd alles aan de ontwikkelaars. En meestal koop ik de bundel eigenlijk maar voor 1 game, dan gaat alles ook naar die ene developer (de andere games speel ik toch niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plymp
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 09:31
Ik verdeel het eerlijk (ontwikkelaar, Humble Bundle tip en goede doelen), maar binnen de goede doelen verdeel ik het meestal niet "fifty-fifty". Vaak stond EFF erbij en daar heb ik helemaal niks mee, dus dan gaat mijn goede-doelen-deel naar Child's Play of Rode Kruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-09 20:04

PromWarMachine

Forsaken Archer

Meestal default split. Als het de moeite is, wil ik Humblebundle nog wel eens uitzetten.
De vergelijking met Steam is treffend. Steam verdiend met die 'slechts' 30% echter tientalle miljoenen. Wat meer dan prima is voor een profit organisatie.

Humblebundle staat en valt echter bij het feit dat ze goede doelen steunen. Daar hoeven ze niet al te veel aan te verdienen wat mij betreft.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoffLx
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Het geven aan de goede doelen is toch juist het hele idee van Humble Bundle? De ontwikkelaars verdienen al zat aan de verkoop van die spellen, wat vaak spellen zijn die toch amper meer verkocht worden. Om die reden geef ik zo'n 80% aan het goede doel en 20% aan Humble Bundle voor het mogelijk maken van deze acties.

Indien het wat kleinere ontwikkelaars zijn met bijv. Indie games, geef ik de 20% die ik normaal aan Humble Bundle geef aan de ontwikkelaars.
Pagina: 1