Dual monitor moederbord advies

Pagina: 1
Acties:

• underrated
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2021
Ik heb nu een pricewatch: Intel DH77KC (retail boxed) moederbord, met een i3 processor en 8gb geheugen.

Omdat ik ook twee monitor met resolutie van 2560 x 1440 heb staan, heb ik er een pricewatch: Asus HD7750-DCSL-1GD5 in gezet; heb nog zo'n grote kast onder mn bureau staan en daar past t makkelijk in.

Ik wil nu naar een setup die ik achter een van de monitoren weg kan werken, en dus op zoek naar een miniATX bordje waar twee displayports op zitten.

En dan liefst Intel en socket 1155, hoewel geen vereiste. Zijn die al beschikbaar/ verkrijgbaar? Heb gezocht naar Intel socket 1155 borden, maar daar zit max 1 displayport op. Blijft over 82 andere borden en hopelijk 1 gouden tip in dit topic :)

[ Voor 9% gewijzigd door underrated op 14-05-2014 12:33 ]

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:17

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Als je zelf in de pricewatch even alles aanvinkt, hou je uiteindelijk maar 6 moederborden over. Helaas beschikt volgens mij geen enkele over 2 display-poorten, dus ik denk dat er er nog niet zijn.

[ Voor 61% gewijzigd door FREAKJAM op 14-05-2014 12:28 ]

is everything cool?

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-02 14:19

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

is een kleine videokaart geen optie? 750ti of een oudere low profile kaart. Of een ITX bord met displayport en DVI-d die je aansluit aan je monitor via adapter?

• underrated
Een low profile kaart zou kunnen. Had de hoop op een mooi klein kastje dat helemaal passief gekoeld wordt; dat gaan dan net niet lukken.

Dvi kan geen 2560x1440 leveren toch?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
dual link dvi kan 2560x1600 aan

specs

• underrated
Dual link DVI is geen DVI-D toch? Want dat zou betekenen dat het met mn huidige moederbord al kan: pricewatch: Intel DH77KC (retail boxed) staat DVI-D bij.

In de pricewatch zie ik geen filter voor dual-link DVI; hoe zit dat precies?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als je een paar keer klikt naar de site van intel dan staat in de pdf dat de dvi poort max 1920x1200 aankan..dus helaas ..

[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 16-05-2014 14:33 ]

specs

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-02 00:27

Big Womly

Live forever, or die trying

underrated schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 14:20:
Dual link DVI is geen DVI-D toch? Want dat zou betekenen dat het met mn huidige moederbord al kan: pricewatch: Intel DH77KC (retail boxed) staat DVI-D bij.

In de pricewatch zie ik geen filter voor dual-link DVI; hoe zit dat precies?
De postfix na de DVI (A/D/I) staat los van de dual link. De postfix zegt iets over wat soort signaal er wordt uitgezonden, de dual link slaat op het feit dat de bandbreedte is verdubbeld.

Wikipedia: Digital Visual Interface
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fb/DVI_Connector_Types.svg/277px-DVI_Connector_Types.svg.png

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• underrated
@maratropa, ja precies, dat had ik onthouden toen ik een extra videokaart kocht, dat de DVI-D poort niet genoeg kon leveren.

@Big Womly, thanks voor de verduidelijking. Hoe kan ik zien of een moederbord een dual-link signaal uit kan sturen?

[edit]
Voor het idee: streven is om t in zo'n kastje te krijgen: pricewatch: Akasa Euler incl. 120W Power Adapter.

Zoeken in de pricewatch in moederborden op term 'dual-link' levert 1 hit op: pricewatch: Gigabyte GA-F2A88XN-WIFI. Maar daar zit dan weer geen displayport op 8)7

[ Voor 51% gewijzigd door underrated op 16-05-2014 15:20 ]

Pagina: 1