Combinatie Intel CPU met AMD GPU

Pagina: 1
Acties:

• Superdopje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-01 21:44
Beste mede-Tweakers

Ik wil binnenkort een nieuwe pc bouwen. Mijn huidige pc heeft een AMD cpu en een AMD gpu. In mijn nieuwe pc wil ik graag een intel cpu ( Intel Core i7-4770K ) en een AMD gpu ( Asus R9290-DC2OC-4GD5 ).

Ik vraag me af, of de combinatie op de een of andere manier nadelig is voor de prestatie's :?

Groet

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:21

br00ky

Moderator Harde Waren
Nee, dat maakt niks uit.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:36
Ik denk dat de combinatie momenteel zelfs erg populair is.

Ik gebruik zelf een Intel I5-4670 CPU met een AMD(ATI) 7870XT GPU en ben zeer tevreden.
Voor de prestaties is dat absoluut niet nadelig (eerder voordelig lijkt me).

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-02 14:19

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Tomshardware.com heeft hier een tijdje geleden een review voor gemaakt. (heb de link even niet bij de hand) volgens mij was dit om te kijken hoe mantle werkte.

in elk geval kwam het er op neer dat wanneer een high end cpu en gpu over het algemeen gelijk presteerden of het nu amd of Intel was. Alleen wanneer men vooral met een wat "slechtere" cpu gebruikte dat mantle iets meer boost aan fps gaf bij amd tov Intel. Maar dit lag tussen de 5 en 15 procent en hing af van het spel.

dus wanneer je high wnd met high wnd gaat combineren zal er weinig verschil in zitten. Volgens mij gaat het met Intel net allemaal een paar procent sneller

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:01
Dat moet inderdaad prima werken. Welke AMD CPU heb je nu, en wat doe je met de computer?

• Superdopje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-01 21:44
XpanD schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 10:13:
Dat moet inderdaad prima werken. Welke AMD CPU heb je nu, en wat doe je met de computer?
Thanks voor alle reactie's! Nu wacht ik nog 3 weekjes en dan ga ik de setup kopen denk ik.

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
Post anders in het Desktop Aankoop Advies je setup die je tot nu toe hebt. Misschien kan er nog wat verbeterd worden.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Pagina: 1